بستن

کیوان محسنی در کَن فرانسه

هفت‌برکه – خبر تکمیل‌شده: کیوان محسنی با فیلم «کایه» در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان حضور دارد.

به گزارش هفت‌برکه، در روزهایی که حضور سینماگران ایرانی در کن خبرساز است، کیوان محسنی فیلمساز گراشی به همراه فیلم مستند «کایه» به کن سفر کرده است. کایه در بخش «شرت فیلم کرنر» (Short Film Corner) شصت و نهمین جشنواره فیلم کن حضور دارد. این بخش جنبی و غیر رقابتی است و مهم‌ترین بازار فیلم کوتاه جهان محسوب می‌شود (خبر در هفت‌برکه).

در گفتگوی واتساپی با خبرنگار هفت‌برکه، محسنی درباره شرایط حضور در بخش «شرت فیلم کرنر» توضیح می‌دهد: «فیلم‌های بسیار زیادی از سراسر دنیا برای این بخش ارسال می‌شود، و هیات انتخاب جشنواره فیلم‌ها را برای حضور در این بخش انتخاب می‌کنند. تا فیلمی انتخاب نشود، کارتی برای حضور فیلم‌ساز در جشنواره صادر نمی‌شود.» و او تعداد فیلم‌های انتخاب شده را نیز محدود می‌داند و می‌گوید: «مثلا امسال برای بخش مسابقه اصلی فیلم کوتاه تنها ۱۰ فیلم انتخاب شده است. برای بخش سینه‌فونداسیون که برای فیلم‌سازان در حال تحصیل است، تنها ۱۴ فیلم انتخاب شده. و در بخش ما نیز از هر کشور نزدیک به بیست فیلم قبول کرده‌اند. در کل، امسال نزدیک ۳۰ فیلم ایرانی در این بخش داریم که البته خیلی از آنها محصول مشترک ایران و ایتالیا و یا انگلیس و … هستند.در مجموع، امسال ۲۲۸۵ فیلم در بازار فیلم کن حضور دارند، از فیلم بلند گرفته تا فیلم کوتاه، که سهم ایران همان ۳۰ فیلم است.» اطلاعات بیشتر درباره فیلم‌های حاضر در این بخش را می‌توانید از اینجا بخوانید.

کیوان درباره اهمیت حضور در بخش «شرت فیلم کرنر» نیز می‌گوید: «در این بخش حتی فیلم‌هایی پیدا می‌شود که منتخب معتبرترین جشنواره‌های دنیا بوده‌اند، اما چون کار این بخش این است که بتوانی پخش‌کننده و خریدار پیدا کنی، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند کارهایشان را به این بخش بفرستند.»

کیوان از فضای بسیار خوبی که برای ارتباط گرفتن با تهیه‌کنندگان و بازیگران و کارگردانان در جشنواره وجود دارد صحبت کرد. او می‌گوید در بخش گوشه فیلم کوتاه، هر کس فیلم خودش را ارائه و تبلیغ می‌کند. او نیز برای فیلم «کایه» نیز تبلیغ خوبی انجام داده است: «با چندتا خریدار و پخش‌کننده صحبت کرده‌ام و با این که هنوز نتیجه نهایی نگرفته‌ام، اما نمایش‌های خوبی توی کتابخانه دیجیتال داشتم و نظرهای مثبتی ازشان شنیدم، که مهم‌ترین‌شان شبکه arte فرانسه است.»

او عکسی در کنار علی معلم، سردبیر نشریه دنیای تصویر و تهیه‌کننده شناخته‌شده سینمای ایران، ارسال می‌کند و درباره‌ی ارتباطش با دیگر ایرانی‌های حاضر در کن هم می‌گوید: «واقعیت این است که تنها مشکل جشنواره برای ما ایرانی‌ها همین است که هیچ دورِهمی برای ایرانی‌ها نیست و اصلا به آن فکر نشده است. امروز علی معلم هم از این موضوع شاکی بود و از ایوبی [معاون سینمایی وزارت ارشاد] گله داشت.»

فیلم‌ساز جوان گراشی می‌گوید در کنار بیشتر فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره، فیلم خبرساز «فروشنده» آخرین ساخته اصغر فرهادی با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی را هم دیده است و آن را شانس اول کسب جایزه می‌داند: «فیلمنامه عالی است و بازی‌ها فوق‌العاده. تماشاگرها هم خیلی فیلم را دوست داشتند و چندین بار فیلم را تشویق کردند.» خبر می‌رسد که دیشب نیز پس از نمایش عمومی فیلم، تماشاگران در اقدامی کم‌سابقه، پنج دقیقه ایستاده فیلم و عوامل را تشویق کرده‌اند.

کیوان قرار است در طول حضور در کن، فیلم مستندی نیز درباره «شرت فیلم کرنر» بسازد: «خوشبختانه امروز تصویربرداری مستندم درباره کن تمام شده است. امیدوارم خوب در بیاید، چون دوست دارم برای بقیه فیلم‌سازان که به این بخش از جشنواره کن می‌آیند هم به عنوان راهنما استفاده شود.»

بعد از بازگشت او از کن، در مورد این حضور بیشتر در هفت‌برکه خواهید خواند.

 

Keyvan Mohseni

 

Mohseni-Cannes

10 نظر

  1. سلام
    لطفا جواب بفرمایید جهت تبیین.
    ۱-آیا اینکه فیلمی را به جشنواره ای بفرستی و خودت هم با آن فیلم به آن جشنواره بروی افتخار است؟
    ۲-در خبرگزاریهای مختلف از فیلم های راهیافته به جشنواره کن بخوانید خبری از کایه نیست جز صرفا سایت گریشنا که صفحه ای از کن زده که نشان می دهد فیلم کایه به دست اهالی کن رسیده است که به نظرم هر فیلمی که بفرستی این پیام خواهد آمد.
    اسامی فیلم های راهیافته به جشنواره کن را در این سایت ببینید
    http://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/01/27/1048899/فیلم-های-شصت-و-نهمین-جشنواره-فیلم-کن-فرانسه-معرفی-شدند.
    ۳-و اگر واقعا این ارسال فیلم برای اهالی رسانه مهم است پس چرا در خبرگزاریهای مختلف از این افتخار آفرینی! خبری نیست؟
    لطفا شفاف سازی فرمایید .

    1. سلام. بخشی از سوال‌های شما در تکمیل خبر جواب داده شد.
      ۱. فیلم‌های زیادی برای ین بخش فرستاده می‌شود و از این میان فیلم‌ها، تعدادی انتخاب می‌شوند. حضور فیلمساز در جشنواره هم مشروط به پذیرفته شدن فیلم‌اش است. این چیزی است که اصلا ساده و راحت اتفاق نمی‌افتد.
      ۲. در تمام خبرها تاکید شده است که «شرت فیلم کرنر» جشنواره کن، بخش جنبی و غیر رقابتی این جشنواره است. یک بازار فیلم است. لینک شما مربوط به فیلم‌های بخش‌های مختلف مسابقه جشنواره است.
      ۳. ارزش خبری برای رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف متفاوت است. قاعدتا خبرگزاری‌های بیرون از گراش به این خبر نمی‌پردازند، ولی چون کیوان یک هنرمند شناخته‌شده در نزد گراشی‌هاست، خیلی از همشهریان خبرهای او را دنبال می‌کنند.

    2. سرکارخانم یا جناب آقای…
      ما شهروندان تعصب کورکورانه و قرون وسطایی نداریم. هر جوان با استعداد گراشی به مقام عالی برسد افتخار می کنیم. چه دینی، چه سیاسی، چه فرهنگی و اجتماعی و چه اقتصادی!!!!
      ما از آدم تنبل و مفت خور بیزاریم.

    3. سلام
      سوالات شما خیلی یه جوری نیست؟!!!
      بشین فکرش کن بینم سوالاتت از کجا اوردی؟
      نکنه فکر میکنی اونجا شهر بی دروازست
      چه با ادراک سوال کردی افرین سیاست مدار خوبی میشی!

  2. جناب شهروند گراشی
    کسی از این افتخار آفرینی ناراحت نیست
    عرض شد که شفاف سازی شود تا بفهمیم این افتخار آفرینی در چه سطحی است
    ان شاءالله که آقای محسنی موفق باشند

  3. درود بر کیوان محسنی عزیز
    کارگردان جوان و موفق گراشی.با ارزوی بهترینها ..
    باعث افتخار گراش و گراشی هستی ..

    1. سلام به دوستان
      احسنت و هزارات آفرین بر فرد دلیر و شجاع و قدرتمند گراشی جناب آقای کیوان محسنی. (پیر می‌داندٰ جوان می‌تواند)= زنده باد جناب مهندس حسین‌زاده که شعار بسیار بحق و بجایی دارن.
      الحمدالهٰ خداراشکر تو این چند روز خبرهای خوشی از گراشی‌ها می‌شنویم.
      ۱- شخص قرآنی جناب آقای فردفانی: نفر اول مسابقات کشوری
      ۲- شخص ورزشکار جناب آقای صمیمی: نخستین تکواندوکار کمربند دان چهار
      ۳- و جناب آقای کیوان محسنی: در معتبرترین جشنواره سینمایی جهان (کن فرانسه) حضور دارد.
      سندلس تش آتوم ایلکه. موشالله. موشالله. چراغ دل ننه و باتو بی انششالله.

    1. سرکارخانم والیبالیست!!!
      خبر خوش دیگه این است که دیروز آقای دکتر جعفرپور از مهندس حسین زاده برای مشاوره در حوزه اقتصادی، انرژی، نفت و گاز و توسعه منطقه دعوت کردند و در تهران جلسه مفصلی باهم داشتند.
      جالب اینکه از ۲۰ نفر کاندیدای مجلس دهم منطقه که اکثرشان هیئت همراهشان با خودروهای لوکس آخرین سیستم کاندیداها را همراهی می کردند چرا آقای جعفرپور از آقای مهندس حسین زاده فقط دعوت کرده اند که هیئت همراهش با پراید و سمند برای تبلیغات میرفتند؟

      1. باسلام خدمت مطلع محترم!!!!
        خبر خوبی بود. ان شالله که مسوولین بتونن از نیروی جوانی و پتانسیل افراد گراشی ابتدا شناسایی کنن و خیلی سریع به کار ببندند.
        ولی شما دیگه لطفا سیاسیش نکنین. اینجا کاری به انتخابات و مجلس و … نداره و من هم فردی سیاسی نیستم و خوشمم نمیاد تو این مسایل دخالت کنم.
        باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top