بستن

مخابرات بدون هشدار ۶۰۰ تلفن را جمع کرد

هفت‌برکه (گریشنا): اداره مخابرات گراش با دستور شرکت مخابرات استان فارس بیش از ۶۰۰ شماره تلفن غیر فعال شهر گراش را جمع‌آوری کرد.

جمع‌آوری برخی خطوط تلفن در هفته گذشته باعث اعتراض شهروندان و ایجاد هزینه اضافی برای آنها شده است. سید احمد مرتضوی، رییس اداره مخابرات گراش، این کار را برای خالی شدن ظرفیت خطوط دانست: «جمع‌آوری خطوط غیر فعال با مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بر اساس لیست ارسالی از شیراز انجام شده است. این امر مختص گراش نیست و در شهرهای اطراف نیز این کار انجام شده است. این شماره‌ها امکانات فنی مخابرات را اشغال کرده بودند، اما هزینه‌ چندانی را پرداخت نمی‌کردند.»

مرتضوی در مورد تلفن‌هایی که مشمول جمع‌آوری شده‌اند گفت: «تلفن‌هایی که شش دوره دوماهه فعال نبوده و قبض‌‌شان پرداخت نشده است، طبق مقررات جمع‌آوری شده است. این جمع‌آوری ارتباطی با مبلغ بدهی ندارد.»

رییس مخابرات گراش در پاسخ به این پرسش که چرا جمع‌آوری بدون اطلاع انجام شده است، گفت: «در این مدت، قبض برای افراد ارسال شده است و اخطار روی قبض بوده است. همین‌طور افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۸۱۸ قبض‌های خود را پرداخت کنند یا از وضعیت تلفن مطلع شوند.»

مشکلی که در پی جمع‌آوری این شماره‌ها به وجود آمده است، از بین رفتن مالکیت شماره‌ها است. مرتضوی می‌گوید افراد باید از اول برای دریافت شماره تلفن اقدام کنند: «برخی افراد یک ودیعه ۷۵ هزار تومانی دارند که بابت بدهی آن محاسبه می‌شود و اگر مبلغی باقی مانده باشد، می‌توانند از مخابرات دریافت کنند. اما اگر افراد بخواهند شماره خود را حفظ کنند، باید هر چه سریع‌تر از اول ثبت‌نام کنند.»

آیا این مشکل ممکن است برای خطوط دیگر نیز پیش بیاید؟ مرتضوی جواب می‌دهد: «لیست اعلام شده از طرف شیراز بود. افراد برای این که با مشکل روبه‌رو نشوند، قبض‌های خود را پرداخت کنند و اگر فکر می‌کنند ممکن است فراموش کنند، می‌توانند از شیوه پیش‌پرداخت استفاده کنند.»

مخابرات از جمله اداراتی است که در چند سال گذشته انتقادات بسیاری در مورد عملکردش وجود داشته است. رییس اداره مخابرات در مورد عدم گسترش تلفن شهری گفت: «بخشنامه سازمان تنظیم مقررات دو بخش است: یک بخش اجازه جمع‌آوری خطوط است و یک بخش دیگر دستور برای گسترش شبکه تلفن شهری. بخشی از ظرفیت خطوط با این جمع‌آوری‌ها آزاد شده است. در مناطق جدید هم در حال پیگیری هستیم.»

mortazavi

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. با سلام
    اقدام جمع‌آوری خطوط تلفن بلااستفاده از یک جهت خوب و از جهت دیگری اشکال دارد.
    از این جهت که موجب کاهش هزینه برای مخابرات باشد و ظرفیت مخابرات را دوباره برای شماره جدید احیا کند کار مثبتی است اما از جهت دیگر، در این منطقه بسیاری از همشهریان در سفرهای خارج از کشور هستند و بعضا ممکن است یک یا دو یا سه سال نیز برنگردند با این کار عملا شماره تلفن خود را از دست داده‌اند. همچنین در موقع ثبت‌نام تلفن ودیعه‌ای نیز توسط مخابرات دریافت شده است؛ بخصوص برای تلفن‌های قدیمی که مبلغ آن نیز در مقایسه با الآن خیلی بیشتر بود، مالک تلفن دچار ضرر زیادی شده است.
    بهتر بود قبل از جمع‌آوری از طرق مختلف مثلا نشریات محلی و استانی اطلاع‌رسانی انجام شده بود!

  2. مخابرات گراش چرا زیرساخت شهری را ازحدود ۱۰ سال قبل گسترش نداده بطوری همه بولوار خلیج فارس فاقد زیر ساخت میباشد واگرتلفنی درخوست شود حداقا یک کیلومتر باهزینه شخصی بایستی تیر وسیم بکشید ایا این درسته

  3. وقیحانه تراینکه اینکاردرهفته دولت انجام میشه.
    آقای فرمانداربهترنیست بجای یادآوری کردن سه هزارمیلیاردحداقل دراین زمینه ازحق مردم دفاع کنین؟
    نکته اصلی اینه که جیب دولت خالیه وبهرطریق که شده دستش توجیب ملته
    هفته دولت مباااارک

    1. قابل توجه شما که در حال حاضر مخابرات یک شرکت خصوصی است که در دولت مدعی پاکدستی به […] واگذار شد و دولت هیچ نقشی در آن دارد.
      در این مدت هم با مدیریت ضعیف اول کارمندان اخراج شدند بعد لوازم فروخته شد و حالا هم نوبت پس گرفتن تلفن مردم و یا به اصطلاح شما دست در جیب مردم کردن است.
      در واقع این هم از خرابی های دولت قبل است که فرماندار باید آن را یادآوری کند.

  4. خیرقربان.خصولتی شدوتصمیماتشو وزیرمیگیره آخه پولی ندارن که بودجه یدن.
    یادش خیر.میگفت تحقیقات جامعی کردیم وصدروزه همه چی درست میشه.
    یادش بخیرکلیدی داشت و…
    یادش بخیرمذاکراتی بودو…
    یادش بخیربرجامی شدو….
    یادش بخیراورانیومی داشتیم و….
    یادش بخیرراکتوری داشتیم وسیمان و….

    اصلاولش کن.
    هفته دولت مبااااارک.

  5. کاش اداره محترم مخابرات در کنار اقدام‌های این‌چنینی، نگاهی هم به گسترش زیرساخت‌های مخابراتی داشت تا مکان‌هایی نظیر بولوار خلیج فارس با بیش از ۵۰ متقاضی تلفن ثابت، امکان بهره‌مندی از خط تلفن را داشته باشند.

  6. سلام
    کار جالبیه نمیدونم چه اسمی تو این فرهنگ لغت براش پیدا کنم.

    تازه مسکن مهر خط تلفن داده بودن میخواستیم خطمون ببریم اونجا گفت نمیشه باید خط جدید بگیری ۵۲۴۵ باشه بغیر از این که خط قبلیمون ۱۵۰هزار تومن گرفته بودم همه اقوام اشنا داشتن به کنار دردسر کابل تو افتاب کابل کشی شخصی به کنار دو ماه نشده بود که قطع شد رفتم مخابرات گفت خط های باید عوض شه به ۵۲۴۵۶ یعنی چی خوب خط قبلیم چی هیچ برای خودمون میخوایم میخوای میتونی بخری . چند؟ چون خط رنده ۱۰۰ !!!!! پدر بیامرز خط خودمه ها اگه میخوای!؟ یعنی چی اگه میخوای .. برو پیش ریس ریس کجاس کنار خانوادش .!!!!
    با کلی هزینه دوباره دو تا خط خریدم با همون خط قبلی
    لازم به ذکره الا یازده ماه جابجیای ندادن چرا؟ اقا ریس
    پست اون منطقه پره یکی باید خالی بشه مال شما جایگذیت .
    ههههههههههههه
    یعنی باید یه خونه از منطقه کم شه تا خط تلفنش جاشو بدن به من اونم با زمینی که متر یه میلون تومنه.
    بابا بیخیال اسمشو عوض کردن ولی فکر کنم هون…… هستش
    هفته دولت مبارک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top