بستن

شماره دوم هیمه منتشر شد

هفت‌برکه: دومین شماره مجله فرهنگی اجتماعی «هیمه» در وب‌سایت جار منتشر شد. نسخه چاپی هیمه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ توزیع خواهد شد.

«هیمه» محصولی از موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش است. دکتر مسعود غفوری سردبیر هیمه در مورد رویکرد این نشریه گفت: «در کنار رسانه‌های سایت هفت‌برکه و نشریه‌های گراش و هفت‌برکه، هیمه رویکردی تحلیلی دارد و اصطلاحا سعی کرده‌ایم در آن سطح کار مطبوعاتی بالاتر باشد.»

شماره نخست هیمه دی‌ماه ۱۳۹۴ منتشر شد و دومین شماره فرودین ۱۳۹۵ منتشر شده است. هیمه با قیمت ۵ هزار تومان توزیع می‌شود، اما می‌توانید نسخه اینترنتی آن را با قیمت دو هزار تومان از سایت جار خرید کنید. (لینک خرید)

دومین شماره هیمه با روی جلدی از دکتر احمد اقتداری منتشر شده است. این شماره با سرمقاله مسعود غفوری درباره خودکشی آغاز می‌شود و با چهار بخش اصلی ادامه می‌یابد.

در بخش فکر، پرونده‌ای با عنوان «روز پس از انتخابات» گشوده شده است. محمد خواجه‌پور و مسعود غفوری سیستم‌های انتخاباتی در کشورهای مختلف را بررسی کرده‌اند و به دنبال راهی برای کارآمدتر کردن انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند. این سیستم‌های انتخاباتی در یک داده‌نما نیز نمایش داده شده است.

در مقاله «معمای انتخابات به زبان نمودار» محمد خواجه‌پور آمار انتخابات چهار دوره گذشته مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش بررسی کرده و تطبیق داده است. امیرحسین نوبهار و رضا دیباچی، یک دانشجو و یک دانش‌آموخته علوم سیاسی، مقالات دیگر این بخش را نوشته‌اند.

اصلی‌ترین مقاله بخش شهر به یادداشت راحله بهادر در مورد آرایش زنان اختصاص دارد. مسعود غفوری در مقاله «خط مونتاژ ماشین‌های فکری» نگاهی ساختارگرایانه برای این گونه موضوعات پیش‌نهاد می‌کند. در انتهای بخش شهر، جواد حسن‌نژاد با احمد تراب‌پوران، مهاجر گراشی ساکن ایرلند، گفتگو کرده است.

در بخش گپ، صحبت‌های صریح دکتر احمد اقتداری، یکی از مهم‌ترین پژوهش‌گران حوزه خلیج فارس در مورد بخش‌هایی از تاریخ جنوب ایران منتشر شده است. نگاه دکتر اقتداری به خاندان آیت‌اللهی از بخش‌های جذاب این گفتگو است.

بخش هنر نسبت به بخش‌های دیگر تنوع بیشتری دارد. این بخش با معرفی صفحه اینستاگرام و عکس‌های جواد آب‌افکن آغاز می‌شود. صفحه تازه سبزها و قرمزها از سعید سرخی و گزارش تصویری مهدی وفایی‌فرد از صندوق سیار روز انتخابات، دیگر صفحه‌های عکس این شماره هستند. در بخش‌های ادبی، سعید توکلی داستان «آستارا»ی مسعود غفوری را نقد کرده است و راحله بهادر نگاهی کریستوایی به شعر «لبه» از محمد خواجه‌پور دارد.

Himeh Mag-No02-_Page_01

Himeh Mag-No02-_Page_02

 

2 نظر

  1. عرض خسته نباشید؛ (کار بسیار خوب و قشنگ و نوی است که باید تداوم و حمایت شود)
    امید که خداوند بر توفیقات همه شما جوانان دلسوز و خوش فکر بیفزاید و هر روز شکوفا تر از قبل، در تمام عرصه ها گام نهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top