بستن

همایشی صورتی برای رسیدن به سلامتی

هفت برکه (گریشنا): بانوان گراشی از همایش بزرگ «صورتی فکر کن» با محوریت تشخیص زودهنگام سرطان سینه در سالن آمفی‌تاتر دانشکده علوم پزشکی گراش استقبال کردند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی شهرستان گراش؛ همایش بزرگ «صورتی فکر کن» با محوریت تشخیص زودهنگام سرطان سینه با همکاری واحد بیماری‌های غیرواگیر، سلامت خانواده و جمعیت و سلامت نوجوانان جوانان و مدارس و مرکز پیشگیری از سرطان جنوب فارس برگزار شد. در ابتدای همایش مهندس علی‌رضا مساح، معاون فنی و اجرایی معاونت بهداشت ضمن خیرمقدم و تبریک ایام الله دهه فجر از حضور گسترده بانوان در همایش «صورتی فکر کن» ابراز خرسندی کرد.
مهندس علی‌رضا مساح در ادامه افزود: «با توجه به این که بیماری سرطان نزدیک به نوزده درصد مرگ و میر بانوان سنین بیست تا شصت سال را به خود اختصاص داده و همچنین در کشورهای در حال توسعه مثل ایران که سرطان، سومین عامل مرگ و میر است، برگزاری این‌چنین همایش‌هایی بسیار لازم و به جا است.»

وی گفت: «این همایش‌ها و برنامه‌های آموزشی در ارتقا سطح آگاهی مردم و به دنبال آن بهبود شاخص‌های بهداشتی و افزایش سطح امید به زندگی نقش به سزایی دارد.» بعد از آن دکتر عبدالرحیم‌زاده، جراح عمومی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) انواع تومورهای خوش‌خیم و بدخیم، علائم و نشانه‌های بیماری سرطان سینه و نحوه تشخیص آن را بیان و معرفی کرد.»

دکتر عبدالرحیم‌زاده همچنین به پرسش‌های بانوان در خصوص سرطان سینه پاسخ داد. در ادامه همایش دکتر سمیه اشکواری، روانپزشک مرکز آموزشی درمانی‌ امیرالمومنین علی(ع) در مورد مسائل روانشناختی بیماران سرطانی از جمله کنترل استرس و اضطراب در افراد بیمار صحبت کرد. ثریا انصاری، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت و مرضیه امانی، کارشناس مرکز پیشگیری از سرطان، آموزش‌های خود را در زمینه آشنایی با نحوه تشکیل سلول‌های سرطانی، علائم بیماری سرطان و نحوه خود‌آزمایی پستان ارائه دادند.

در ادامه‌ی برنامه، گروه موسیقی باران به اجرای موسیقی‌ پرداخت. در قسمت پایانی همایش که با حضور دکتر محمد‌نبی‌ محمدی، معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش همراه بود، از عموم بانوان و دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر و تشکر کرد و به بانوان به قید قرعه جوایزی اهدا شد. در حاشیه این همایش نیز جشنواره غذای سالم و نقاشی با موضوع سرطان برپا بود.

saratan3

 

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top