بستن

جعفرپور، مهمان ششمین جلسه شورای اداری شهرستان گراش

هفت‌برکه (گریشنا): ششمین جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش امروز میزبان دکتر جعفر‌پور، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش، بود. پیش از این جلسه نیز جعفرپور بازدیدهایی در برنامه داشت: او از باشگاه بدن‌سازی فروزان که آماده افتتاح است بازدید کرد، و با حضور در منزل علی اصغر حسنی، درگذشت پدرش را به او تسلیت گفت.

Shoraye Edari 31041395 (1)

 

فرماندار: توسعه متوازن؛ شرایط مهیا برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، امروز، سی‌ و یکم تیرماه، جلسه‌ی شورای اداری با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ جمشید جعفر‌پور، نماینده‌ی مردم لارستان، خنج و گراش؛ حجت‌السلام‌ سید رضا حسینی، امام جمعه گراش؛ و معتمدین و روسای ادارات برگزار شد.

در این جلسه که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، فرودی بعد از خیر مقدم به حاضرین با بیان این که مشکل اصلی امروز کشور مسائل اقتصادی است، گفت: «به حمد الله در سال ۹۴ و ۹۵ با مناسب‌سازی روابط بین‌المللی پیشرفت خوبی نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم. ما در سال ۹۴ با همت مسئولین ادارات و نهادها و حمایت نماینده مردم شاهد اقدامات بسیاری خوبی در حوزه توسعه و عمران بوده‌ایم. در سال گذشته قریب چهل میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی داشته‌ایم که ده میلیارد آن کلنگ‌زنی و سی میلیارد افتتاح بوده است. در مجموع در مورد هزینه‌های پروژه‌های افتتاحی، نود و یک درصد از محل اعتبارات دولتی و نه درصد از محل اعتبارات خیرین تامین شده است. از مجموع پروژه‌هایی که در سال ۹۴ افتتاح شد، پنجاه و هشت درصد در مرکز شهرستان و چهل و دو درصد در بخش مرکزی و ارد به بهره‌برداری رسید که نشان از توسعه متوازن شهرستان است.»

فرماندار شهرستان با اشاره به این که همه مردم، خیرین و مسئولین به دنبال پیشرفت و توسعه هستند، تصریح کرد: «آن چیزی که وظیفه‌ی دولت است فراهم کردن زیرساخت‌ها است که برای سرمایه‌گذاری و توسعه و رونق شهرستان لازم است، مثل زمین، آب، برق، تثبیت وضعیت اقتصادی و … در حال حاضر دولت اجازه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی را ندارد، مگر در صنایع بزرگ مثل نفت و گاز یا صنایع هوایی ودفاعی و نظامی. برای حمایت از سرمایه‌گذاری باید زمینه‌های آن را فراهم کرد.»

نماینده دولت در شهرستان در مورد شرایط مهیای سرمایه‌گذاری در شهرستان گراش نیز گفت: «برای سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان زمینه‌های خوبی پیدا شده است، از جمله راه‌اندازی کارگروه سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید در شهرستان که به صورت هفتگی جلساتی را برگزار می‌کنند و ادارات ذیربط حضور پیدا می‌کنند و به صورت موردی کسانی را که قصد سرمایه‌گذاری دارند، شخصا دنبال می‌کنند و تا به امروز هم امیدی بین مردم ایجاد شده و حدود هفت، هشت سرمایه‌گذار مراجعه کردند و قصد سرمایه‌گذاری دارند. امیدواریم هر چه زودتر این‌ها به ثمر برسد. با کمک سرمایه‌گذاران ما سرمایه‌گذاری درحوزه خدمات و ورزش، تولید انبوه البسه، پیست اتومبیل‌رانی، احداث سیلو، کارخانه موتورسیکلت، و احداث کارخانه‌های متعدد دیگری را در دست اقدام داریم.»

فرماندار درباره بودجه شهرستان نیز اظهار می‌کند: «امیدواریم امسال نیز مثل سال گذشته وضعیت بودجه شهرستان پیشرفت کند. بودجه استانی ابلاغ شده اما هنوز شورای استانی تشکیل نشده و با تشکیل شورا بودجه‌های شهرستانی هم ابلاغ می‌شود. خواهشی که از مسئولین شهرستان دارم این است که با مسئولین بودجه استانی در ارتباط باشند تا برای تخصیص بودجه دچار مشکل نشوند.»

فرودی در پایان صحبت‌هایش نیازهای شهرستان و درخواست‌هایی که از جعفر‌پور داشت را بیان کرد و گفت: «تقویت چارت سازمانی ادارات و ایجاد زمینه در مرکز برای حضور مسئولین شهرستان و روسای ادارات در مرکز کشور و ملاقات با وزارت‌خانه‌ها و ادارات مربوطه و سازمان‌ها، حمایت و توجه برای افزایش بودجه شهرستان در سال ۹۵، حمایت برای استقرار شهرداری ارد، اقدام و عملی شدن درمانگاه ارد، تبدیل فداغ به بخش از جمله خواسته‌های شهرستان است که نیاز به حمایت و توجه شما دارد.»

Shoraye Edari 31041395 (8)

 

امام جمعه: توجه‌‌ به مشکل کمبود آب و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل گفت: «با شعار دادن هیچ پیشرفتی اتفاق نخواهد افتاد و ما باید به دنبال این باشیم که از چه طریقی اقتصاد مقاومتی شکل و ثبات می‌گیرد. اعتمادسازی متقابل بین مردم و قانون‌گذاران، افزایش وجدان کاری و حس وظیفه‌شناسی، کنترل وضعیت و ساعات کاری، برخورد مناسب با ارباب رجوع می‌تواند راندمان کار را افزایش دهد.»

او همچنین از جعفر‌پور خواست تا با داشتن اهرم قانون، توجه‌‌ی ویژه‌ای به مشکل کمبود آب در سطح منطقه و جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز داشته باشد و در ادامه تصریح کرد: «با اصلاح الگوی مصرف می‌توانیم جلو این مشکلات را بگیریم.»

Shoraye Edari 31041395 (5)

 

جعفرپور: مصرف بهینه؛ حمایت از سرمایه‌گذار

دکتر جعفر‌پور نیز با مطرح کردن این موضوع که مشکلات شهرها و روستاها به وضعیت کلی و بین‌المللی کشور وابسته است، گفت: «بیشتر مشکلات ما به دلیل مسائل اقتصادی و نداشتن اعتبار است که ریشه در وضعیت کلی کشور دارد. مهم‌ترین مساله در سال گذشته مساله برجام وتوافق بین ایران و ۱+ ۵  بود. درواقع برجام تمام چیزی نبود که ما می‌خواستیم اما چیزی بود که می‌توانستیم به آن برسیم. ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم اما در مقابل ۱+۵ به تعهداتش وفادار نبود و هنوز تحریم‌ها حذف نشده است و در این مدت نگذاشتند ایران احساس راحتی کند. آن‌ها تحریم‌ها را از روی کاغذ برداشتند اما در عمل این طور نیست و اگر به همین منوال پیش برود ممکن است شرایط ما از سال ۹۴ هم بدتر شود، درصورتی که ما امیدوار به بهبود بودیم. اگر قرار باشد این شرایط ادامه داشته باشد ما نیز با یک تصمیم ملی به تعهدات عمل نخواهیم کرد.»

نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌گوید: «برای نجات از مشکلات ما باید تنها به خودمان اتکا داشته باشیم. مثلا با مصرف بهینه ما می‌توانیم مشکلات داخلی را کنترل کنیم و از ادارات و منازل شروع کنیم. نداشتن اعتبارات یک معضل ملی است و پست‌ها هم به صورت قطره چکانی واگذار می‌شود. عمده فعالیت‌ها روی دوش بخش خصوصی است. این شرایط همه را آزار می‌دهد اما می‌تواند به عنوان یک سکوی پرتاب به سمت پیشرفت باشد. اگر زمینه و اطمینان برای سرمایه‌گذار به وجود بیاید و این اطمینان به او داده شود که ورودش همراه با سود خواهد بود، نماینده هم حمایت می‌کند. ما باید سرمایه‌گذاران را به کار تشویق کنیم.»

Shoraye Edari 31041395 (21)

 

نماینده: شرط‌های سخت در راه ارتقای ارد و فداغ

جعفر‌پور در مورد ارتقای فداغ به بخش و استقرار شهرداری ارد می‌گوید: «برای رسیدن به این موضوع، دولت دو شرط اساسی در نظر گرفته است؛ هر جا قرار است تغییرات اساسی پیدا کند، اول باید سازمان مدیریت بپذیرد و دوم تقسیمات شهری مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد. باید از این مسیرها عبورکرد و ما در حال پیگیری هستیم.»

او در جواب به خواسته‌های فرماندار گفت: «زمینه دیدار مسئولین با وزرا فراهم است.» و در مورد تعطیلی دفتر نمایندگی در گراش بیان داشت: «ما در دوره‌ی قبل نمایندگی داشتیم، اما به دلیل استعفای او در حال حاضر دفتر نمایندگی در شهرستان گراش فعال نیست، اما قرار نیست که تعطیل بماند و ما دنبال یک نفر جایگزین برای سرپرستی دفتر نمایندگی هستیم.»

رییس بنیاد مسکن گزارش می‌هد

جمشیدی، رییس بنیاد مسکن، گزارش عملکرد کوتاهی از فعالیت این اداره در سال ۹۴ را ارائه داد و گفت: «در راستای هویت‌ بخشیدن به روستاها و سنددار کردن منازل روستایی، بنیاد مسکن گراش در سال گذشته اقدام به صدور هزار و صد جلد سند روستایی با همکاری اداره‌ی ثبت اسناد کرده است که این نوید را به ما می‌دهد که بیش از هشتاد و پنج درصد از منازل روستایی دارای سند مالکیت در شهرستان است. واگذاری بیش از دویست و بیست قطعه زمین مسکونی جهت ساخت منازل به جوانان روستا و رفع محرومیت‌زدایی در روستاهای مختلف شهرستان، اجرای پروژه‌های بازسازی و بهسازی روستایی با اعتبار بالغ دو میلیارد و دویست از اعتبارات شهرستانی و استانی و بنیاد مسکن، احداث خیابانی به طول هزار و دویست متر در روستای زینل‌آباد با اعتبار پانصد میلیون تومان، اجرای پروژه‌های مختلف در روستای ارد با مبلغی بالغ بر هفتصد میلیون تومان، اجرای بهسازی گلزار شهدا، معابر و میدان مرکزی در روستای فداغ با اعتبار ششصد میلیون تومان و روستای خلیلی با اعتبار سیصد و پنجاه میلیون تومان، تهیه‌ی طرح هادی کنار زیارت به عنوان یک تجمع‌گاه روستایی، اجرای ده طرح مطالعاتی و اجرایی در یک‌یک روستاها از جمله فعالیت‌های این اداره محسوب می‌شود.»

او در ادامه درخواست‌های خود را از نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و اظهار داشت: «در سال گذشته به شش روستای شهرستان اعتبارات بهسازی روستایی تعلق گرفته است و باقی روستا‌ها جهت بهسازی نیازمند اعتباراتی هستند که ان‌شاالله با دستور شما و رویکرد فرماندار شاهد استارت پروژه‌ها در روستاهایی که تاکنون شاهد اجرای طرح هادی نشده‌اند، باشیم. تخصیص اعتبارات از محل حوادث جهت کنترل و ساماندهی سیلاب‌ها در روستاها نیز مشکلی اساسی است که ما در سه روستای شهرستان داریم. یعنی سه رودخانه فصلی در بارندگی‌های مختلف باعث خسارت در روستا می‌شود که نیاز به مساعدت شما و پیگیری اعتبار ملی دارد. در خصوص بهسازی روستایی و احداث منازل روستایی، بنیاد مسکن طبق رسالتی که دارد می‌تواند به شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر وام روستایی با سود چهار درصد اعطا کند که از شما می‌خواهیم به صورت ویژه این موضوع را از طریق دفتر مرکزی بنیاد مسکن یا از طریق وزیر راه و شهرسازی پیگیر باشید که خود شهر گراش به عنوان استثنا مد نظر قرار بگیرد و ما بتوانیم وام‌های روستایی را در شهر هم استفاده کنیم.»

رییس جهاد کشاورزی گزارش می‌دهد

جوکار، رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گراش، به عنوان آخرین سخنران جلسه، مطالبی را در خصوص وضعیت کشاورزی شهرستان بیان داشت و گفت: «شهرستان گراش در سال جاری قریب به هشت هزار تن تولید گندم آبی داشته است و قریب هشتصد تن تولید جو. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه و کمبود شدید آب جهاد کشاورزی در این راستا برای استفاده‌ی بهینه از آب اقدامات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم، از جمله کشت‌های جایگزین مانند کشت کنجد و پنبه و گیاهان دارویی که آب بسیار کمتری را نیاز دارد و پیگیر هستیم که این اقدامات صورت بگیرد که ما بتوانیم با استفاده از آب کمتر، تولیدات خوبی داشته باشیم. به همین منظور اجرای آبیاری نوین و آبیاری تحت فشار در دستور کار قرار دادیم. برای اجرای آبیاری تحت فشار، هشتاد و پنج درصد دولت تسهیلات بلاعوض می‌دهد و فقط پانزده درصد نیاز است که مردم تسهیلات بگیرند یا آورده داشته باشند و ما طرح‌های زیادی مطالعه کردیم. حدود چهارصد هکتار هم آماده است که ان شاالله در دستور کار است که به زودی آبیاری تحت فشار صورت بگیرد و بتوانیم از آب کمتر برای تولید بیشتر استفاده کنیم. اجرای آبیاری با استفاده از لوله‌های هیدروفیکس و هیدروفلوم که برای انتقال آب و بردن آب بدون هدررفت به مزرعه از آن استفاده می‌‌شود نیز حدود پنجاه درصد تسهیلات بلاعوض دارد که کشاورزان می‌توانند از آن استفاده کنند.»

جوکار از مشکلات نیز گفت: «اما مشکلاتی که در شهرستان داریم و از دکتر جعفر‌پور می‌خواهیم در زمینه رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند این است که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همچنین مرکز خدمات جهاد کشاورزی ارد فاقد ساختمان اداری است و تقاضا داریم با مساعدت فرماندار و دکتر جعفر‌پور کمک کنند مشکل مرتفع شود. در حوزه خودرویی و نیرویی ما با گرفتن نیروهای بومی می‌توانیم مشکلات را کمتر کنیم چون اکثر نیروهای اداره در حال حاضر غیر بومی هستند. افزایش امکانات خودرویی مخصوصا در بحث تغییر کاربری‌ها با توجه به این که شهرستان در وضعیت خاص است و مقدار تغییر کاربری بالاست نیز لازم است. خودرو ۱۳۱ الان در لارستان است و ما فقط هفته‌ای یک روز می‌توانیم از آن استفاده کنیم. تغییر کاربری‌ها که در این شهرستان اتفاق می‌افتد معادل سپیدان و حتی بیشتر است که نیاز است یک خودرو مستقل برای این شهرستان در نظر بگیرید که جلوی تغییر کاربری‌ها و تخریب زمین‌های زراعی گرفته شود. در بحث تغییر کاربری‌ها همچنین قوانین یک نسخه برای کل کشور در نظر گرفته شده و نیاز است با دیدگاه‌های شما بررسی شود و اگر امکان داشته باشد قوانین را منطقه‌ای کنند و برای هر منطقه‌ای تغییر پیدا کند که کمک شایانی به شهرهای محروم وگرمسیری می‌شود. ادارات ما در حوزه منابع طبیعی دامپزشکی و تعاونی روستایی هم ساختمان اداری ندارند و مشکلاتی دارند.»

عکس‌های حجت عابدی را از سفر نماینده مجلس و شورای اداری شهرستان گراش در ادامه ببینید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. اعضای شورا خبر نداشتند یا عمدا نیامدند چون مردم رای به این افراد دادند که پیگیر مشکلاتشون از هرکانالی مخصوصا نماینده مجلس باشند

  2. عرض ادب و خدا قوت ؛
    ضمن تشکر؛ لازم بود از خبرنگار محترم به خاطر زحمتی که برای این متن طولانی کشیدند تشکر کرده ،پیشنهاد میشود در صورت امکان، در موارد اینچنینی ، به دلیل حجم زیاد مطالب خبر مذکور در دو یا چند خبر مجزأ گنجانده شوند و یا راهکار دیگری برای آن ها در نظر گرفته شود تا از حوصله خواننده خارج نگردد.

  3. کمی درباره مسکن کوثر گراش هم بنویسید چهارسال پیش شروع کردن و مبلغ ۵میلیون ازمون گرفتن واسه زمین.بعدش خرد خرد گرفتن طی چهارسال و شد سه خوابش تقریبا ۶۶و بعدش گفتن وام ۳۰روشه.الان میگن ۴۰٫با تسهیلات ۱۸درصد.میخاییم تسویه کنیم میگه ما چهارسال پیش وام گرفتیم سود تسهیلات خورده .خوب چهارسال پیش ۴۰میلیون ارززشش ۱۲۰میلیون الان بود شما باپول دولت چیکار کردین.نه اسفالت کردن ونه چیزی میگن برین تسویه کنین وگرنه جریمه میشین.از اعتراض شهروندان بنویسین.

    [پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top