بستن

اولین خطبه شاهچراغ در گراش: امام جمعه فرمانده قرارگاه جنگ نرم است

هفت‌برکه (گریشنا): حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ با دریافت حکم امامت جمعه، ۲۹ مردادماه نخستین نماز جمعه خود در گراش را برگزار کرد.

به گزارش هفت‌برکه، بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ از سوی مقام معظم رهبری به مدت سه سال امام جمعه گراش شد. حجت‌ الاسلام و المسلمین ملک‌مکان، رییس شورای سیاستگذاری در استان فارس، حکم شاهچراغ را ابلاغ کرد. سید رضا شاهچراغ متولد شهرستان دامغان در استان سمنان است و چهار سال گذشته امامت جمعه بخش ارد را بر عهده داشت. او جانشین سید رضا حسینی شد که بیش از چهار سال امام جمعه گراش بود.

حجت‌ الاسلام و المسملین سید رضا شاهچراغ به مناسبت دهه کرامت، خطبه نخست را به شرح حدیثی از امام رضا (ع) در مورد خصوصیات مومنان اختصاص داد. او در ادامه خطبه ۱۷ دقیقه‌ای خود بر اهمیت نماز جمعه تاکید کرد: «پیروزی انقلاب نعم زیادی را در اختیار مردم قرار داد که یکی از مهم‌ترین این نعم، نماز جمعه است.»

Imam Jomeh ShahCheragh 13950529 (3)

امام جمعه گراش: باید انقلابی عمل کنیم

خطبه دوم شاهچراغ نیز ۱۸ دقیقه طول کشید و اشاراتی به مسائل روز داشت. او در ابتدا از حضور گرم و ارزشمند نمازگزاران تشکر کرد: «به حضور خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان افتخار می‌کنیم و از تلاش مسئولین برای برگزاری مراسم امروز تشکر می‌کنیم. از حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی که در طول این مدت تلاش‌های وافری داشتند و محبت‌هایی نسبت به بنده حقیر داشتند و از حضور مردم ارد نیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.»

شاهچراغ به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن اشاره کرد: «مقام معظم رهبری در دهه هفتاد به تهاجم فرهنگی اشاره کرد و الان قضیه جنگ نرم بر همه عیان شده است. رهبری در دیدارهای خود در یک سال گذشته بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن تاکید داشته‌اند. ستادها و پایگاه‌های نماز جمعه از مهم‌ترین نهادهایی است که باید انقلابی عمل کنند. مقام معظم رهبری برای نماز جمعه از تعبیر قرارگاه استفاده می‌کنند. لازمه‌ی قرارگاه این است که جنگی رخ داده است و فرمانده این قرارگاه امام جمعه است و افسران جنگ نرم، مردم به ویژه جوانان، باید خود را مجهز کنند. همه ما باید در تقویت پایگاه نماز جمعه تلاش کنیم.»

امام جمعه جدید گراش به کارکرد دوگانه‌ی نماز جمعه نیز اشاره کرد: «نماز جمعه هم شان حاکمیتی دارد و هم شان مردمی؛ و کارکردی دوسویه دارد. اگر مشکلی برای مردم پیش بیاید، از تربیون نماز جمعه به سمع و نظر مسئولین و حاکمیت برسد.»

Imam Jomeh ShahCheragh 13950529 (18)

اقتصاد مقاومتی، علم‌آموزی و فرهنگ

امام جمعه گراش اقتصاد مقاومتی و علم‌آموزی را از ظرفیت‌های گراش دانست: «در بعد اقتصاد مقاومتی و در بحث علمی و فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. باید اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت برای خودمان تعریف کنیم و به اهداف ده‌ساله خود دست پیدا کنیم. بحث علم‌آموزی و فرهنگی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد. باید فضای علمی را هم از نظر کیفی و هم کمی گسترش دهیم. کمتر شهرستانی داریم که هم حوزه علمیه برادران و هم حوزه علمیه خواهران فعال داشته باشد. باید از ظرفیت‌های حوزه علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.»

حجت‌ الاسلام شاهچراغ از اقشار مختلف برای همکاری با نهاد نماز جمعه دعوت کرد: «از همین تریبون از امروز در خدمت مردم گراش هستم. تمام تلاشم را در جهت تعامل و همکاری و در جهت موفقیت و پیشرفت شهرستان در حوزه‌های مختلف خواهم داشت. این امکان‌پذیر نیست مگر با همدلی و اتحاد، با همبستگی اجتماعی و پرهیز از اختلافات جزیی. از همین تریبون از همه صاحب‌نظران، علما، حوزه‌های علمیه، دانشگاهیان و مسئولین محترم شهرستان، معتمدین و بزرگان درخواست می‌کنم با تعامل و همکاری برای منطقه و شهرستان گراش تلاش کنیم.»

ملک‌مکان: امام جمعه از تهران تعیین شده است

حجت‌ الاسلام و المسلمین ملک‌مکان، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس، در مورد تغییرات در سمت امامت جمعه گراش گفت: «هر دو عزیز سال‌های سال در سنگر نماز جمعه بوده‌اند و امروز یک نقل و انتقال صورت گرفت. انتخاب امام جمعه گراش بنا به تشخیص شورای سیاستگذاری کشور که علمای بزرگ منصوب رهبری در آن هستند بوده، و تصمیم در تهران گرفته شده است. بنده و آقای حسینی و هیچ کسی در استان دخالتی نداشته‌ایم و در حد پیش‌نهاد بوده است، اما تصمیم‌گیری در تهران است. مدتی مهمان مردم ارد بوده است. اما این که این ذهنیت وجود داشته باشد که مردم ارد برای گراش امام جمعه تعیین کرده‌اند، درست نیست.  آنها حتی در تعیین امام جمعه برای خودشان هم نقشی ندارند.»

ملک‌مکان چندین روایت درباره اهمیت نماز جمعه نقل کرد و گفت: «اگر امام جمعه هیچ کاری نکند، همین ثواب‌هایی که از برگزاری نماز نصیب مردم می‌کند کافی است.
مقام معظم رهبری نماز جمعه را قلب فرهنگی یک شهر و امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی می‌داند. به برکت انقلاب اسلامی ۹۰۰ نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود که سهم استان فارس برگزاری ۷۵ نماز جمعه است.»

Imam Jomeh ShahCheragh 13950529 (20)

فرماندار: جناحی شدن آفت نماز جمعه است

پیش از برگزاری نماز جمعه، جلسه شورای اداری برای معارفه امام جمعه جدید و تقدیر از تلاش‌های چهارساله حجت‌ الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه پیشین گراش، برگزار شد.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، بخشی از صحبت‌های خود را به آسیب‌های نماز جمعه اختصاص داد: «آفات برای نهادهای مقدس‌ زیاد است. هر چیزی جایگاه بیشتری داشته باشد، ممکن است آفات و معایب بیشتری داشته باشد. یکی از این معایب، دوری مسئولین و ستادهای نماز جمعه از نظرات و خواسته‌های مردم است. هر چه از مردم دورتر باشند، گرایش مردم به نماز جمعه کمتر خواهد شد. دومین چیز سیاست‌زدگی است. این که نهاد نماز جمعه ارگان رسمی یک جناح خاص باشد، حتی اگر دولت و من فرماندار باشد. این که نماز جمعه یک گروه را تضعیف کند، در واقع خودش را تضعیف می‌کند. این را در جاهای دیگر شاهد بودیم. مثلا حقوق‌های نجومی را پنج بار و شش بار متوالی در نماز جمعه می‌گویند ولی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را نمی‌گویند. «عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو» اگر یک عیبی و اشکالی است، باید محاسن و هنرها هم گفته شود. در بعضی از نماز جمعه‌ها در مورد برجام فقط معایب گفته می‌شود. چیزی که مصوبه شورای امنیت ملی است که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است. معایب را می‌گویند ولی محاسن را نمی‌گویند. وقتی مردم صداقت ببینند، به طرف نماز جمعه‌ها هجوم می‌آورند. الحمد لله در گراش و ارد انصاف شده است و مردم هم اقبال و استقبال بیشتری خواهند کرد.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

19 نظر

  1. جناب فرودی شماهم برای بقای سمت خودی برطبل سه هزار میلیارد بکوبید.
    خب برادرم شماره خودت باهمین حرف ازدولت فعلی حمایت کردی ورطب خوردی ومنع رطب کردی.
    البته حرف شماهم درسته مسایل گذشته روهم بایدگفت مثل پرونده کرسنت ویاسازش ننگین هسته ای دردوران اصلاحات ویا دسته گلهای نزدیکان دولتمردان فعلی وامثالهم ولی درفرصت کم نمازجمعه باید از فیشهای نجومی گفت چون دغدغه روزملته ومسوولین هم بهتره بجای فراربه جلو و بصورت مضحکانه مقصر دانستن گذشتگان، پاسخگوی ندانم کاریهای خود ونزدیکان خودباشند.

  2. با سلام اگه تصمیم گیری از تهران بوده پس طبیعتا باید برا ارد هم امام جمعه تعیین میکردن پس چرا امام جمعه ارد معرفی نکردن؟کی امام جمعه ارد معرفی میشود

  3. ماشاله اینقدر تخلفات ٨ سال گذشته زیاد است که در خطبه که هیچ در کتاب های چندهزار صفحه ی هم نمیشه نوشت
    شما هم دیگه موردی بلد نیستین و ندارین زوم کنید رو یه مورد
    وگرنه تخلفات و ضررهای فراوان دوره ٨ سال گذشته به اندازه ۵٠ سال به مملکت اسیب زد
    البته به احتمال زیاد برخی دوستان سود بردن که اغماض میکنن

  4. جناب خودم جحلا چندتاش را نام ببر.
    اقتصاد لیبرال.اجناس کوپنی.رانت.یقه سفیدها.ولنگاری فرهنگی.افراط وتفریط سیاسی فرهنگی اجتماعی.تساهل فرهنگی.کرسنت.زندگی اشرافی تعدادی ازمسوولان اون دولتها.لورفتن فعالیت هسته ای.غرب گرایی.تحصن مجلس ششم.خارج نشینی۶وزیر اون دولت.سفرهای خارجی آنچنانی.مراسمات ابنچنینی.فسادهای مالی دارای ریشه دراون دولتها(جزایری.کرباسچی.بابک.خاور).۱۸ تیر.فتنه۸۸.گمبر شدن سفرای اروپا.برادرفریدون!.فیس های نجومی.آ!فتاب برجام!مسکن اجتماعی.اقتصاد صدروزه.!رکود و تورم!!! … چندتا از شما واسلافتان را ذکر کردم خودم جان!!!
    البته همه دولتها خوبی و بدی دارند و خواهند داشت

  5. دولت قبل هر کاره بودند هیچوقت گناهش رو به گردن قبلیا ننداخت که مضحک عام خاص شه.ویابخوان صرافی بزنن و…..
    واسه همینم هنوز تودل مردم جاداره وبعضیها ازبرگشتنش دارن میترسند وآسمون ریسمون میکنن وتمام ندانم کاریاشونو میندازن گردنشون ولی جالب اینکه بازم هرجامیره بیشترازش استقبال میشه.
    آخه من نمیدونم چرابجای پاسخگویی به مردم سیاهنمایی روبعضیها پیشه کردن والله این شیوه حتی بین مردم عامی هم دیگه جایی نداره واون روزشت وناپسند میدونن.
    بجای اینکه بگیم بقیه کی بودن وچکار کردن ، بگیم ماکه هستیم وچکار کردیم.

  6. البته شایسته هست که هفته دولت روبه نماینده عالی دولت درمنطقه جناب آقای فرودی تبریک عرض کنم وبادرنظر گرفتن سه هزارمیلیاردمذکورازاینکه دولت متبوع ومحبوبشان طبق قولشون که حتما برحسب اشراف به وضع مملکت وتحقیقات گسترده ودرنظرگرفتن تواناییهای خودشون به ملت دادندفقط درعرض یکصدروز مشکلات روحل نمودندتشکرکنم. وبازبادرنظر گرفتن سه هزارمیلیاردمذکور عرض کنم گرچه اندوخته های اورانیوم رودادیم، گرچه سانتریفیوژهاروازبین بردیم وراکتورهاروباسیمان پرکردیم واطلاعات هسته ای ونظامی مربوطه رودراختیار بیگانگان قراردادیم و…..ولی سپاسگذار دولت هستیم که پس ازبرجام بقول رییس جمهورمحبوبتون هرروزشاهدیک گشایش جدیدکه احتمالا منظورشون یک تحریم جدیدبوده هستیم و مشکلات جوانان حل شده وگشایشهای ارزی وبانکی روشاهد هستیم.
    روحانی متشکریم.

    1. باسلام
      جناب آقای علیرضا!!
      وقتی دولت سابق با نفت بشکه ۱۴۰ دلاری نتوانست کشور را بسازد چگونه باید انتظار داشت دولت فعلی با بشکه نفت ۳۵ دلار نسیه کشور را زیر و رو کند!!!!!!؟؟؟
      حال یا ما ساده‌لوح هستیم و یا شما خودتان را به کوچه علی‌چپ زده‌اید؟؟؟
      یا شاید هم منافع گروهی‌تان قطع شده!!

  7. اقای علیرضا زشت است با ننگین خواندن توافق هسته ای به سران نظام ومن جمله مقام معظم رهبری توهین نمایید چون تصمیماتی به این مهم مورد تایید ایشان بوده واست

  8. حسن جان.مقام معظم رهبری فرمودند که:من از اول هم به این مذاکرات خوشبین نبودم،ولیچون مسوولان خواستند مخالفتی نکردند.وایشان فرمودند که هم موافقان و هم مخالفان زیاده روی مبکنندو بازهم فرمودند که نتبجه این شد که فهمیدند نمیشود به آمریکا اعتماد کرد.ومذاکرات فقط برای موضوع هسته ای بوده.
    ولی رئیس جمهور محترم در آخرین مساحبه گفت که آمریکا به تعداتش عمل نکرد!وگرنه درموارد دیگر هم میشد مذاکره انجام داد!!!البته بعد چندماه ایشون گفت که به آمربکا امیدوار!نیست ولی به برجام چرا.
    ایشون در موارد ضروری که به نفع مردم و کشور است نظراتشون را بیان میکنندتا ضرر کمتری متوجه ذی نفعان شود.واگر اجازه نمیدادند در بوق وکرنا مبکردند که نمی گذارند دولت کار کند مثل دولت اصلاحات!!!
    والسلام علی من التبع الهدی

  9. ضمن تبریک هفته دولت به خودم.تو.او.ما.شما وایشان
    جناب فرودی ضمن در نظر گرفتن سه هزار ملیارد بفرمایند دولت تدبیرو امور که تمام کاستی ها را گردن دولت قبل میندازد!چه افتضاحیه ای و گلنگ زدنی برای هفته دولت شهرستان دارد.
    البته پروژه های تکراری و کلنگی گذشته و نیمه تمام را نمخواهند ذکر کنند.جدید باشه لطفا.
    آمار بروزی هم از هزینه کرد دولت و مقایسه آن باهزینه کرد خیرین آپدیت شده هم بدهند بد نیست!

  10. عذر میخام این چه تدبیر و اموری است که پروژه مسکن مهر بسیجیانی که الان کم کم داره تبدیل به پروژه اشرافی میشه برای ااعضا از بس باید فیش نجومی بدند،(تیر.مرداد.شهریور.مهر.هرماه ۲میلیون تومان!!!!) بنا به فرمایش فرمانداری و اداره راه وشهرسازی و به خاطر اینکه افتتاحیه اش (بهمن ماه!!!)در چند ماه آخراین دولت باشه که هیچ اعتقادی به مسکن مهر ندارند!چرا باید بر اعضا فشار آورده شود.انیدوارم مثل مسکن خود مالکی با وام و اقساط کلان نشه که مردم برخود لعنت بفرستند.چرا باید تعدادی از اعضا بدهی شان ۴۰۰ میلیون باشه انگاه بر اعضای دیگری که پول پرداخت میکنند فشار آورده شود تا تمام بلوک با اآورده این اعضا بیچاره تمام شود.فرماندارمحترم.رئیس راه و شهرسازی گرامی و رئیس تعاون و کار و رفاه اشتباهی گرامی کجایید؟!!
    چند پیشنهاد وراهکار:
    ۱. اعضایی که فیش نجومی میپردازید بروید قاچاق یا دزدی کنید تا بتوانید از خجالت فیش نجومی به در آیید
    ۲.اعضایی که پول پرداخت نمیکنید شماهم خجالت بکشید و پول پرداخت کنیدیا واگذار کنید یا انصراف دهید که تعاونی شرمنده !شما وانها نباشد که کاری در این خصوص نمیکند.مثل اینکه شما خط قرمزید
    ۳.فرمانداری.راه و شهرسازی.تعاون و کار ورفاه اجتماعی.تعاون مسکنبسیجیان: این پروژه اولین پروژه ای بوده که شروع شد ولی الان آخرین بعد از چندین پروژه است!!!امیدوارم البته!همتی کنید مسکنی که قراربود با۱۰،۱۲میلیون ساخته بشه قراره با۴۵.۴۶میلیون آورده اعضا ،کنون تحویل شود.اقساط دیگر وام را با رایزنی آزاد کنید تا به این اعضایشریف پول دهنده فشار نیاید.فشار بیاورید اعضایی که پول نمیدهند تکلیفشان روشن شود.قرار بود تا پایان سال گذشته وبعد نیمه اول امسال تحویل بشه که نشد و الان هم زمان تحویل مشخص نیست.
    ببخشید که زیاد حرف زدم به خرخره مان رسیده است.

    1. جناب حجت‌ الاسلام و المسملین سید رضا شاهچراغ
      این انتصاب را به شما تبریک عرض نموده و به شهر ولایی و مردم‌دار گراش خوش‌آمدید.
      سخنی با امام جمعه محترم گراش
      ۱. آیا می‌دانید حدوداَ ۲٪ از کل جمعیت گراش در نماز شرکت می‌کنند؟
      ۲. آیا می‌دانید امام جمعه ادوار گذشته فقط دغدغه‌شان دین بود و بس؟
      ۳. آیا می‌دانید امامان جمعه‌های سابق فقط در فکر توسعه صنف خود بودند؟
      ۴. آیا می‌دانید امام جمعه‌های سابق در فکر معیشت مردم نبودند؟
      ۵. آیا می‌دانید امام جعه سابق در اقتصاد و کارآفرینی هیچ تجربه‌ایی نداشتند؟
      ۶. آیا می‌دانید دغدغه‌ی اصلی تمام جوانان شهر چیست؟
      ۷. آیا اطلاع دارید که اوضاع اقتصادی مردم در چه وضعیتی است؟
      ۸. آیا می‌دانید که امام جمعه نباید باندی و جناحی عمل کنند؟
      ۹. آیا می‌دانید که از تریبون نماز‌جمعه نباید اهداف سیاسی دنبال شود؟
      ۱۰. آیا می‌دانید که سیاسی‌کاری در نماز جمعه سم محسوب می‌شود؟
      ۱۱. آیا می‌دانید که یک امام جمعه محبوب باید وابسته به هیچ جناح سیاسی نباشد؟
      ۱۲. آیا می‌دانید یک امام جمعه محبوب باید درد دل تمام اقشار جامعه را دانسته و مدافع حقوق اجتماعی آن‌ها باشد؟
      ۱۳. آیا اطلاع دارید با تبلیغ وسیع از تریبون نمازجمعه خواهرانی که تحصیلات خود را در حوزه علمیه گراش به پایان رسانیده‌اند چقدر دنبال کار مرتبط با رشته تحصیلی خود هستند؟
      ۱۴. آیا خبر دارید مردم از شعارهای توخالی خسته شده‌اند؟
      ۱۵. آیا اطلاع دارید درآمد ۷۰۰ میلیارد فروش نفت طی ۸سال دولت سابق کجا هزینه شده است؟
      ۱۶. آیا اطلاع دارید در کشورهای پیشرفته برای یک سرمایه‌گذار که هدفش اشتغال‌زایی است فرش قرمز پهن می‌کنند ولی در کشور ما برعکس؟ سرمایه گذار روانه زندان می‌کنند و او را نابود می‌کنند؟
      ۱۷. آیا اطلاع دارید که اکثر امامان جمعه کشور شعارهای سیاسی می‌دهند والف بای اقتصاد و کار و کارآفرینی بلد نیستند/
      ۱۸. آیا اطلاع دارید چند دکل نفتی در دولت سابق به سرقت رفته است؟
      ۱۹. آیا اطلاع دارید اکثریت مردم چگونه شب را به صبح می‌رسانند؟
      ۲۰. آیا اطلاع دارید بعد از انقلاب چه بر سر منابع زیرزمینی آمده است؟
      ۲۱. آیا اطلاع دارید قاچاقچیان تن طلا- صد صد کانتینر کالا وارد می‌کنند و آب هم از آب تکان نمی‌خورد اما برای ۵گرم تریاک و هیرویین و چندکارتن مشروب چه غوغایی در نمازجمعه برپا می‌شود؟
      ۲۲. آیا اطلاع دارید اکثر نسل جوان تحصیل‌کرده شهرستان گراش بیکار هستند؟
      در پایان:
      خواهشمندیم معنی و مفهوک انقلابی عمل‌کردن و اقتصاد مقاومتی را برای شهروندان محترم توضیح دهید تا مردم متوجه شوند گیر کار از کجاست؟ چرا اقتصاد ما مریض است و قابل درمان نیست؟
      راهکارهای امام جمعه محترم چیست؟
      چون فرد گرسنه نه دین می‌شناسد و نه ایمان دارد.
      امام جمعه محترم! اگر می‌خواهی کشتی سالم به ساحل برسانید با همچون موجی مواجه هستید.
      موفق و موید باشید
      در پناه حق

      1. البته سخنان شما درست ولی بنده خدا به تنهای که نمیتونه باید مسئولین پشتش باشن یکی مثل منو شما کمکش کنیم تا کشتی سالم به ساحل برسه صرفا جهت اطلاع

  11. اقا علیرضا …کجا امتیازت از تحریم لغو شده داری سنگ نوکرمشایی و رییس رحیمی و همکار بقایی و رفیق مرتضوی رو به سینه میزنی..ما هیچی یادمون نرفته ..

  12. با سلام؛
    خیر مقدم خدمت امام جمعه محترم جناب شاهچراغ، امید که در این امر و جایگاه خطیر در پناه خداوند موفق و پیروز باشند.

    و اما در رابطه با سخنان جناب فرماندار محترم به عنوان عضوی از این شهر و کشور توصیه هایی عرض میکنم امید که گره گشا باشد.
    در متن خبر فرمودید(عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو)؛
    واما(عیب می..)
    امام علی علیه السلام میفرمایند؛
    اکبرُ العَیبِ أنْ تُعیبَ غیرِک بما هو فیک
    بزرگترین عیب آن است که عیب کنی دیگران را به عیبی که در خودت هست.
    عیب می جمله بگفتی؛و اما( هنرش نیز بگو)
    امام در ادامه میفرمایند؛
    أفضلُ النّاس ِمَنْ شَغَلَتْهُ مَعایِبَهَ عن عیوبِ الناس
    برترین و با فضیلت ترین مردم کسی است که رسیدگی به عیب های خود سرگرمش سازد از رسیدگی به عیبهای دیگران.

    و اما توصیه امام در ادامه؛چرا که همچنان که در متن خبر فرمودید پنج ، شش بار بحث حقوق های نجومی مطرح شده و چرا فلان و…

    إذا رَأیتُ فی غیرِکَ خُلْقاً ذَمیماً فَتُجَنِّبُ فی نفسک َ أمثالُهُ
    هرگاه در دیگران اخلاق نکوهیده ای دیدی از دچار شدن به أمثال آن در خود پرهیز کن.

    وأما سخن پایانی امام در مورد طعنه و نیش و کنایه زدن به دیگران که میفرمایند؛
    کفی بالمَرْءِ جهلاً أنْ یَجْهلَ عُیوبَ نفسه و یَطْعَنُ علیَ النَّاس بما لا یستطیعُ التَحوُّلَ عنه
    در نادانی مرد همین بس که نداند عیبهای خود را و طعنه زند به مردم به چیزی که تغییر آن را در خود نتواند.

  13. بابا بیخیال گناه مردم نشورید
    ساسته رحم نداره
    من که به شخصه از سیاست خیلی حرف ها زدم هیچی نشنیدن.
    اقا بیاد درست میشه ولی کو منتظر؟
    یا علی

  14. دولت فعلی که ادعا داره n میلیون دلار از فلان کشور و n میلیارد دلار از کشورهای دیگه پس گرفته و هر روز بر تعداد این کشورها هم افزوده میشه، و به ادعای خودش تحریم ها رو هم لغو کرده دیگه افت قیمت نفت نباید تاثیری بر روند مدیریتش داشته باشه…. همه ی این حرفا کشکه و بس، این رییس جمهوری که ما می بینیم فقط بلده بگه نرخ تورم کاهش داشته، نرخ بیکاری کاهش داشته، تحریم های ثانویه لغوه، تحریم های اولیه تعلیقه و یه مشت حرف چرت دیگه؛ اما بدون ذره ای تغییر در معیشت مردم!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 نظر
scroll to top