بستن

خونه کدیم ۲ زنده می‌ماند

هفت‌برکه (گریشنا): خانه تاریخی سعادت که در نوروز میزبان طرح «خونه کدیم ۲» بود، مرمت و احیا خواهد شد.

به نوشته سایت انجمن معرفی و حفظ آثار و بناهای تاریخی گراش (ایکوموس گراش)، در آخرین شب ماه مبارک رمضان، حاج کریم سعادت، مالک کنونی این خانه، و جمعی از اعضای خانواده سعادت به همراهی جمعی از فعالان طرح خونه کدیم ۲ از این خانه تاریخی بازدید کردند. در این بازدید، خانواده سعادت ضمن قدردانی و تشکر از اقدام جوانان فعال در انجمن ایکوموس گراش برای برگزاری موفق طرح خونه کدیم ۲ و تلاش برای معرفی میراث فرهنگی شهر گراش به نسل جوان، خبر از تصمیم قطعی بر مرمت و احیای خانه سعادت را با سرمایه‌گذاری مالک خانه اعلام نمودند. قرار است درآمد حاصل از خانه بعد از مرمت صرف امور خیریه و ایتام شود.

نوروز امسال، خانه تاریخی سعادت به همت جمعی از جوانان انجمن معرفی و حفظ آثار بناهای تاریخی (ایکوموس) شهرستان گراش در قالب باززنده‌سازی زندگی قدیم گراش در طرح سالیانه خونه کدیم، به صورت موقت احیا شد که با استقبال گسترده مردم و مسئولین روبرو گردید.

Bazdid Saadat (1)

 

4 نظر

  1. عرض ادب؛
    کار بجا و خوبیست که باید مجدانه به آن پرداخت اما؛ در تمامی عکس های قبل و حال هدف به تصویر کشیدن أثر نبوده و بیشتر عزیزان متولی در قاب تصویر حضور داشته اند ، و اینکه چند تصویر مجزا از اثر و آثار وجود نداشته باشد نشان از ضعف خبر و خبرنگار دارد.امید که این مهم نیز تحقق یابد.

  2. خیری که در خانه رود مسجد حرام است
    اینا اکه دلشون میسوزه و برای رضا خدا کار میکنند دیگر بناها داره خرای میشه
    حمام دهباشی
    خانه شهیدان عظیمی
    و دیگر آثار
    اینان فقط برای معرفی خود گام بر میدارند و نه برای میراث و شهرمان گراش

  3. برادر گرامی
    وقتی سقف حمام دهباشی بر اثر باران داشت خراب میشد از همین جوان ها، مهندس عبداللهی و مهندس آرمان مهر بودند که رفتند نایلون بردند و سقف پوشاندن
    خانه علیپور همین جوان ها نجاتش دادند.
    میخوام بدونم مسول محترم میراث فرهنگی شهر در ان زمان چیکار می کرد؟ الان دارند چیکار می کنند برای میراث فرهنگی شهر؟ هزینه تعمیر خانه شهیدان عظیمی که شورا متقبل شده
    خانه شهیدان عظیمی و حمام دهباشی اگر دست همین جوان ها بود تا الان آباد شده بود.
    چرا داری سعی می کنی زحمات و تلاش های جوان های شهر که سه ماه زحمت کشیدند تا مالک خانه سعادت بجای تخریب به اینجا برسه و بگه خودم خرج می کنم تا میراث شهر بمونه، زیر سوال میبری؟
    بهتره اول بدونیم چه خبر بوده و بعد قضاوت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top