بستن

امام جمعه در دیدار با همکاران هفت‌برکه از سفر اروپا گفت

هفت‌برکه (گریشنا): خبرنگاران و همکاران موسسه هفت‌برکه در آستانه سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب، با امام جمعه گراش دیدار کردند.

پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در تهران اقامه‌ شد. به همین مناسبت، امروز ۳۱ تیرماه، جمعی از همکاران موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش با حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه گراش، در دفتر او ملاقات کردند.

محمدعلی شامحمدی، مدیر عامل هفت‌برکه، ضمن عرض تبریک به مناسبت این سالگرد، و همچنین تبریک به خاطر بازگشت امام جمعه از سفر تبلیغی موفق‌اش به اروپا، گزارشی از برنامه‌های موسسه را برای امام جمعه بازگو کرد. شامحمدی گزارشی از مراحل آماده‌سازی دومین همایش هشتمین آفتاب در مردادماه را نیز به اطلاع امام جمعه رساند، و از او برای برگزاری بهتر همایش مشورت خواست.

حجت الاسلام حسینی نیز ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران و همکاران موسسه هفت‌برکه، برگزاری این همایش را قدمی بزرگ در راه فرهنگ و مذهب شهرستان برشمرد و گفت دفتر امام جمعه آماده‌ی ارائه هرگونه همکاری و مشورتی در این زمینه است. امام جمعه گراش فرصت حضور خبرنگاران را نیز مغتنم شمرد تا گزارشی از سفر موفق تبلیغی‌اش به اروپا را نیز ارائه کند. موفقیت‌های این سفر در مصاحبه با خبرنگار هفت‌برکه بیشتر تشریح شده است.

Emam Jome 31041395 (14)

 

امام جمعه: استقبال اروپاییان از حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی آن

حجت الاسلام حسینی یکی از روشن‌ترین نقاط سفرش را استقبال مردم اروپا از طرح مبحث حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی حقوق بشر اسلامی از سوی پیامبر در فتح مکه دانست.

در گفتگو با قاسم ایزدیان، خبرنگار هفت‌برکه، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه گراش، در مراجعت از سفر تبلیغی به آلمان اظهار کرد: «مبحث حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی آن که نخستین بار توسط ختم رسولان الهی حضرت محمد (ص) در مطرح گردید مورد استقبال بسیار مردم آلمان و اتحادیه اروپا قرارگرفت.» امام جمعه گراش در این زمینه عنوان کرد: «مهم‌ترین جلسات سخنرانی ما در کپنهاک دانمارک و هامبورگ آلمان بود که تحت عناوین اخلاق و منشور جهانی حقوق بشر اسلامی ایراد گردید و به صورت زنده از شبکه‌های مختلف تلویزیونی کشورهای عضو اتحادیه اروپا پخش شد.»

حجت الاسلام حسینی که پیش از این نیز به منظور تبلیغات دینی به کشورهای ا سکاندیناوی و اروپای شرقی عزیمت کرده بود، عنوان کرد: «از مراکز استان‌ها و برخی از نمایندگان مقام معظم رهبری در ارگان‌های خاص به خارج از کشور اعزام می‌شوند. من نیز بنا به دعوت آیت الله شیخ رضا رمضانی، نماینده مقام عظمای ولایت در اتحادیه اروپا و هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات وابسته به دفتر مقام معظم رهبری به اروپا عازم شدم و در آنجا ادای وظیفه در سخن‌رانی نمودم.»

نماینده ولی فقیه در گراش در ادامه افزود: «اگر تمجید از خود تلقی نشود، به خاطر تسلط بر متون ادبیات فارسی و انطباق با آیات کلام الله مجید، نهج البلاغه و احادیث و روایات ائمه هدی (ع)، توفیق خدمت‌گذاری در خارج برای بنده حاصل شده است؛ زیرا مردم در اروپا اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان، شیفته کلام وحی در قالب جذبه متون فارسی هستند. به خاطر همین در سخنرانی‌ام درپایتخت دانمارک (کپنهاک) موضوع سخنرانی را به اخلاق اسلامی اختصاص دادم. چون مراسم از شبکه‌های تلویزیونی به صورت زنده و با ترجمه‌های دانمارکی، انگلیسی و عربی پخش می‌گردید، به نقل از دوستان مطلع شدیم که مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.»

امام جمعه گراش به یکی از حساس‌ترین سخن‌رانی‌های خود در مرکز اسلامی حضرت علی (ع) هامبورگ اشاره کرد وگفت: «مبحثی که در حضور هزار مسلمان ایرانی مطرح کردم، منشور جهانی حقوق بشر اسلامی بود که مهم‌ترین سخنرانی را تشکیل می‌داد. چه به نقل از نماینده مقام عظمای ولایت و دوستانی که بیش از ۶۰ سال در هامبورگ مقیم بودند، این مبحث پربیننده‌ترین برنامه‌ی شبکه‌های تلویزیونی اتحادیه اروپا بود. ما منشور حقوق بشر اسلامی را به حضرت نبی مکرم اسلام (ص) منتسب کردیم و این منشور جهانی را به عنوان نخستین منشور حقوق بشر به صورت مستند به تجزیه و تحلیل کشاندیم و با تاکید بر این که امروز آمریکا و غربی‌ها داعیه حقوق بشر دارند و خود ناقض آن‌اند، فوق‌العاده مورد توجه جوانان و نخبگان غیر مسلمان نیز قرار گرفته بود.»

به گفته امام جمعه گراش، مسجد حضرت علی (ع) در هامبورگ توسط آیت الله بروجردی رضوان الله تعالی در بهترین منطقه هامبورگ و کنار دریاچه آلستر بنیان گذاشته شد. اما عمر آن مرجع بزرگ تشیع وفاداری نکرد و احداث مسجد متوقف گردید، تا در سال ۱۳۴۴ شمسی به اهتمام شهید گران‌قدر حضرت آیت الله بهشتی ساخت این مسجد تداوم یافت و به بهترین نحو احداث شد. امروزه این مسجد پایگاه مهم مسلمین در اروپا محسوب می‌شود. حجت الاسلام حسینی در مورد تعداد جمعیت مسلمانان اتحادیه اروپا، بخصوص در آلمان و هامبورگ گفت: «مسلمانان در اروپا قریب به ۲۰ درصد جمعیت آن کشورها را تشکیل می‌دهند.»

Emam Jome

 

6 نظر

  1. ایکاش آنجا مانده بود و هرگز به گراش بر نمیگشت چرا که بقول خودش تسلط خاصی دارد که به درد اروپا میخورد . بنده خدا برای همین تسلطش است که بجای رفتن به روستا های اطراف گراش عازم اروپا میشوند .

  2. امام علی علیه السلام؛
    الإحتمال ُ برهانُ العقلِ و عنوان َالفضلِ
    تحمل اخلاق و یا زندگی دیگران، نشانه ی عقل و سرآغاز فضیلت و برتری است.(غررالحکم)

  3. درپاسخ برادر علی شکری / ما و جناب دکترمسعودغفوری عینا این موضوع را از امام جمعه محترم سئوال و مشارالیه اظهارکردند : هرکس بابت این سفر یک ریال به ما پرداخته مدعی شود که حاضریم اگر کسی بابت این سفر تومانی پرداخته ما میلیونها به او مسترد داریم. البته ایشان بدون همآهنگی دفتر ارتباطات و نظارت دفتر مقام معظم رهبری نمی‌توانند مسافرتی داشته باشند و بی جهت غیبت این سید بزرگوار نفرمایید، که ما اصحاب رسانه قبل از شما این سئوالات را مطرح و پاسخ ایشان در مصاحبه فوق آمده است و به قول جناب سلسبیل عدم مداخله در زندگی دیگران رمز فضیلت و عقلانیت می‌باشد. هومعکم این ماکنتم ./ خبرنگار-ایزدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top