بستن

تاخت و تاز سوارکاران فارس در رقابت‌های کورس و پرش

هفت برکه (گریشنا): هیات سوارکاری شهرستان گراش به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان دو رویداد مهم سوارکاری در روزهای بیست و دو و بیست‌ و سوم بهمن ماه بود.

به گزارش هیات سوارکاری شهرستان گراش؛ مهم‌ترین مسابقه کورس گراش در سال، مسابقه‌ای است که در بیست و دوم بهمن برگزار می‌شود. این رقابت‌ها امسال پرشورتر از هر سال با حضور بیست و هفت سوارکار برتر از استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان و بوشهر در دو رده اسب‌های جوان زیر چهار سال به مسافت هشتصد متر و اسب‌های بزرگسال در مسافت هزار متر در پیست سوارکاری شهیدان حسن‌زاده انجام شد.
در رده اسب‌های بزرگسال؛ ابراهیم علی‌زاده با اسب وقار از لامرد اول شد، محمدرضا عبدالهی با اسب گریز از وراوی به مقام دوم رسید و مرتضی پورشمسی با اسب کردیلا از گراش سوم شد.

در رده اسب‌های جوان زیر چهار سال نیز محمدامین محمدنژاد چابکسوار جوان گراشی با اسب سردار به مقام قهرمانی رسید، عبداله علوی با اسب رسام دوم شد.
و مرتضی پورشمسی از گراش در جایگاه سوم ایستاد.

savarkari4

سلمان مهرابی، مسئول هیات سوارکاری؛ محسن حسن‌زاده، دبیر و مسئول ثبت‌نام؛ عباس کریمی، مسئول کمیته‌ی کورس؛ حسین متین، ناظر هیات استان؛ و علی‌رضا آذرمینا به عنوان سردآور در برگزاری این مسابقه با هم همکاری داشتند.

علی دهدشتی،کامران ذنوبی، علی‌مراد آذرمینا، شکراله آتش‌بار، مجتبی پورشمسی، محمدرضا احمدی، عبدالمهدی اندیشه، کیامرث تیموری و احمد نظامی هیات تشخیص و داوران را تشکیل دادند و خانواده شهیدان حسن‌زاده حامی مالی رویداد کورس امسال بودند.

اما در روز بیست و سوم بهمن ماه نیز این هیات پذیرای برترین‌های پرش با اسب استان بود. این رقابت به عنوان پانزدهمین رویداد پرش با اسب استان در باشگاه سوارکارى رخش گراش در حضور بیش از دو هزار تماشاگر مشتاق برگزار شد. هیجده سوارکار در دو رده مالکین و open در این مسابقه به رقابت پرداختند.
در رده open بالاى ١۴ سال؛ آرزو دهقانى با پارکو از باشگاه دشت بهشت شیراز مقام اول را به دست آورد. مجتبى پورشمسى با زولیانته از باشگاه دشت بهشت شیراز دوم شد و مقام سوم به ابراهیم مقدسى با مقام از باشگاه عقاب شیراز رسید.

در رده O2 مالکین؛ محمد جنگجو با آبسند از باشگاه رخش گراش اول شد، على فانى لارى با رخش از باشگاه رخش گراش مقام دوم را کسب کرد و حیدر شیخى با بارال خان از باشگاه رخش گراش بر سکوی سوم ایستاد.

در پایان به نفرات برتر هر دو رویداد تندیس، وجه نقد اعطا شد.

شاپور طفیانی، مسئول هیات استان فارس؛ سلمان مهرابی مسئول هیات سوارکاری شهرستان گراش، کامی ذنوبی، کمیته پرش هیات استان فارس؛ کامران قاضی به عنوان سرداور و  علیرضا آذرمینا و عباس محمدی و پریا هاشمی به عنوان داوران مسابقه؛ علی آل‌یاسین به عنوان سرکلانتر؛ محسن حسن‌زاده به عنوان کلانتر و علی دهدشتی از تهران به عنوان پارکورچین مسئولین برگزاری این رویداد را برعهده داشتند و حامیان مالی رسمی این رقابت‌ها شورای اسلامی شهر گراش و دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان شهرستان گراش بودند.

savarkari3

عکس‌های محمد رستم‌پور از این رقابت‌ها را با هم می‌بینیم.

 

 

1 نظر

  1. بابت تلاش ای اعضای هیات سوار کاری بخصوص زییس هیات جناب مهندس مهرابی کمال تشکر و قدر دانی می شود و آرزوی شفای عاجل برای مسوول کمیته کورس اقای عباس کریمی راداریم که با توجه به مصدومیت در این رویداد پرتلاش ظاهر شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top