بستن

قول دو میلیارد تومانی خیرین گراش در جشن رمضان

هفت‌برکه (گریشنا): پنج خیر سرشناس گراشی با حضور در جشن رمضان در سالن فرهنگیان شیراز، مبلغ دو میلیارد تومان به مددجویان و نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش شهابی، مدیر کمیته امداد شهرستان گراش، جشن رمضان، سوم تیرماه به مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با هدف معرفی برنامه‌های کمیته امداد، جذب مساعدت خیرین و جذب افزون‌تر اعتماد عمومی با همکاری صدا و سیما و حضور خیرین برجسته استان در سالن فرهنگیان شیراز برگزار شد.

چند نفر از خیرین سرشناس مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) گراش ضمن قبول دعوت شرکت در همایش «جشن رمضان»، متعهد به پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به این جشن بزرگ شدند.

۱۷ میلیارد ریال از این مبلغ از سوی حاج عبدالکریم جعفری، رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر (عج) تقبل شده است که در سال جاری در  قالب وام قرض‌الحسنه، کمک معیشت، سبد کالا، طرح شفا، طرح کوثر، طرح رضوان و کمک موردی در اختیار مددجویان تحت پوشش این مرکز قرار خواهد گرفت. این مرکز نیکوکاری به عنوان یکی از فعال‌ترین و مردمی‌ترین مراکز نیکوکاری سطح کشور با توزیع حدود هزار سبد کالای ماه رمضان به ارزش تقریبی ۸۰۰ میلیون ریال در نیمه اول ماه رمضان در بین نیازمندان، سهم به‌سزایی در زدودن چهره فقر و محرومیت از جامعه اسلامی داشته است.

همچنین حاج رضا یحیی‌پور، حاج یحیی یحیایی و حاج طالب عظیمی نیز جمعا مبلغی حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را در سال ۹۵ تقبل کردند؛ و حاج رضا فدایی نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال را در قالب کمک‌هزینه رمضانیه مددجویان حوزه روستایی کمیته امداد گراش در ماه مبارک رمضان پرداخت کردند.

kometeh

سفره اطعام رمضان برای ایتام گراش

همچنین در برنامه‌ی دیگر در هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، سفره اطعام رمضان برای ایتام گراش با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) گسترده شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) و آغاز هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان، سفره اطعام و افطاری به میزبانی ایتام و با حضور فرماندار و هیات همراه، اعضای هیات عامل مرکز نیکوکاری ولی عصر (عج)، جمعی از مسئولین، خیرین و حامیان طرح اکرام و محسنین، معتمدین محلی، کلیه امدادگران و خانواده‌های ایتام تحت پوشش در محل کانون ولایت برگزار شد. هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام از سه‌شنبه پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا امروز بیست و یکم ماه رمضان و سال‌روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه داشت.

در این مراسم که با برپایی نماز جماعت مغرب و عشا آغاز شد، فرزندان یتیم و محسنین در کنار پدران معنوی خویش (حامیان طرح اکرام ایتام) روزه خود را افطار و پس از آن در جشن میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) شرکت کردند.

طرح‌های اکرام ایتام و محسنین از جمله طرح‌هایی هستند که کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور استفاده از مشارکت مردمی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌کند. طرح اکرام ایتام به کودکانی اختصاص دارد که پدر خود را از دست داده‌اند. طرح محسنین مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا این که پدرشان در قید حیات است، اما به هر دلیل قادر به تامین معاش خانواده نیست که کارشناسان تشخیص نیازمند بودن این خانواده‌ها زیر نظر کمیته امداد، کار تشخیص را انجام می‌دهتد.

kometeh1

 

 

 

 

 

 

15 نظر

  1. خدا خیرشون بده
    ولی میتونستن به مستضعفین و نیازمندان گراشی کمک کنن ، چراغی که به خانه رود مسجد حرامست ،
    با این دو میلیارد خیلی از نیازمندان گراش مشکلاتشون حل میشد ،
    خدا کنه این پولا نره فلسطین ، لبنان ، لااقل تو کشور پخش بشه .

  2. هر کجا مسلمانی از مسلمانی دستگیری کنه قبوله ، چه گراش باش چه شیراز چه فلسطین چه لبنان
    لطفا اینقدر فلسطین رو تو بوق و کرنا نکنین ، طبق گفته امام راحل مسیله فلسطین مهمترین مسیلهزجهان اسلامه ، خط قرمز همه مسلمانان جهان هم باید بمونه
    تا ظهور حضرت حجت انشالله

    1. خدا به خیرین سلامت و عمر با عزت بده و اموالشون رو زیاد کنه! عزیزان نگران نباشید این پول ها بین کی تقسیم میشه. مطمئنا این خیرین خیرشون به همشهری های خودمون رسیده و خواهد رسید. اسلام حد و مرز نداره مسلمون هم همشهری و خارجی نداره. اگه جهان اسلام خصوصا کشورهای عربی همه با هم متحد و همدل بودند و به همدیکه کمک میکردن کسی جرات نداشت این همه فتنه و جنگ تو ممالک اسلامی راه بندازه. ما اگه از فلسطین، سوریه، عراق و … دفاع نکنیم مجبور میشدیم توی مرزها و یا حتی خاک خودمون با همین دشمن بجنگیم. پول که جایگزین داره و خدا برکت میده بهش پس اون مدافع حرمی که جونش رو برای دفاع اسلام و دفاع از مملکت اسلامی فدا میکنه که چه بسا از همشهری های عزیز خودمون هم باشن بگیم جونت رو نده برای یک کشور خارجی،، برای دفاع از مسلمان عراقی و سوری!!!!

  3. ایکاش کسانیکه وجوهات خیرین بعنوان امانت جهت امور خیریه جمع آوری میکنند کمی احساس مسولیت میکردند و متوجه شوند که در قیامت باید برای ریال ریال آن پاسخگو باشند .آیا کسانیکه این وجوهات داده اند واقعا راضی هستند که در خارج از گراش هزینه شود . آیا اگر همین پول در گراش برای نیازمندان در راه تولید کار برای آنان هزینه میشد بهتر نبود آیا آن آقای مسول نمیدانست که با این چقدر اشتغال زایی کرد . آیا میدانید این همه وجوهات خیرین گراش که در بیرون از گراش هزینه میشود فقط و فقط نتیجه اش یک لوح تفدیر به آن آقا است که امانت مردم دستش است واقعا ارزش یک لوح تقدیر و یا اینکه در چند تا نشریه داخلی اسم وی برده شود رارد از خدا و قیامت نمیترسد اگر خبر آن بگوش خیرین برسد آنان دلسرد نمیشوند . آقای مسول اگر کارت میخواد برای خدا باشد واقعا اگر تا الان پول میلیاردی بخارج از گراش انتقال ندادید از هوا و هوش نامی خود بگذر و بجای اینکه شما در استان بعنوان خیر نمونه که خود میدانید یک ریال آن به شما تعلق ندارد معرفی شوید با برگرداندن آن به گراش نیازمندان گراش دعا گویت باشند

    1. باسمه تعالی
      «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»
      با عرض سلام خدمت همشهریان عزیز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان بخصوص در لیلی پرفیض قدر.
      کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام خمینی(ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تأسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه‌ی اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.حضرت امام خمینی(ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تأسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه‌ی اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.
      همچنین در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) ، حمایت از مستضعفان و مظلومان هدفی است که انقلاب اسلامی را فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی امتداد داده و آن را همچون حلقه ای با تمامی جنبشهای اسلامی بلکه کلیه خیزش های رهایی بخش مرتبط می سازد.و در این بین کمیته امداد حضرت امام(ره) بعنوان بازویی توانمند در این راستا چه در داخل و چه در خارج از کشور به این رسالت خطیر پایبند می باشد.ضمن اینکه کلیه پایگاههایی که اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی می نماید، در راستای جامه عمل پوشاندن به نیت پاک خیرین عزیز بوده که بالطبع در هر حادثه یا مناسبت بصورت خودجوش قصد اهداء کمکها و نذورات خویش را دارند و این نهاد مقدس بر حسب وظیفه با برپایی پایگاههای ثابت و سیار این کمکها را جمع آوری و بر طبق نیت خیرین در سر فصل مدنظر خود خیرین، هزینه می نماید.پس همانطور که وجوهات جمع آوری شده جهت نیازمندان گراش را شرعا و قانونا، نمیتوان برای خارج از گراش یا کشور هزینه نمود؛ وجوهات جمع آوری شده برای نیازمندان خارج از کشور ( نظیر: غزه، لبنان، یمن و…) را نیز نمیتوان درگراش هزینه نمود؛ چون در وهله اول، ملاک و معیار ” جامه عمل پوشاندن به نیت پاک خیرین ” می باشد، ضمن اینکه بحمدالله والمنه خیرین شهرمان برای یاری رسانی به ایتام و نیازمندان، حجت را برما تمام کرده و ما می بایست بجای تعصبهای بیجا، هرچه بهتر و بیشتر در جهت جامه عمل پوشاندن به نیات پاک خیرین، تلاش نماییم.
      حال با توجه توضیحات فوق الذکر و عنایت به نظرات بعضا غیر منصفانه برخی کاربران در خصوص خبر تعهد ۲۰ میلیارد ریالی خیرین گراش، بر خود واجب و لازم دانستیم تا در جهت تنویر افکار عمومی نکاتی چند به شرح ذیل به اطلاع عموم برسانیم:
      ۱- مبلغ تعهدی خیرین بزرگوار شهرمان در جشن رمضان شیراز، تماما مختص مددجویان مرکز نیکوکاری حضرت ولیعصر(عج) و کمیته امداد شهرستان گراش بوده و کل این مبلغ بر طبق نظر و نیت پاک خیرین و لحاظ قرار دادن موارد شرعی و قانونی در سرفصلهای مربوطه هزینه میگردد و اعلام این تعهد در مراسم جشن رمضان شیراز به هیچ وجه من الوجوه دال بر اعطای این کمک به شیراز یا خارج از شهرستان نمی باشد.
      ۲- در خصوص نظر یکی دیگر از کاربران محترم در خصوص صرف این مبلغ در پروژه های عمرانی، باستحضار می رساند؛ همانگونه که در مطالب بالا ذکر شد، ملاک و معیار هزینه کرد این مبالغ، نظر و نیت پاک خیرین با لحاظ قرار دادن موارد شرعی و قانونی می باشد و امکان هزینه کرد این مبلغ در سایر موارد نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ قانونی مجاز نمی باشد هرچند که بخشی از این مبلغ بر طبق نظر و پیشنهاد خیرین در سرفصل ” طرح رضوان ” که همان برطرف نمودن نیازهای عمرانی و مسکن نیازمندان شهرمان میباشد؛ هزینه خواهد شد.
      «وَ ما یَسْتَوِی الْأَعْمى‏ وَ الْبَصِیرُ وَ لَا الظُّلُماتُ وَ لَا النُّورُ وَ لَا الظِّلُّ وَ لَا الْحَرُورُ وَ ما یَسْتَوِی الْأَحْیاءُ وَ لَا الْأَمْوات»

    2. ضمن عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات خادمین صندوق نیکوکاری
      سالهاست که اسم شهر ما به نام نیکوکاری زبان‌زد خاص و عام است که البته مایه افتخار ما گراشیهاست. اما این داروی مسکن تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟
      تا کی باید از خیرین گرفته و به نیازمندان داده شود؟؟؟؟؟
      چرا ما به فکر آینده شهرمان و فرزندانمون نیستیم؟؟؟
      آیا بهتر نیست که آن مبلغ‌های نجومی بصورت مدیریت‌شده در امر تولید و صنعت سرمایه‌گذاری کرده؟؟؟ پس بیایید بیدار شویم تا آینده بهتری داشته باشیم.

  4. کار خیر هر جا باشه خوبه ولی ولی ولی خدا نکنه بیان و امتیاز کار خیر را از جون زمینهای گراش در بیارن

    1. باسمه تعالی
      در پی درج خبر قول دو میلیارد تومانی خیرین گراشی در جشن رمضان شیراز و ابهام ایجاد شده در این موضوع که این مبلغ در خارج از شهرستان هزینه خواهد شد به اطلاع همشهریان عزیز می رساند که حتی یک ریال از این وجوه در خارج از شهرستان هزینه نخواهد شد بلکه تمامی این مبلغ توسط مرکز نیکوکاری به نیازمندان شهر گراش پرداخت میگردد.
      لازم به ذکر است بر اساس بخشنامه و آیین نامه های کمیته امداد خمینی(ره)، کلیه کمکهای مردمی اعم از صدقات و اعانات در همان شهرستان هزینه میگردد و هزینه کرد آن در سایر مناطق کشور ممنوع می باشد.

  5. میشد همین پول صرف کارای عمرانی تو گراش بشه ما خودمون کم مشکل نداریم میشد با این پول چند تا جوون بیکار گراشی سر کار برد اینقدر ساده نباشیم شهرهای دیگه ازمون سواستفاده کنن. متاسفم واقعا

  6. عزیزم کمک خیرین تو گراش مصرف میشه فقط جشن رمضان تو استان برپا شده هر خیری که قول داده تو شهر خودش هزینه میشه جهت اطلاع دوست عزیزمان فقط خدا کنه که بعضی از این پولها حلال بست اومده باشه/////////

    1. نیکوکاران محترم!!!
      خیرین ما اگر از اصل سرمایه محافظت کنند و از بین نبرند خیلی هنر کردند و گرنه نابودکردن اصل سرمایه چندان هنر نیست..
      من شنیدم صندوق خاتم‌الانبیا با این همه سابقه هنوز مستأجر است. این نشان از عدم آینده‌نگری است.

  7. سرکار خانم سعیده!!
    شما که میگین چه فرقی میکنه ، چه لبنان چ فلسطین ، این همه بزرگش نکنید یه جا خرج بشه بگو اونجا باشه
    طبق
    ایه قران
    میگه از خویشان و نزدیکان شروع کنید
    و انذر عشیرتک الاقربین.
    جهت اصلاع.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top