بستن

علی علیزاده: بعد سال‌ها زندگی در لار، لاری هستم

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر علی‌ علی‌زاده، رییس پیشین شبکه بهداشت لارستان، یکی از پزشکانی است که با حضور در فرمانداری لارستان برای نامزدی مجلس دهم نام‌نویسی کرد.

به گزارش هفت‌برکه، علی‌ علی‌زاده هرچند متولد روستای چاه‌گزی علامرودشت است، اما بعد از ۳۵ سال زندگی در لار، خود را یک لاری می‌داند. علی‌زاده سال ۱۳۶۱ برای تحصیلات دبیرستانی به لار آمد و بعد از آن بیشتر مسئولیت‌های او در این شهر بوده است.

او سال‌‌های ۷۰ تا ۷۴ به عنوان کاردان رادیولوژی بیمارستان گراش مشغول خدمت بود. در همان مقطع سال ۷۱ در مقطع دکتری پزشکی پذیرفته شد و همزمان مشغول کار و تحصیل بود. سال ۱۳۷۸ به مدت ده سال برای خدمت مناطق محروم به لامرد رفت. بعد از پایان تعهدات خدمتی، دوباره به شهرستان لار برگشت و از سال ۱۳۸۸ به عنوان رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لارستان و مسول راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی لارستان مشغول شد. رفتن او از این مسئولیت نیز با چالش‌هایی همراه بود. او در حال حاضر مسئولیت دولتی ندارد و به عنوان پزشک مشغول به کار است.

علیزاده در مورد برکناری از مسئولیت راه‌اندازی دانشگاه علوم‌ پزشکی لار می‌گوید: «این مصوبه دولت بود که ما پیگیرش بودیم. منتهی به دلیل اختلافات سیاسی که وجود داشت و همکاری که وزارت‌خانه با این موضوع داشتند، دانشگاه علوم پزشکی را به دو دانشکده علوم پزشکی بین دو شهرستان لارستان و گراش تقسیم کردند. خوب حقی بود که از مردم ضایع شد. من به این قضیه اعتراض کردم و حتی در سفر وزیر به لارستان در سال ۹۱ در جمع مردم به قضیه اعتراض کردم و همین مساله باعث شد ما را از سمت جابه‌جا کنند.»

دکتر علیزاده هدف از شرکت در انتخابات را خدمت به مردم می‌داند: «بنده با توجه به تعهدی که نسبت به مردم دارم و با توجه به توانمندی که در خودم احساس می‌کردم، بر خودم لازم دیدم در صورتی که مردم صلاح بدانند، در این عرضه در خدمت‌شان باشم.»

علیزاده دارای گرایش سیاسی اصول‌گراست و یکی از اهداف حضور خود را تشکیل یک مجلس قوی می‌داند: «یک مجلس قوی در سطح کلان کشور داشته باشیم که نظارت تام بر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد و بتواند قانون‌گذاران خوبی برای اداره‌ی امور کشور داشته باشد.»

رییس پیشین شبکه بهداشت لارستان، خود را یک لاری می‌داند: «من لارستانی هستم. کسی که سی سال در یک شهر زندگی کرده است. ضمن این که متولد علامرودشت‌ام. علامرودشت یک بخش از لامرد است، ولی گرایش‌های اجتماعی مردم علامرودشت به لار خیلی بیشتر است تا لامرد. در نهایت من خودم را لاری می‌دانم. لاری آن کسی نیست که شناسنامه‌اش را از لار باشد و متولد لار باشد. لاری آن است که خدمت کند به مردم، حالا هر کسی باشد.»

علیزاده احتمال اجماع با نمایندگان شهر لار را رد نمی‌کند و درباره شرایط آن می‌گوید: «اگر که مسایل منطقه‌ای ایجاب کند، من هیچ ابایی ندارم. مشروط به این که دوستانی که هستند توانمندی لازم را برای مسایل کلانی که عرض کردم داشته باشند. من هیچ اصراری به این قضیه ندارم که حتما خودم باشم. فقط تنها هدف این است که کسانی که وارد مجلس می‌شوند، آن‌هایی باشند که پایبند به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و مقام رهبری باشند.»

1394 Majles Alizadeh (9) 1394 Majles Alizadeh (4)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top