بستن

مهمان‌های تازه عمار: از افغانستانی‌ها تا دورترین روستاها

هفت برکه (گریشنا): ستاد جشنواره مردمی فیلم عمار در گراش، فیلم‌های این جشنواره را به صورت مستمر و فعال در نقاط مختلف شهر و روستاهای اطراف به اکران در می‌آورد.

بر اساس پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد جشنواره مردمی فیلم عمار در گراش؛ کودکان و مادران مهاجر افغانستانی مقیم شهر گراش صبح روز پانزدهم دی‌ماه مهمان فیلم‌های جشنواره عمار شدند.
شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در گراش با توجه به تاکید و دستور رهبر انقلاب مبنی بر «تکریم همه مهاجرین افغانستانی»، پیش از آغاز اکران‌های خود در سطح شهر، اکران فیلم برای افغانستانی‌های مقیم گراش را در دستور کار قرار داده بود. بر همین مبنا، پس از هماهنگی و تلاش‌های بسیار، اولین نوبت اکران فیلم برای مهاجران افغانستانی در کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) گراش با حضور کودکان افغانستانی در کنار مادران‌شان انجام شد.
در این نوبت از اکران، انیمیشن‌های «پرواز تا بی‌نهایت» از آثار دوره‌های قبل جشنواره و همچنین انیمیشن «تولد» از ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در آمد. پس از نمایش فیلم‌ها و ارائه توضیحاتی کوتاه توسط اکران‌کنندگان، در مورد چرایی برگزاری جشنواره عمار و نحوه اکران فیلم‌ها در مناطق مختلف از جمله کشورهای همسایه، کودکان و اولیای آنان درخواست‌هایی را مبنی بر اکران فیلم در محافل خانوادگی را مطرح کردند که مورد استقبال قرار گرفت.
با استقبال مهاجران افغانستانی‌ و همچنین مسئولین کانون فرهنگی حضرت معصومه (س) گراش، اکران‌های دیگری نیز برای این مهاجران، انجام خواهد شد.

download-4

عمار در مدرسه‌ی ۲۲ بهمن خلیلی و مسجد علی‌ابیطالب (ع)

در همین روز، اولین اکران در دهستان خلیلی نیز سهم مدرسه دخترانه ۲۲ بهمن بود. دانش‌آموزان متوسطه اول در پایه‌های هفتم و هشتم در نمازخانه مدرسه ۲۲ بهمن این دهستان، میزبان آثار جشنواره مردمی فیلم عمار بودند و فیلم‌های «خدا همین نزدیکی است»، «رنج عشق»، «همه چیز برای من»، «کارتکس» و نماهنگ «دولت کاریکاتو» به نمایش در آمد.

دومین اکران دهستان خلیلی در مسجد علی‌ ابن‌ ابیطالب (ع) برگزار شد. در این جلسه فیلم «ایرانی‌های مرتد» اکران شد که مورد توجه افراد حاضر در مسجد قرار گرفت.

عمار در این روز همچنین با اکران مستند «عکس العمل» در باب بحران جمعیت و اهمیت فرزندآوری از انجمن زن‌های خیر و کار‌آفرین کانون حضرت معصومه (س) میزبانی کرد.

download-2

اکران فیلم‌جشنواره عمار در سطح شهر

در روز پنج‌شنبه، دهم دی، فیلم‌های جشنواره‌ی عمار برای امدادگران پایگاه امداد هلال‌احمر و مهد قرآن شکوفه‌های هلال‌احمر اکران شد.

امدادگران پایگاه امداد هلال احمر میزبان آثار منتخب عمار بود. در این جلسه ده نفر از امداد‌گران هلال‌ احمر گراش فیلم‌های «شریک الانتصار» و «همبازی» را دیدند.

در نوبت بعدی اکران فیلم در مهد قرآن شکوفه‌ها، که حدود چهل نفر از خواهران حضور داشتند، فیلم‌های «تک فرزندی» و «دولت کاریکاتور» به نمایش در آمد. روزدوشنبه، چهاردهم دی نیز کودکان ابتدایی به تماشای انیمیشن «تولد» در کانون حضرت معصومه (س) نشستند.

برای کودکان مقاطع چهارم و پنجم ابتدایی در برنامه‌ی هفتگی جنگ شادی کانون حضرت معصومه (س) انیمیشن«تولد» اکران شد.

فیلم‌های بازار محبت، تک فرزندی، جای خالی، یونسی‌ها و نماهنگ دولت کاریکاتور در شعبه ۲ موسسه مردمی قرآنی بیت الزهرا (س) گراش در روز هفدهم دی در دو نوبت ویژه بانوان قرآنی خانه‌دار به نمایش در آمد.

IMG-20160106-WA0011

در این روز نمازگزاران مسجد امام حسن عسکری (ع) گراش هم به تماشای فیلم‌های عمار نشستند. در این اکران که بلافاصله پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا صورت پذیرفت، نمازگزاران قاب‌ نگاه‌شان را به تماشای فیلم‌های «نامردی»، «بازار محبت ۲» و «یک قاشق» دوختند. حجت‌الاسلام هنرپیشه، امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع)، در پایان این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اکران‌کننده، اذعان داشت: «این روزها فیلم بهترین رسانه‌ای‌ است که می‌تواند تاثیرات زیادی بر مردم داشته باشد.» او در مورد جشنواره‌ی عمار نیز بیان داشت: «در مورد جشنواره‌ی عمار چه چیزی بالاتر از این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با دیدن این فیلم‌ها، خستگی از وجودشان بیرون رفت.»

در شامگاه سومین جمعه از دی‌ماه ۱۳۹۴، فیلم‌های جشنواره‌ی مردمی عمار به مسجد محمد رسول‌ الله (ص) شهرستان گراش هم رسید و نمازگزاران پس از اقامه‌ی نماز مغرب و عشا به تماشای منتخبی از این فیلم‌ها نشستند.

در این اکران، فیلم‌های «یک قاشق»، «بازار محبت ۱»، «نامردی» و «بازار محبت ۲» به نمایش درآمد که مورد توجه نمازگزارن قرار گرفت. در پایان این مراسم یکی از سالمندان ضمن ابراز خرسندی از تماشای فیلم‌ها، درخواست اکران روزانه در مسجد را به عوامل اکران ارائه داد.

Imam-Hasan-Askari-3-medium-size

1 نظر

  1. خدا رهبرمو حفظ کنه انشاالله.من یکیو میشناسم به خاطر مستند سازی از وضع تحصیل کودکان افغانی در ایران از دفتر کارش اخراج شد.دستور اجباری هم باید وضع بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top