بستن

وعده‌های مدیرکل ورزش: افتتاح سالن محبی در بهمن و ساخت چند سالن و زمین دیگر

هفت برکه(گریشنا): مدیرکل ورزش و جوانان فارس در سفر خود به گراش قول داد سالن محبی تا بهمن‌ماه تکمیل شود، احداث زمین چمن مصنوعی در فداغ و خیلی و ساخت سالن در ارد، سالن اختصاصی بانوان در گراش و تجهیز سال‌های موجود وعده‌‌های دیگر کامیاب در سفر دو روزه به گراش بود. کامیاب به نتیجه رسیدن این وعده‌ها را منوط به همراهی نماینده مجلس کرد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه؛ حیدرعلی کامیاب دیداری با اعضای هیات امنای ورزش گراش داشت و از روستاهای ارد و فداغ و برخی اماکن ورزشی گراش بازدید کرد. بخش پایانی سفر مدیرکل ورزش و جوانان دیدار با ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی بود. حیدر علی کامیاب، مدیر کل ورزش و جوانان فارس ششم اردیبشهت ماه به همراه، معاون فرماندار گراش، رییس ادره ورزش و جوانان شهرستان، اعضای هیات امنا، در سالن فرمانداری حاضر شد.

13950206 Kamyab Varzesh (12)

کمبود سرانه ورزشی داریم

حیدرعلی کامیاب؛ مدیر کل ورزش و جوانان فارس در رابطه با ورزش گراش گفت:«باید به ورزش و جوانان دیدگاه کلان داشته باشیم. در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی که در کشور بود به ورزش توجه کمتری شد اما اکنون فرصت مناسبی است تا از فضای بعد از برجام استفاده شود و طبق اولویت‌بندی مشکلات مورد بررسی قرار گیرد.»

کامیاب رسالت اصلی ورزش و جوانان را توسعه ورزش همگانی دانست و افزود:«با توجه به کمبود سرانه باید فضای ورزشی احداث شود. رسالت اصلی ما توسعه ورزش‌های همگانی در کل منطقه و شهرستان گراش است. در بازدید از روستای فداغ و ارد دیده می‌شود که کمبود سالن داریم و این‌ها باید بررسی شود و فضای ورزشی جدید احداث و سالن‌های موجود تجهیز و استاندارد شود.»

او همچنین گفت:« یک میلیارد تومان سیستم سرمایشی برای کل منطقه جنوب خریداری شده است و کم‌کم بین مناطق گرمسیر توزیع می‌شود. تا سالن‌ها تجهیز و ورزشکاران راحت‌تر بتوانند به ورزش بپردازند.»

فروش سالن محبی پیشنهاد خود من بوده است

مدیر کل ورزش و جوانان فارس در خصوص فروش زمین مجموعه محبی که واکنش‌هایی را در گراش به همراه داشت گفت:« فروش قسمتی از این مجموعه پیشنهاد خود من بوده است، طبق قانون الحاقی دو، دولت این اجازه را دارد تا مکانی که برای ساخت هزینه زیادی می‌برد و بخش خصوصی می‌تواند مشارکت داشته یاشد را کمک بگیرد تا تمام شود. ماده۵ همین قانون نیز می‌گوید دولت می‌تواند زمین را بفروشد و برای تکمیل مجموعه‌اش استفاده کند. ما طبق این ماده‌ها پیشنهاد فروش دادیم تا مجموعه سریعتر تمام شود اما بخاطر سوتفاهم‌هایی که پیش آمد منصرف شدیم. در حال حاضر اعتبار دویست میلیون تومان برای مجموعه محبی در نظر گرفته شده است که بعد از اتمام در بهمن‌ماه افتتاح می‌کنیم. همچنین در نظر داریم چند زمین چمن مصنوعی در بخش‌های مختلف شهرستان داشتته باشیم.»

کامیاب در خصوص ورزش بانوان گفت:« در هر شهرستانی باید یک مکان ورزشی ویژه بانوان احداث کنیم. در حال حاضر در پنج شهرستان مجموعه ورزشی ۱۵۰۰ متری ساخته‌ایم که اگر آقای جعفرپور با ما همکاری داشته باشند برای گراش نیز اتفاق می‌افتد.»

مدیر کل ورزش و جوانان سی هیات فعال ورزشی را اتفاق خوبی دانست و گفت:« سی هیات ورزشی فعال در گراش نشان از علاقمندی مردم گراش به ورزش است. در بعضی از رشته‌ها مانند پینگ‌پنگ سرآمد کشوری هستیم و سوارکاری هم که نیاز به گفتن ندارد. ما در شیراز چهل هیات فعال داریم اما در گراش سی و یک هیات است که این نشان می‌دهد ورزش در گراش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تا جایی که امکان داشته باشد ما کمک می‌کنیم اما بیشتر از آن همت رییس اداره خود شهرستان را می‌طلبد که به ورزش شهرستان کمک داشته باشد.»

13950206 Kamyab Varzesh (45)

بیست میلیون تومان برای تجهیزات

کامیاب در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت:« بیست میلیون تومان به اداره ورزش و جوانان گراش اختصاص داده‌ایم که حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان  از آن برای خرید تجهیزات و … در راستای بهبود و کمک ورزش گراش استفاده خواهد کرد. خواهشی که از مسئولین شهرستان دارم این است که به ورزش در حوزه جوانان توجه بیشتری شود تا جوانان از دنیای مجازی به سوی ورزش بیایند.»

کامیاب در مورد نگاه خود گفت: «کار ما آماده کردن زیرساخت‌ها است. سالن‌هایی در گراش وجود دارد اما استاندارد نیست و باید تجهیز شود. در ورزش حرفه‌ای بخش خصوصی باید وارد شود و باشگاه‌ها فعال شوند. دولت دیگر مستقیم به هیات‌ها کمک نمی‌کند. اگر هیاتی نتواند برای برگزاری کلاس بودجه خود را از والدین تامین کند در نهایت تعطیل خواهد شد.»

اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باید با هم تعامل داشته باشند

 در پایان جلسه مدیر کل پاسخگوی سوالات حاضرین در جلسه بود و از سوی هیات فوتبال گراش از خدمات میرزا اکبری رییس پیشین اداره ورزش و جوانان تقدیر شد.

پیش از سخنان مدیرکل، حسن‌نزاد، رییس اداره ورزش و جوانان گراش ضمن خوش‌آمدگویی به کامیاب گفت:« با وجود تمامی مشکلات و کمبودهای موجود در ورزش شهرستان ما خواستار تسریع در ساخت مجموعه محبی، ساخت سالن ارد، سالن فداغ، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث خوابگاه در شهرستان گراش هستیم.»

وی همچنین افزود: «چارت سازمانی اداره ورزش گراش باید پیگیری شود تا بتوانیم چند نیرو جذب کنیم، ما در حال حاضر با دو نیرو در حال انجام کار هستیم و این برای ما کمی دشوار است.»

محمدعلی چترآذر، پیشکسوت فوتبال گراش خواستار تعامل اداره ورزش و جوانان با آموزش و پرورش بود تا دانش آموزان بیشتر به سمت ورزش بروند. او همچنین از حسن نژاد خواست تا نگاه ویژه‌ای به ورزش روستاها داشته باشد.

درخواست‌های فرماندار

پنجم اردیبهشت در جلسه‌ای فرماندار گراش، معاون فرماندار، نایب رییس شورای اسلامی شهر، رییس اداره و اعضای هیات امنای اداره ورزش و جوانان شهرستان در دیدار با کامیاب، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان فارس مسایل و مشکلات حوزه ورزش و دغدغه جامعه ورزشی شهرستان را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش دفتر فرمانداری، اصغر فرودی، فرماندار گراش در این نشست خواستار تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه چند منظوره فرهنگی و ورزشی محبی شد و افزود: «تامین اعتبارات مورد نیاز از منابع ملی مهم‌ترین مساله در تسریع و بهره‌برداری از این پروژه عظیم ورزشی است که پنجاه درصد آن را خیرین و در سال‌های اخیر از طریق تخصیص اعتبارات دولتی تامین می‌شود که ضرورت دارد با توجه به اهمیت طرح،با اختصاص اعتبارات بیشتر این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.»

وی راه اندازی مجموعه ورزشی در بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: «بخش ارد و روستاهای تابع بخش مرکزی از نبود امکانات ورزشی رنج می‌برند و نیاز است با توجه به سیاست محرومیت زدایی دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به روستاهای شهرستان گراش شود.»

فرودی، تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه ورزشی ارد و فداغ، تشکیل چارت سازمانی و ارتقاء نمایندگی ورزش و جوانان به اداره، نیاز سنجی و بررسی مشکلات هیات‌های ورزشی، استعداد یابی و نخبه پروری و توجه به ورزش روستاها مورد تاکید قرار داد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top