بستن

فیض‌الله منصوری؛ پزشکی با دغدغه‌های قانون

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر فیض‌الله منصوری خود را اصلاح‌طلب در معنای عام آن می‌داند. اصلاح‌طلبی که معتقد است باید پرونده ۸۸ بسته شود.

به گزارش هفت‌برکه، دکتر منصوری اهل ارد است و دکترای عمومی خود را در دانشگاه شیراز گذرانده است. مسئولیت شبکه بهداشت لامرد و استهبان در کارنامه او دیده می‌شود. او در حال حاضر در شیراز به چشم‌پزشکی مشغول است.

دکتر منصوری در مورد دلیل حضور خود در انتخابات می‌گوید: «این نگرانی وجود دارد که تعداد کمی تایید صلاحیت بشوند یا افراد مورد نظر، تایید صلاحیت نشوند. به پیش‌نهاد دوستان در انتخابات شرکت کردم.» از این نظر دکتر منصوری احتمال ائتلاف را رد نمی‌کند: «اگر آدم توان‌مندی بیاید که گرایش فکری‌اش نزدیک به گرایش فکری من باشد، قبل از برگزاری انتخابات کناره‌گیری می‌کنم.»

منصوری خود را اصلاح‌طلب به معنای عام می‌داند: «زیرمجموعه‌ی حزب یا گروهی نیستم. به نظرم تفکری که امنیت ملی و یکپارچگی کشور را حفظ کند، تفکر اصلاحات است. با جزم‌اندیشی کشور دچار تفرقه می‌شود و تفرقه ایجاد ناامنی می‌کند و ناامنی تمامیت ارضی را تهدید می‌کند.» او در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: «اعتقادی به فتنه بودن سال ۸۸ ندارم. سال ۸۸ معلول یک سری اتفاقات پیش از آن است. باید پرونده ۸۸ بسته شود.»

منصوری می‌گوید اگر جایگاهی داشته باشد، روی دو موضوع قوه قضاییه و فرهنگ عمومی کار می‌کند و شکل تفکیک قوا را تغییر می‌دهد: «مثلا در جرم فرهنگی، دادستان وارد می‌شود و به عنوان مدعی‌العموم نشریه‌ای را می‌بندد. آیا دادستان کل کشور سواد و اطلاعات این را دارد که در همه موارد وارد شود؟ در مجلس هم تورم قوانین داریم و بعد نظارت مجلس تضعیف شده و بعد قانون‌گذاری تقویت شده است. اکثر طرح‌های مجلس غیر کارشناسی و غیر قابل اجرا است. من با این طرح‌ها مشکل دارم. مثلا در احکام بودجه، ۲۵ درصد اجرا می‌شود چون قوانین کارشناسی شده نیست.»

منصوری از تجربه خود در مسئولیت شبکه بهداشت برای حل یکی از مشکلات موجود می‌گوید: «برنامه و بودجه شاخص‌هایی دارد که باید همه شهرستان‌ها به آن برسند. ما در منطقه یک سری کمک‌های مردمی داریم که باید در بودجه‌بندی سطح استان از شاخص حذف شود. مثلا اگر در شهرستانی ۲۰ خانه بهداشت خیرین ساخته‌اند، در بودجه دولت محاسبه نشود و دولت کار خودش را بر اساس شاخص انجام دهد. شما راه یا بیمارستان می‌سازید و می‌گویند شاخص بیمارستانی شما به حد نصاب رسیده و ردیف بودجه شما حذف می‌شود. اگر کمک‌های مردمی از شاخص حذف شود، عملا کمک‌ها به خود شهرستان است و در غیر این صورت کمک به دولت است.»

1394 Majles Mansoori (2)

1394 Majles Mansoori (4)

13 نظر

  1. امیدوارم شاهد روزی باشیم که لارستان بزرگ ، بدور از هر گونه تعصب قومیتی ، امادگی استفاده از پتانسیل اشخاصی همچون دکتر منصوری را داشته باشند ، لازمه ترقی و پیشرفت منطقه ، تکیه بر توانمندی های بومی و شناخت و انتخاب افراد بر اساس شایستگی ، توان علمی ، تعهد به کل منطقه لارستان ، و در نهایت قدرت سخنوری در جهت احقاق حق مردم این خطه می باشد

  2. مصاحبه را مطالعه کردم.برای اقای دکتر منصوری در انتخابات در پیش روی آرزوی موفقیت دارم.ایشان بسیار دلسوز و مسئولیت پذیر هستند.امیدوارم مردم عزیز شهرمان با انتخاب اصلح ترین،بهترین سرنوشت را برای خودشان رقم زنند.

  3. نکته جالب این که ایشان قصد دارد در دو حوزه غیر تخصصی خود تغییر ایجاد کند (قوه قضاییه و فرهنگ عمومی) .
    من اصلاح طلب به معنای عام و عضو هیچ گروهی نیستم. !!! آقای دکتر خوب است بدانید در کشوری مثل ایران که احزاب سامان دهی درست و حسابی ندارند این تفکر شماست که موجب عضویت شما در احزاب و گروه ها میشود.

  4. سلام.خدمت دوستان و همشهریان گرامی.
    اینکه مسایل اجتماعی را خیلی ساده تحلیل کرد ساده انگاری است.مسایل سال ۸۸ رابه راحتی میتوان به امریکا و اسراییل و انگلیس نسبت دادو خیال همه راراحت کرد.متاسفانه مسایلی که قبل از ۸۴ و بعد از ان و اوج ان در سال ۸۸ قبل ،حین و بعد از انتخابات اتفاق افتاد باعث شد دو گروه از پیشگامان وسابقون انقلاب رو دررو قرار گیرند واین اتفاق نامیمونی بود که براحتی با فتنه خواندن و فتنه گر خواندن عده ای در اصل وتبعات ان تاثیری ندارد.دوشقه کردن نخبگان انقلاب مشکلی از هیچکدام از دوستان را حل نمیکند.بنده بحثم این بود که مسایل ۸۸ را بعنوان مجموعه ای باید در نظر گرفت و حل کرد.ادامه وضع موجود بعد از ۶ سال کاسبکارانه و غیر سازنده است.حتی نفعی برای کسانی که میخواهند مددام بر فتنه ۸۸ تاکید کنند نیز ندارد.راه حل های زیادی نیز دارد که مجالی دیگر میطلبد.

    1. باسلام خدمت شما برادر عزیزم جهت یاد آوری : یادتون نره که ما به شما اعتماد داریم واگر به مجلس راه یافتید باید پشتیبان ولایت فقیه باشید والا به خدا قسم در روز قیامت منتظر حضور سبزتان هستیم از طرف مردم ولایت مدار شهرستان لارستانو خنج وگراش

  5. آقای دکتر پس اون همه مستند که حتی اخیرا کلینتون اعتراف کرد به برنامه هایی که در ۸۸ برای براندازی نظام داشتند چه می شود؟
    حتما کلینتون هم یکی از این دو جناحی که شما میفرمایید بوده؟
    پس اینکه رهبری فرمودند که فتنه ۸۸ یک مسأله ای بسیار پیچیده بوده که بعدها مردم میفهمند چه خبر بوده …
    تمام اینها یعنی اون دو جناح؟!!!!!

  6. وقتی امام خامنه ای برای اتفاقات سال ۸۸ از کلمه فتنه استفاده میکنه شما کی باشی که این اتفاقات رو فتنه ندونی؟!!!

  7. آقای دکتر چشم پزشکی ماهرهستن فکر کنم تو حوزه چشم پزشکی بمونن بهتر باشه و موفق ترن موفق باشید جناب دکتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top