بستن

۵ نفر به گود انتخابات لارستان، خنج و گراش برگشتند + داده‌نمای بررسی صلاحیت‌ها

هفت‌برکه: شورای نگهبان در تازه‌ترین مرحله بررسی صلاحیت‌ها، ۵ نفر دیگر را به لیست ۱۵ نفره نامزدهای حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش اضافه کرد.

شب گذشته در آخرین ساعت مهلت بررسی صلاحیت‌ها، شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را به وزارت کشور اعلام کرده است، ولی هنوز این نتیجه به فرمانداری‌ها ارسال نشده است تا به نامزدها ابلاغ شود.

با این وجود، سایت لادستان نزدیک به هیات نظارت شهرستان لارستان لیستی را به عنوان نامزدهای نهایی حوزه انتخابیه منتشر کرده است. بر اساس این لیست حسین حسین‌زاده و حسینعلی حسین‌شیری از گراش، به همراه اسعد زاهدی و حسین فراست از لار و موسی مقدس از علی‌آباد تایید صلاحیت شدند. صلاحیت حسین‌زاده، حسین‌شیری، فراست و مقدس در هیات‌ نظارت استان فارس احراز نشده بود که در نهایت شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید کرد. اسعد زاهدی تنها نامزدی است که در هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بود، اما توانست تایید شورای نگهبان را برای نامزدی انتخابات به دست آورد.

تاکید می‌شود این لیست از سوی سایت لادستان منتشر شده است و ممکن است دچار تغییراتی شود.

۲۰ نامزد تایید صلاحیت‌شده‌‌ی حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش از سوی شورای نگهبان

گراش: میرزاخلیل بهمنی، سید عباس جهانبانی، حسین حسین‌زاده، حسینعلی حسین‌شیری، مرتضی فتحی، حسین‌علی فقیهی

لار: جمشید جعفرپور، اسعد زاهدی، علی علی‌زاده، حسین فراست، حسین فرج‌پور، یوسف محبی، منصور محتاجی، محمداسماعیل یگانه‌فرد

خنج: عبدالحسن حسنی‌پور، حشمت‌الله زارعی

توابع لار:  هاشم قاسمی (ده‌فیش)، موسی مقدس (علی‌آباد)، حسن هوشمند (دهکویه)،

توابع گراش: داریوش سپاده (حسین‌آباد)

صلاحیت این ۲۰ نفر تقریبا نهایی نشده است، هرچند اعلام رسمی آن ۲۸ بهمن‌ماه خواهد بود. یک مرحله دیگر از بررسی اعتراضات نامزدها باقی مانده است. از نظر قانونی در این مرحله اعتراض نامزدهایی بررسی می‌شود که صلاحیت آن‌ها پیش از این در هیات نظارت استان تایید شده و شورای نگهبان راسا آن‌ها را رد صلاحیت کرده باشد. هیچ‌کدام از نامزدهای حوزه انتخابیه دارای این شرایط نیستند. با این وجود رایزنی با شورای نگهبان تا دقایق پایانی اعلام لیست نهایی نامزدها نیز ادامه خواهد داشت و ممکن است افراد دیگری به این لیست ۲۰ نفره اضافه شوند، هر چند احتمال آن چندان زیاد نیست.

در داده‌نما (اینفوگرافی) سایت هفت‌برکه بر اساس اطلاعات سایت لادستان وضعیت بررسی صلاحیت نامزدها را در هیات‌های اجرایی، نظارت استان و شورای نگهبان می‌توانید مشاهده کنید. افرادی که تیک سبز در بالای عکس آن‌ها قرار گرفته است به تازگی تایید صلاحیت شده‌اند.

Majles10-Negahban

 

12 نظر

  1. در این دوره با توجه به تکثر کاندیدا در لار و نبود اصلاح طلب ضرب زمینه برای پیروزی کاندیدای گراش فراهمه به خصوص اگه روی کاندیدای حامی دولت که گراشی است اجماع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top