بستن

افتتاح کلینک دولتی درمان مواد مخدر

هفت برکه (گریشنا):کلینیک دولتی و اداره درمان سو مصرف مواد مخدر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان گراش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار هفت برکه، صبح روز شنبه پنجم تیرماه ۱۳۹۵ به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، کلینک درمانی مواد مخدر که زیرنظر بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی گراش فعالیت خواهد کرد، افتتاح شد. این کلینک در بلوار سپاه، طبقه فوقانی ساختمان خیرساز مدرسه سعادت قرار دارد. دکتر افشین صفری، پزشک اورژانس بیمارستان گراش به عنوان مدیر فنی کلینیک و دکتر اشکواری نیز به عنوان روانپزشک در این مرکز فعالیت دارند. اداره درمان سؤ مصرف مواد مخدر نیز به ریاست مسعود خواجه‌زاده در این ساختمان مستقر خواهد شد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش در مراسم افتتاح کلینک تعداد معتادین شهرستان را یک و نیم درصد اعلام کرد و گفت: «صحبت‌های دیروز در نمازجمعه در مورد مواد مخدر بازخورد بسیار خوبی داشت و خانواده‌ها بیدار شده‌اند تا با کمک هم آمار یک و نیم درصدی که بسیار هم نگران کننده است را با اقدامات لازم در گراش و بخش‌های اطراف به حداقل برسانیم.»

در این مراسم دکتر علیرضا گلستان، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش در توضیح فعالیت‌های این کلینک گفت: « این مرکز استیجاری است که با کمک جمعی از همکاران راه‌اندازی شده است تا بتوانیم بحث درمان و پیشگیری را با کمک دکتر صفری و دکتر اشک‌اوری روان‌پزشک این مرکز و دیگر همکاران این مجموعه مدیریت کنیم. ظرفیت پذیرش این مرکز صد تا حداکثر پانصد نفر می‌باشد که بصورت سرپایی با متادون درمان می‌شوند و اگر نیاز به بستری داشتند در بیمارستان بستری می‌شوند. متادون به خاطر اثر طولانی مدتی که دارد این فرصت را به شخص می‌دهد تا در این فرصت ۲۴ ساعته که متادون مصرف کرده و به حال خودش است به عملکرد خودش فکر کنند تا بتواند دوباره به اجتماع برگردد.»

دکتر علیرضا گلستان رییس بیمارستان گراشدر مورد اعتیاد به الکل نیز هشدار دارد: «مساله اعتیاد به الکل نیز وجود دارد که کمتر در مورد آن صحبت می‌شود. در این مرکز مشاوره‌های روانپزشکی در اختیار افراد معتاد به الکل نیز قرار می‌گیرد.»

دکتر اشکواری، روانپزشک بیمارستان امیرالمومنین(ع) گراش در این جلسه از فرماندار و دیگر مسئولین درخواست کرد تا بخش روانپزشکی در بیمارستان راه‌اندازی شود. او بر ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب تاکید کرد: «با تبلیغ درست در مکان‌هایی مانند نماز جمعه باید بتوانیم این مرکز را معرفی کنیم تا همه از وجود همچین مرکزی برای ترک اعتیاد آگاه شوند.»

مسعود خواجه‌زاده رییس اداره درمان سؤمصرف مواد مخدر در مورد برنامه‌های کلینک گفت: «کلینک درمان سؤ مصرف مواد مخدر با هزینه بیش از ۳۰ میلیون تومان آماده‌سازی شده است. درمان در این مرکز با هزینه دولتی که تقریبا یک سوم هزینه کلینک‌های خصوصی است انجام خواهد شد. به جز درمان دارویی بخشی از خدمات کلینک، مشاوره درمانی توسط روانپزشک متخصص است.»

m.2

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. ظرفیت پذیرش صد تا حداکثر پانصد نفر ؟
    یعنی چی ؟!!!!!!!
    از صد تا پانصد ۴۰۰ نفر فاصله هست .
    میشه گفت ظرفیت حداکثر پانصد نفر

    حالا این تعداد ظرفیت پذیرش در یک روز هست یا یک ماه یا یکسال ؟!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top