بستن

سه داور و دو مهمان جشنواره کل معرفی شدند

هفت‌برکه: سینماگران نام‌دار ایران در جشنواره فیلم کوتاه کل گراش حضور می‌یابند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره کل، مجید برزگر، مهدی نادری و آیدا پناهنده به عنوان هیات دواران بخش اصلی دوازدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش معرفی شدند. همچنین امیرشهاب رضویان به عنوان مهمان ویژه جشنواره، و امیرسعید قطبی‌زاده به عنوان منتقد در این دوره از جشنواره حضور خواهند داشت.

داوران و مهمانان آشنا

امیرشهاب رضویان امسال برای سومین بار به گراش می‌آید، و مجید برزگر نیز برای دومین بار. این دو در دوره نهم جشنواره در کنار هم داوری جشنواره را به عهده داشتند؛ و رضویان سال قبل در دوره یازدهم نیز برای داوری جشنواره به گراش آمد. نام آیدا پناهنده نیز برای سینمادوستان با فیلم موفق سال قبل‌اش، «ناهید» گره خورده است. آنها که بیشتر سینما را دنبال می‌کنند، از مهدی نادری و امیرسعید قطبی‌زاده نیز زیاد شنیده‌اند.

سایت جشنواره کل بخشی از کارنامه مهمانان امسال را منتشر کرده است:

Majid Barzegar مجید برزگر، نویسنده، کارگردان و عکاس است. او دیپلم گرافیک، لیسانس کارگردانی، فوق لیسانس ادبیات دراماتیک دارد، و عضو هیات مؤسس انجمن فیلم کوتاه ایران، عضو هیات مدیره‌‌ی انجمن فیلم کوتاه ایران ۸۶- ۱۳۸۴، رئیس هیات مدیره‌ی انجمن فیلم کوتاه ایران از ۱۳۸۹ است. برزگر بیش از ۱۵ فیلم کوتاه و نیمه‌بلند ساخته است و در جشنواره‌های داخلی و خارجی فیلم کوتاه حضور داشته است. فیلم بلند «پرویز» به موفقیت‌های زیادی در جشنواره‌های مختلف رسید. او امسال نیز با یک فیلم بلند دیگر با عنوان «یک شهروند کاملا معمولی» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

 

Mehdi Naderi مهدی نادری کارگردان، نویسنده فیلم‌نامه، تدوین‌گر است. او در سال ۱۳۸۹ با اولین فیلم‌اش، «بدرود بغداد»، به عنوان نماینده سینمای ایران به هشتاد و یکمین دوره جوایز سالیانه‌ی آکادمی علوم و فنون هنرهای متحرک (اسکار) راه یافت. از عمده جوایز داخلی و بین‌المللی نادری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین کارگردان سینمای مستند در هفتمین جشن خانه سینما، جایزه استعداد درخشان انجمن منتقدین سینما، بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی تامپره فنلاند، بهترین فیلم جشنواره تورون لهستان، بهترین فیلم مردم‌شناسانه جشنواره پارنو استونی، بهترین تجربه از کمپ استعدادهای جوان برلین، بهترین فیلم جشنواره دوسالانه ویسبادن آلمان و …

 

Ida Panahandeh آیدا پناهنده کارگردان و نویسنده فیلم‌نامه است. او لیسانس فیلمبرداری از دانشگاه هنر و فوق لیسانس کارگردانی سینما از همین دانشگاه دارد. در کارنامه او نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های زیادی از جمله فیلم سینمایی «ناهید» وجود دارد.

 

Amir Shahab Razavian امیرشهاب رضویان برای گراش نامی آشناست. او که این روزها درگیر مدیریت برگزاری جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی کورش است، یک فیلم نیز با عنوان «یک دزدی عاشقانه» آماده نمایش دارد.

 

Amir Saeed Qotbizadeh امیرسعید قطبی‌زاده متولد ۱۳۵۴ در تهران است. او دانش آموخته‌ی اقتصاد و حسابداری است، ولی از ۱۳۷۶ در مجله گزارش فیلم به عنوان منتقد سینما کارش را شروع کرد. در کارنامه او این سمت‌ها دیده می‌شود: دبیر سرویس نقد و ویراستار در هفته‌نامه سینما از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰؛ دبیر تحریریه ماهنامه فیلم از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰؛ اجرای برنامه تخصصی شب‌های مستند از ۱۳۹۰ تاکنون؛ منتقد و مدرس سینما. او همچنین در نوشتن فیلم‌نامه «استراحت مطلق» با عبدالرضا کاهانی همکاری داشته است.

 

 

افزوده شدن یک جایزه معتبر

به گزارش سایت جشنواره، امسال علاوه بر تندیس و جوایزی که در سال‌های قبل جهت برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، جایزه‌ی ویژه‌ای نیز از طرف انجمن فیلم کوتاه ایران به جشنواره اضافه شده است.

مجید برزگر، رییس انجمن فیلم کوتاه ایران، در این زمینه گفته است: «با روندی که کمیته سیاست‌گذاری جشنواره کل گراش در هر چه بهتر برگزار کردن جشنواره دارد، بر آن شدیم که جایزه‌ای از سوی این انجمن به بهترین فیلم از نگاه داوران اعطا کنیم. ان‌شاءالله در سال‌های آتی نیز بتوانیم همکاری‌های ویژه‌ای با این جشنواره داشته باشیم.»

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم کل در روزهای ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top