بستن

«بیرون از این» در کانادا، نیوجرسی، و جاهای دیگر

هفت‌برکه (گریشنا): فیلم کوتاه «بیرون از این» ساخته کیوان محسنی به سفرش به دور دنیا ادامه می‌دهد. از میان جشنواره‌هایی که این فیلم و دیگر فیلم‌های محسنی را پسندیده‌اند، دو جشنواره در کانادا و آمریکا توجه‌برانگیزند.

در جشنواره میساف، کانادا

misaff_color__1_ «بیرون از این» در بخش مسابقه‌ی دهمین دوره «جشنواره فیلم بین‌المللی جنوب آسیایی موزاییک» (به اختصار MISAFF)، جشنواره معتبری که ۴ تا ۷ ماه آگوست در شهر میسیساگای کانادا برگزار می‌شود، پذیرفته شده است. به نوشته سایت جشنواره، این جشنواره از طرف یکی از بزرگ‌ترین اجتماع‌های آسیایی در چهارمین شهر بزرگ کانادا، میسیساگا، برای شناسایی استعدادهای آسیایی برگزار می‌شود. محسنی در مورد این جشنواره می‌گوید: «نگاهی به اسپانسرها، پخش‌کنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره نشان می‌دهد که این یکی از جشنواره‌های معتبر کاناداست. فیلم «بیرون از این» برای بخش مسابقه‌ی بهترین فیلم کوتاه انتخاب شده است، و از کارگردان و یکی از عوامل فیلم دعوت شده است که در جشنواره حضور داشته باشند.»

البته محسنی می‌گوید جشنواره هزینه اسکان را پذیرفته است، ولی حضورش در این جشنواره مشروط به گرفتن ویزای کانادا در این فرصت اندک، و همچنین تامین مخارج سفر است.

 

 

در جشنواره بوردواک، آمریکا

«بیرون از این» به اولین جشنواره فیلم بوردواک Boardwalk که در ماه سپتامبر در شهر نیوجرسی آمریکا برگزار می‌شود نیز راه یافته است. نکته‌ای که این پذیرفته شدن را متمایز می‌کند، پخش این فیلم در مراسم افتتاحیه جشنواره است (خبر در سایت جشنواره). محسنی در توضیح این خبر می‌گوید: «در نامه‌ای که از طرف جشنواره برای اعلام پذیرفته شدن فیلم دریافت کردم، ذکر شده بود که جشنواره آنقدر از این فیلم خوش‌اش آمده که در نظر دارد این فیلم را در کنار یک فیلم کوتاه انیمیشن و یک فیلم بلند مستند در مراسم افتتاحیه نمایش دهد. فیلم کوتاه انیمیشن، «شیرجه زدن» نام دارد که جوایز اسکار و امی در رشته بهترین فیلم کوتاه دانشجویی را به خود اختصاص داده است. مقایسه شدن با چنین فیلمی، افتخار جالبی است، و البته کمی هم ترسناک است!»

BOARD_WALK

فیلم‌های دیگر در جشنواره‌های دیگر

کیوان محسنی مسیر جشنواره‌ها را خوب پیدا کرده است، و هر از چندی خبر از پذیرفته شدن یکی از فیلم‌هایش در جشنواره‌ای می‌دهد. در طی زمانی که از انتشار خبرهای قبلی درباره محسنی می‌گذرد، این افتخارات به ویترین فیلم‌های او اضافه شده‌اند:

فیلم کوتاه «بیرون از این» در دهمین جشنواره فیلم آلتو وینچنزای ایتالیا، یکی از چهار نامزد نهایی در بخش جایزه AVIS است. این فیلم به بیست و هشتمین جشنواره فیلم گیرونا اسپانیا، جشنواره مینوتنیک اسلوونی، جشنواره آنلاین ریل سیزده آمریکا، جشنواره لیما بین امریکا، جشنواره فیلم اکورهلنی آفریقای جنوبی، و جشنواره فیلم تالسامیای قبرس نیز راه یافته است.

و فیلم کوتاه «خودمو غرق کردم» نیز در کنار فیلم «بیرون از این» به جشنواره لیما بین آمریکا راه یافته است.

فیلم مستند «کایه» نیز در ادامه موفقیت‌هایش، در دو جشنواره اکورهلنی آفریقای جنوبی و همچنین جشنواره پاوود پرتغال پذیرفته شده است.

فیلم کوتاه اکشن «ساعت شش» نیز در هفتمین جشنواره فیلم جاگران هند پذیرفته شده است.

six

 

2 نظر

  1. آخه یک فیم چندجا باید فرستاده بشه ؟ دوباره کاری و تکرارپذیری در این نوع کارها زیاد دیده میشه تا یک پروسه علمی و تحقیقاتی. گرچه کارشون برای معرفی گراش خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top