بستن

سفر بین‌قاره‌ای فیلم‌های کیوان

هفت‌برکه (گریشنا): بسیاری از ما کیوان محسنی را با موفقیت‌های متوالی‌اش در دوره‌های مختلف جشنواره فیلم کوتاه کل می‌شناختیم. اما مدتی است که او راه شرکت و موفقیت در جشنواره‌های فیلم در جاهای دیگر و حتی قاره‌های دیگر را نیز یاد آموخته است. فیلم‌های «کایه»، «بیرون از این» و «ساعت شش»، که در جشنواره فیلم کل نیز به نمایش درآمدند و مقام‌هایی هم کسب کردند، اکنون سر از بقیه جشنواره‌های داخلی و خارجی در آورده‌اند؛ از شهر شیراز گرفته تا قاره‌های اروپا و آمریکا و آفریقا.

در جشنواره فیلم کوتاه شیراز

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جایزه ویژه داوران جشنواره فیلم کوتاه شیراز به فیلم مستند «کایه» اثر کیوان محسنی از شهرستان گراش تعلق گرفت.

مراسم اختتامیه این جشنواره که برای نخستین بار در سطح استانی برگزار می‌شد، شامگاه پنجشنبه ۸ بهمن‌ماه برگزار شد. علاوه بر جایزه ویژه هیات داوران به کیوان محسنی برای فیلم مستند «کایه»، محسنی توانست در بخش داستانی نیز برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی برای فیلم «ساعت ۶» شود.

محسنی به هفت‌برکه می‌گوید: «جایزه فیلم برتر از نگاه داوران، مهم‌ترین جایزه این جشنواره بود که در بخش آخر مراسم اختتامیه اهدا شد. به همین خاطر، اکثر خبرگزارى‌ها این جایزه را تیتر اول کردند.»

Mohseni-Shiraz

در جشنواره فیلم نیویورک

NuKhu_Final_Black_Square فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای «بیرون از این» نیز به جشنواره فیلم کوتاه آنلاین «نوخو» Nukhu در نیویورک نیز راه پیدا کرده است. این جشنواره فیلم‌ها را در بخش‌های مختلف در سایت جشنواره به رای می‌گذارد، و هر بیننده می‌تواند با عضویت در سایت، به فیلم‌های برگزیده‌اش رای دهد. در هفدهم ماه مارس ۲۰۱۷، ده فیلمی که بیش از بقیه رای تماشاگران را کسب کرده‌اند به عنوان نامزدهای نهایی در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند، تا رای‌گیری نهایی برای برندگان این بخش‌ها نیز انجام گردد. روز اول ماه می ۲۰۱۷ نیز برندگان در مراسم اختتامیه‌ی جشنواره معرفی می‌شوند.

 

در جشنواره فیلم رم

فیلم مستند «کایه» در جشنواره سینمای مستند رم Roma Cinema DOC به نمایش در خواهد آمد. این جشنواره به صورت فصلی به عنوان بخشی از جشنواره سینمای مستند سفالو Cefalù Cinema DOC برگزار می‌شود، و فیلم‌های برگزیده جشنواره در این جشنواره نیز به نمایش در می‌آید و جوایزش را دریافت می‌کند.

Roma_cinemadoc

در جشنواره فیلم کامرون

فیلم کوتاه «بیرون از این» به جشنواره بین المللی فیلم کامرون CAMIFF نیز راه یافته است. این جشنواره از ۲۴ تا ۳۰ آوریل ۲۰۱۶ در شهر بوئنا برگزار می‌شود.

CAMIFF1

 

افتخارات محسنی، برای گراش

Mohseni-Shiraz02 محسنی در گفتگو با هفت‌برکه، از تمرکزش بر جشنواره‌های داخلی و خارجی می‌گوید: «من تمام تلاش‌ام را می‌کنم که آثارم دیده شود؛ چه در داخل و چه در خارج. پس هر جشنواره‌ای را که مناسب ببینم، آثارم را ارسال می‌کنم.»

او می‌گوید گلایه‌ی دوستان و همشهریان از شرکت نکردن‌اش در جشنواره فیلم کل را هم به دفعات شنیده است، و توضیح می‌دهد: «من هر وقت فیلمی ساخته‌ام، در دوره‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌ام. سال قبل و امسال در جشنواره فیلمی نداشتم. اینطور نیست که چون در جشنواره‌های خارجی شرکت می‌کنم، جشنواره گراش را کنار گذاشته باشم. این دو سال که در جشنواره  گراش شرکت نکردم، فیلم جدیدی نداشتم. اما نباید انتظار داشت من هر سال یک فیلم در جشنواره کل داشته باشم. من همیشه در بخش‌های مختلف جشنواره کمک کرده‌ام و بارها به جشنواره مشاوره داده‌ام. جشنواره کل گراش متعلق به ماست. برای شهر ما و آبروی ماست.»

او از اعتقاد و اعتمادش به راهی که در پیش گرفته است می‌گوید، و تاکید می‌کند: «من برای این که جای پایم را در سینمای کوتاه تثبیت کنم، باید اطلاع‌رسانی کنم وگرنه بیشتر دوست دارم در سکوت، کار خودم را بکنم. من تازه راه را پیدا کرده‌ام و هنوز اول راه‌ام.»

می‌توان افتخارات این سه فیلم کوتاه مستند و داستانی کیوان محسنی را به شکل زیر خلاصه کرد:

کایه (مستند)

منتخب سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

منتخب هشتمین جشنواره بین المللی سینمای حقیقت (سینمای مستند ایران)

منتخب ۵۲ امین جشنواره منطقه ای اروند: برنده جایزه بهترین تدوین

منتخب  Roma Cinemadoc 2016

منتخب بخش حذفی Film frame festival 2016 هند

منتخب نهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش: برنده جایزه بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم میراث فرهنگی، بهترین فیلم تماشاگران

منتخب هفتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز: جایزه بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران

 

بیرون از این (کوتاه داستانی)

منتخب جشنواره بین المللی فیلم کامرون ۲۰۱۶

منتخب هشتمین جشنواره بین المللی فیلم صد

منتخب جشنواره شاپرک های شهر تهران- استانبول

منتخب جشنواره گلدن سان مالتا ۲۰۱۵

منتخب جشنواره فیلم nukhu نیویورک

منتخب نهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش

 

ساعت شش (کوتاه داستانی-تجربی)

منتخب ۵۲امین جشنواره فیلم اروند: برنده جایزه بزرگ جشنواره و جایزه بهترین تدوین

منتخب دهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش: برنده جایزه بهترین تدوین و دیپلم افتخار بهترین صدا

منتخب هفتمین جشنواره فیلم کوتاه شیراز: تقدیر نخست بهترین فیلم بخش داستانی

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

7 نظر

  1. با درود به این همشهری هنرمند که باعث افتخار شهر شده اند.در این راستا مسئولین ذیربط هم باید از ایشون هم حمایت مالی بکنند هم در ایشون رو تشویق کنند.بامید موفقیت روزافزون واسه این همشهری محترم و مسئولین هنری

  2. من به عنوان یه گراشی افتخار میکنم ، اقای محسنی الان دیگه ثابت کردن که یه فیلم ساز قوی نه تنها در فارس و ایران ، بلکه در کشورهای خارجی نیز حرفی برای گفتن دارن ، به امید موفقیت بیشتر اقای محسنی و سربلندی برای شهرمون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top