بستن

مسابقه «کائت شو» به یاد قصه‌های کودکان قدیم

هفت‌برکه (گریشنا): مسابقه «کائت شو» تلاشی برای ثبت و احیای سنت قصه‌گویی در گراش، در آستانه نوروز برگزار می‌شود.

به گزارش هفت‌برکه، نرگس اسدی، برگزارکننده این برنامه، دانش‌آموخته ادبیات کودک در انگلستان است. او در تبلیغ برنامه می‌گوید: «اگر دلتنگ و مشتاق شنیدن «کائت شاو» هستید و یا دوست دارید فرزندان‌تان حس شنیدن «کائت شاو» را نزدیک به آنچه در کودکی شما بوده تجربه کنند، برنامه «کائت شاو» گراشی در تاریخ ۲۸ اسفند را از دست ندهید.»

این برنامه با حمایت انجمن ایکوموس در طرح نوروزی «خونه کدیم ۲» برگزار می‌شود. در بخش اصلی این مسابقه، اولویت قصه‌خوانی با افرادی است که مهارت قصه‌گویی دارند. از این رو افراد برای ثبت نام خود یا فرد دیگری که هنر قصه‌گویی دارد اقدام کنند. انتخاب قصه در این بخش به عهده شرکت‌کنندگان است.

بخش غیر حضوری برنامه به جمع‌آوری فایل‌های صوتی و تصویری از اشخاصی اختصاص دارد که گردآورندگان و گویندگان‌شان امکان شرکت در برنامه «کائت شو» را ندارند، اما مهارت قصه‌گویی دارند. در این حالت، فایل‌ها را برای این برنامه می‌فرستند و از این قصه‌ها با توجه به نظر ارسال‌کننده در شب برنامه پخش یا در برنامه‌های پژوهشی و فرهنگی دیگر استفاده می‌شود.

بخش مسابقه شامل قصه‌خوانی از سه داستان «زیلوکه»، «هفت تا دت پادشاه» و «یکی از قصه‌های ملا به انتخاب خودتان» است. هر فرد می‌تواند یکی از این سه قصه را که مهارت بیشتری در روایت آن دارد، بخواند و فایل ضبط شده را ارسال کند. پنج نفر از شرکت‌کنندگان که قصه را با وفاداری به اصیل‌ترین روایت داستان و گویش گراشی آن اجرا کرده‌اند، انتخاب و با رضایت شخصی ایشان در برنامه‌ی کائت شاو به عنوان قصه‌گو حضور خواهند داشت.

Kaate Show

راههای ارتباطی برای فرستادن فایل صوتی و تصویری و ثبت نام قصه‌گو:
دفتر هفت برکه واقع در ساختمان جابری، خیابان امام
واتس اپ: ۰۰۴۴۷۸۳۱۲۱۸۸۳۸
تلگرام: telegram.me/gerash
پیگیری اخبار «خونه کدیم ۲»: telegram.me/khonakadim
آدرس ایمیل: gerash@gmail.com

5 نظر

  1. با سلام
    واقعا کار خوبیه من کلی کائت شو از مادربزرگ خدا بیامرزم شنیدم و همشون هم یادمه ولی حیف که گراش نیستم و فکر نکنم بتونم خوب قصه بگم ولی دلم میخواد حتما گزارش کامل یا فیلم این مسابقه رو داشته باشم

  2. کار خلاقانه و به جایی است. همین جا تشکر می کنم از همه دوستان که در انجمن ایکوموس فعالیت دارند که به نوعی زبان گویای ما شدند و در احیای فرهنگ گذشتگان و آن خاطراتی که در کودکی با آن اُنس داشتیم را تداعی می کنند؛ آن هم در این عصر یخ زده و جمود فکری که هر کدام از ما اکثر فعالیت هایمان را در دنیای مجازی خلاصه کردیم و مجالی برای کنار هم بودن در دنیای واقعی نداریم. شاید این برنامه ها تلنگری باشد که اندکی به خودمان، به هویتمان و به اصالتمان بازگردیم.

  3. باسلام و عرض ادب واحترام به همه ی دوستداران و تلاشگران عرصه فرهنگ و هنر…و ارادت ویژه خدمت نازبانوی خلاق سرکارخانم اسدی عزیز…موفق و مانا باشید مهربانوی فرهنگ دوست و ادیب…تلاشتان مایه فخر و غرور جامعه ی بانوان…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top