بستن

خیابان شهید محقق در انتظار خیابان شدن

هفت برکه (گریشنا): ساکنان خیابان شهید محقق با حضور در شورای شهر و تهیه‌ی استشهاد نامه خواهان ساماندهی هر چه سریع‌تر این خیابان شدند.
خیابان شهید محقق را بیشتر مردم به عنوان کوچه استادیوم می‌شناسند. مسیری که محل عبور بسیاری از اهالی جنوب شرق گراش است. به گزارش خبرنگار هفت برکه، چهارشنبه، بیست و پنجم فروردین ماه، اعضای شورای شهر در جلسه‌‌ی هفتگی خود به دردودل‌های شهروندان خیابان شهید محقق، گوش دادند و به اعتراض‌های آن‌ها رسیدگی کردند.
حاج عبدالحسین موغلی، به نمایندگی از سایر افراد حاضر در جلسه، صحبت‌ کرد: «بیشتر مشکلات ما به خاطر قرار گرفتن استادیوم ورزشی شهدا در این خیابان است سوا از مشکلات صوتی که بیشتر اوقات آرامش و آسایش را از شهروندان این خیابان گرفته است مشکل اصلی ما به خاطر دیوار این استادیوم و نداشتن دید مناسب برای رانندگی در این خیابان است که باعث تصادفات جبران ناپذیری می‌شود. از آن‌جایی که دو مدرسه در این مسیر قرار دارند ما با اداره‌ی آموزش و پرورش هماهنگ کردیم و این اداره موافقت خود را برای همکاری با ما اعلام کردند اما مسولین استادیوم شهدا راضی به عقب‌نشینی دیوار استادیوم برای اصلاح این خیابان نیستند و این مساله گره کوری است که اهالی این خیابان چندین سال است برای رفع آن تلاش می‌کنند.»
او در ادامه استشهاد‌نامه‌ای که چند نفر از معتمدین محل آن را امضا کرده بودند را به حبیب الله مهرابی، رییس شورای شهر اسلامی گراش تحویل داد. در بخشی از این استشهاد نامه آمده است: «مدت زیادی است که به علت وجود دیوار استادیوم ورزشی از سمت خیابان شهید محقق به دلیل کم عرض بودن خیابان و نبودن محل تردد عابرین و نداشتن پیاده‌رو شاهد تصادفات متعدد و بعضا جبران‌ناپذیر وسایل نقلیه می‌باشیم که به عنوان خطری جدی و دایمی جان مردم را تهدید می‌کند.»

shora2
یکی دیگر از اعضا نیز بعد از اشاره به سروصدای تشویق یا گزارش‌های ورزشی از این استادیوم به خصوص ظهرها، گفت: « ساکنین این محل از این لحاظ نیز آرامش ندارند اما این مشکل را می‌توان نادیده گرفت اما سوال ما از شما این است که ویژگی خیابان چیست؟ خیابان کم عرضی که نه پیاده رو داشته باشد نه درخت نه روشنایی مناسب و نه محل عبور عابر پیاده در واقع کوچه‌ای است که نام خیابان را یدک می‌کشد.»
رییس شورای شهر با خیرمقدم به حاضرین گفت:« این مشکل جز دغدغه‌های همیشگی شورا بوده است ما باید از اهالی عذرخواهی کنیم چرا که در طول فعالیت شورا در این دوره ما تقریبا طرح‌هایی را در تمام نقاط شهر انجام دادیم به جز حدفاصل حسینیه حضرت علی‌اکبر(ع) تا استادیوم ورزشی. اصلاح بلوار معلم و خیابان شهید محقق از تصمیمات جدی ما در شروع این دوره از شورا بود همین‌طور که تا اصلاح شدن یک لاین بلوار معلم ما با مشکلات و اعتراض‌های زیادی روبه‌رو بودیم و بالاخره کار تا شروع به اصلاح لاین بعد در جلو استادیوم متوقف شد. برای حل این مشکل شورای شهر نیز از شما حمایت می‌کند.»
مهندس هرمزی، سخنگوی شورای شهر نیز رو به معترضین، بیان داشت: «خواسته‌ی شما خواسته‌ی به حقی است و این خیابان معیار‌های مناسب یک خیابان را ندارد. رفع این مشکل جز دغدغه‌هایی ما نیز بوده است اما سنگ‌اندازی‌هایی وجود داشته است که مانع حل این مساله شده، به هر حال مسولین استادیوم نیز راهی جز تمکین کردن، ندارند. اصرار آن‌ها این است که این محل کاربری تجاری بگیرد اما حرف ما این است که در حال حاضر بحث مبلمان شهری مهم‌تر از ایجاد دیوار و مغازه است. ما نیز مانند شما پای کار هستیم و از شما حمایت می‌کنیم و شما نیز می‌بایست با ادارات دیگر هماهنگ کنید تا کار سریع‌تر پیش برود مثلا این زمین جز زمین‌های اوقافی است و خود اداره‌ی اوقاف نیز موافق طرح اصلاح است و راه مناسب این است که شما نیز از طریق اوقاف پیگیری‌های خود را ادامه دهید.»
دکتر علی‌اصغر لطافت نیز پیشنهاد می‌دهد که با تهیه‌ی طومار و فرستادن آن به فرمانداری برای جذب حمایت آن‌ها، اهالی محل اعتراض خود را به گوش دیگر مسولین شهر نیز برسانند.
با این گیرها باید دید کی خیابان شهید محقق شکل و شمایل یک خیابان استاندارد را پیدا می‌کند؟

shora1

shora10

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

14 نظر

  1. ضمن تشکر؛

    تصور میشود اگر خبرهایی از این دست که در جهت بررسی و صرف تشکیل جلساتی (با أهالی و ..)که خروجی مشخص و تثبیت شده ای را نمیتوان برای آن متصور شد ،شایسته است حتی الا مکان تا حصول مثبت از روند پیشرفت آن ها ،از درج عیر ضرور آنها،پرهیز شود.چه بسا طرح هایی به مراتب مهمتر همچون جاده چک چک،جاده و فلکه ورودی از سمت إوز و از این دست برنامه هایی که لزوم ذکر و پیگیری آنها مبرم است در اولویت قرار گیرند. و من الله توفیق

    1. جناب سلسبیل اگه نظرات و پیشنهادات خود را با کلمات ساده تر بنویسید خیلی بهتره و خواننده بهتر منظور جنابعالی رو درک میکنه. قسمت اول متن شما رو چندین بار خوندم ولی آخرش ارتباط بین جمله “تصور میشود اگر … ” با جمله ” شایسته است حتی الامکان….” رو نفهمیدم!!!!!!

  2. امیدواریم هرچی زودتر پی گیری بشه و یه نقطه دیگه از شهر زیبا بشه
    به دلایل مهمی که در جلسه شورا مطرح شد واقعا لازمه هرچی زودتر ترتیب اثر داده بشه
    با تشکر

  3. مچکر از همکاری شما خانم یوسفی،امیدواریم هرچه سریعتر این خیابون سروسامون بگیره و شکل یک خیابان واقعی به خود بگیره …

  4. عرض ادب ؛
    قابل توجه همه ی دوستان دغدغه مند ؛
    در یکی از گزارش ها و خبرهای چند روز قبل در مورد فضای سبز و رسیدگی به معابر از دوستان و کارشناسان شهرداری درخواست شد که حین آجر کاری بلوار خلیج فارس به صورت کارشناسی توجه به وضعیت نامطلوب تک لبه های این بلوار داشته باشند تا پس از روزگاری نچندان دور مجبور به تعویض و هزینه های اضافی نشوند ؛از همین دیروز پس از إتمام آجر چینی دوستان شروع به تخریب و بهسازی این مورد نموده اند،با وجود این همه کارشناس ،جدای از خطرهای جانی برای کارگر ها آیا و سد معبر های دراز مدت ،نمیشد در همان ابتدأ شروع طرح این کار را انجام داد تا این همه مزاحمت و خطر آفرینی را کاهش داد.!؟دوستان مسؤول شورا و شهرداری چرا باید برای انجام یک طرح روزها وسالها شاهد خورده کوتاهی ها که به دنبال آن هزینه ها و إتلاف وقت سنگین و بیمورد است باشیم.که اگر در خانه کس است یک حرف بس است.

  5. متاسفانه تخصص شهرسازی-معماری و برنامه ریزی شهری در گراش معنی ندارد، نظام مهندسی و شهرداری در امور شهری بسیار ضعیف عمل کردند و حتی به خود زحمت نمی دهند تلاشی برای برنامه ریزی آینده شهر و رفع مشکلات فضاهای شهری گراش انجام دهند.
    اعضای شورای شهر که الحمدالله زمینه تخصصی ندارند و مشاوران یا کمیته ویژه معماری-شهرسازی برای برنامه ریزی و رفع مشکلات شهری در کنار خود ندارند.
    نتیجه این می شود:مجتمع های تجاری بدون پارکینگ احداث می شوند و بعد به فکر خرید زمین هستند برای تامین پارکینگ همان مجتمع که می توانست خودش پارکینگ داشته باشد، نماهای کامپوزیت که در سراسر کشور استفاده از آن بیش از سی درصد ممنوع است در تمام شهر صد در صد استفاده می شود و احدی از نظام مهندسی و شهرداری هیچ اقدامی و یا صحبتی نمی کنند تا مردم بفهمند استفاده نکنند و حداقل قانون رعایت شود، از بارانی که می آید خیابان اصلی سیلاب به راه می افتد و خانه های مردم پر از آب می‌شود و بعد خود شهر از همین خیابان شهید محقق گرفته تا کوچه های محله بیدله و… تا مردم مراجعه نکنند و مشکلاتشان را بیان نکنند احدی به فکر نمی افتد.
    این گونه مردم شایسته خدمت هستند!

  6. سلام خودتون رو خسته نکنین این مسئولین شهری که من می بینم کاری نمی کنن. اگه هم بخوان انجام بدن نیمه کاره ول می دن تا اونجایی کار می کنن که یه عکس ازش بگیرین و در سطح شهر بزنن که اقدام شده و اینقدر هزینه برداشته. نیمه دوم کار دیگه برین از خدا بخواین

  7. باسلام؛
    در پاسخ به جناب( یک شهروند) و (علیرضا )محترم؛
    در توضیحات آتی انشاءالله تلاش بر ساده تر نویسی خواهم کرد سپاس از توجه شما.

    جناب علیرضا بزرگوار؛ضمن تشکر از شما؛اگر بنده چند نکته ای که از دوستان عزیز از بخش توضیحات را عرض کردم کاملا درست بود و علت خطای کلیدی و نه به فرمایش شما نکته و مچ گیری ضمن اینکه دقت بفرمایید در تمام مطالب عرض کردم جهت بهبود مطالب.

    امیدوارم از اینکه نکته ای نوشتاری از بنده هم قسمت شما شده خرسند و راضی شده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 نظر
scroll to top