بستن

دو پارک برای گراش: مسلمانی در شرق، ترافیک در غرب

هفت‌برکه (گریشنا): در هفتمین روز از هفته دولت، مجتمع فرهنگی، تفریحی، رفاهی دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق (ع) و پارک ترافیک کلنگ‌زنی و پارک محله‌ای مسلمانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار، صبح امروز هشتم مردادماه ۹۵، کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی تفریحی رفاهی دانشکده علوم پزشکی امام جعفر صادق (ع) گراش و پروژه پارک ترافیک و بهره‌برداری از پارک محله‌ای مسلمانی با حضور فرماندار، معاون فرماندار، رییس بیمارستان امیر المومنین علی (ع) گراش، معاونان دانشکده علوم پزشکی، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و معتمدین شهر انجام شد.

پارکی برای آموزش ترافیک

کلنگ پروژه پارک ترافیک با اعتبار اولیه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع به مناسبت هفته دولت در مجموعه پارک شهر در غرب شهر گراش به زمین زده شد.

فرماندار گراش با تشکر از اقدامات و عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: «یکی از سیاست‌های کاربردی دولت تدبیر و امید، توجه به حقوق شهروندی است و فرهنگ‌سازی در این زمینه و آشنایی با حقوق شهروندی تنها با آموزش امکان‌پذیر است.»

غلامعباس زارع، شهردار گراش، در این مراسم تصریح کرد: «در جهت رفاه حال شهروندان و زیباسازی شهر، ساخت مجموعه پارک‌های موضوعی مانند پارک ترافیک، بانوان، اکو پارک، پیست دوچرخه‌سواری و پارک کودکان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که امیدواریم در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.»

زارع در ادامه گفت: «این مجموعه شبیه‌سازی شده برای آموزش ترافیک و ارتقای دانش، مهارت و ایمنی راهنمایی و رانندگی با اعتبار اولیه بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع ساخته می‌شود.»

پارک مسلمانی در شهرک فرهنگیان افتتاح شد

در  هفته دولت همچنین پارک محله‌ای مسلمانی با حضور فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و معتمدین افتتاح و به بهره‌برداری رسید. پارک مسلمانی در زمینی به مساحت ۶۵۰۰ متر مربع و با صرف اعتبار اولیه بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیر آقای حاج غلامرضا مسلمانی با مشارکت شهرداری ساخته شده است. این پارک در شهرک فرهنگیان در شرق گراش قرار دارد.

غلامعباس زارع، شهردار گراش، ضمن تقدیر از خانواده خیر، درباره ساخت این پروژه گفت: «مهم‌ترین هدف از توسعه پارک‌های محله‌ای را می‌توان تامین فضای تفریحی و تقویت روحیه شادابی و سلامتی روح و جسم مردم و زیباسازی شهر عنوان کرد.»

زارع افزود: «اتاق شورایاری با زیربنای ۹۰ متر مربع، مسیر ویژه پیاده‌روی سلامت به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع، زمین فوتسال برای جوانان به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، نمازخانه و سرویس بهداشتی با زیربنای ۷۵ متر مربع، آب‌نما، آلاچیق و وسایل و تجهیزات بازی کودکان از مهم‌ترین بخش‌های این پارک است.»

حبیب‌الله مهرابی، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، با بیان این که اجرای چندین طرح در شهرک فرهنگیان باعث آبادانی و توسعه این شهرک می‌شود، افزود: «رسیدگی به فضای شهری علاوه بر توسعه امکانات در مناطق و شهرک‌ها باعث زیباسازی و آبادانی شهر می‌شود و در این راستا خیرین پا به میدان گذاشتند.»

عبدالرضا هرمزی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش، نیز در این مراسم گفت: «یکی از ایده‌ها و اهداف ما در شورای شهر، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها و استفاده از نبوغ، خلاقیت و ظرفیت مردم در حل مشکلات محل‌‌ها بود. با راه‌اندازی مراکز شورایاری در محلات، این امر تحقق پیدا خواهد کرد و در این راستا پارک مسلمانی به عنوان نخستین محله ساختمان شورایاری در آن ساخته شده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر فعال شود.»

hafte dola4t5

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

27 نظر

    1. با سلام
      متاسفانه زمینی که شهرداری بتونه پارک محله ای احداث کنه در بیدله وجود نداره و اگر کسی هم داره حاضر به فروش برای احداث پارک نیستند. زمین وجود داشته باشه پارک هم می شه احداث کرد. همین مشکل رو توی خیابان بسیج هم داریم.
      ناگفته نماند مجموعه تفریحی تاریخی هفت برکه می تونه بخش زیادی از این مشکل رو جبران کنه که در حال احداثه

  1. خدا پدر مادر خیرین عزیز رو بیامرزه چراکه اگر اینا نبودن معلوم نبود تو این هفته چه چیزی رو باید افتتاح میکردند و اصلا اوضاع امکانات رفاهی شهر تا چه حدی بود.

    1. اسفالتش که از جیب مسکن مهری ها گرفتن پارکشم خود مسکن مهری ها زحمتش بکشن دیگه!!!!!
      البته نا گفته نمونه پنج شنبه سه تا از این زحمت کشها داشتن علف های خوشکشو حرص میکردن که فکر فایده داشته باشه اخه فکر اساسی میخواد عزیز دل برادر
      ممنون

  2. سلام
    ممنون از خیرین که این همه به فکر شهر و مردم شهر هستند ان شا الله خدا صد در دنیا و اخرت نصیب خود و رفتگانشون کنه.
    و اما
    بازم انتقاد

    خرج این پار کهای که من دیدیم (برای مثال پارک مسلمانی) فکر میکنم غیر عادی باشه صرف مبلغ ۴۰۰ میلیون برای یه پار ک اونم با مشارکت شهرداری و اعتبار اولیه تازه
    اون فضا که من دیدم با اون الاچیق های که بناه شده بود میشه با نصف این پول های و بهتر کیفیت به دست استاد کار های گراشی میشه ساخت اخه من همچین طرحی با مساحت کمتر، البته تو باغ خودم اجرا کردم که فکر کنم اگه با این هزینه اونجا(باغ خودم) اجرا کنم بهترین پارک گراش میشه درست کرد.
    پس مسولین کمی به فکر استاد کار های بومی باشید این همه کار زیر بناهی شهرداری چرا درصدی شامل استاد کار های گراشی نشه خدای نکرده حقشون نیست تو شهر خودشون کار کنن.
    اگه کسی ادرس میخوادم میتونم در اختیارش بزارم هم جوانه پشت کار داره هم گراشی بهتر از هر کسی میدونم دلسوز تره هم گه نقصی پیدا کنه دم دسته از شهر بیرون نمیره.
    در اخر اگه جای تند رفتم معذرت میخوام ولی میبینم خیلی پولا داره حیف میل میشه الکی.
    یا علی

    1. دوست عزیز
      پروژه هایی که در شهر اجرا می شه از طریق مناقصه اعلام می شه و همه می تونن توی مناقصه شرکت کنند که متاسفانه به ندرت پیش میاد عزیزان بومی در مناقصات بویزه پروژه های عمرانی شرکت کنند و یا اینکه شرکت می کنند ولی برنده نمی شن.
      پیشنهاد می کنم اگه شرکت هایی هستند که محصولات و یا فعالیت های ارزان و با کیفیت مناسب انجام میدن به بخش کارپردازی مراجعه کرده و طرح ها و نمونه کارهای خود را ارائه دهید.

      1. سلام
        شما درست میگید یه استاد کار بومی تا از طریق مردم خبر دار نشه و راه چاه این کرا هارو بلد نشه از کجا اطلاع پیدا کنه البته راه داره با نصب پلاکارد در سطح شهر برای یه مدت میشه اینو برطرف کرد.
        بیشه بفرماید چرا برنده نمیشن. یا راه کرا بلد نیستن؟
        مناقصه: ایا مناقصه بیشترین هزینه در نظر میگیرن یا کمترین؟ سقف مناقصه در درست خود مجریان شهرداری نیست؟
        یعنی خود شما در جریان نیستیدد که بعضی ازکارهاکه مجری هان امر دارن انجام میدن غیر قابل هضمه؟
        طرح و نمونه کار هر کار فرما برای اراهه بهترین طرح میاره فکر کنم شما باید با تحقیق و برسی کار های قبل اونم به صورت حضوری این اولویت رو برای کار فرما ها تعیین کنید البته یه پیشنهاد .
        تا حدودی در جریان خیلی برای انجام چنین طرحی به شهرداری مراجع میکنن ولی با اینکه قول میدن بعد قطع رابطه میشه دلیلش نمیدونم چیه؟
        و در اخر اشما هم ممنونم که با صبر حوصله جوابگوی کامنت هار ما ها هستید هر چند که میدونم بیرونن از گودیم حرف زدن راحتره ولی معال نیست پس میشه خیلی بهتر از پول های مردم بیت المال استفاده کرد
        به امید روزهای بهتر

  3. ایا حق مردم مسکن مهر این نیست که داری یک پارک زیبا و مناسب باشند.لطفا روابط عمومی شهرداری جواب دهد

    1. این رویه مدت هاست تغییر کرده و خیرین بسیاری هستند که به صورت ناشناس کارهای خیر نظیر احداث مجتمع های مسکونی، سرپرستی خانوارهای فقیر، تهیه ملزومات لازم برای خانواده های بی بضاعت و…
      در سطح عمومی نیز خیرهایی هستند که کار کرده اند و یا در حال رایزنی با شورای شهر هستند که هزینه ها در جایی درست و مناسب مصرف بشه.

      پارک محبی که به همت خیر نیکوکار حاج عبدالحسین محبی ساخته شد یه قدم بلند در تغییر در رویه انجام کارهای عام المنفعه بود و با احداث پارک مسلمانی این روند ادامه پیدا کرد.
      پروژه های دیگری هم هستند که به زودی اعلام خواهد شد و خیرین عزیز همت کردند و مشارکت می کنند.

    2. سلام شما حق به جانب نباش خیلی از تفرج گاه های شهر خیرین دارن درست میکنن البته مسجدم خیلی جا ها لازمه البته با برنامه و هدف مند ان شا الله همه خیرین هدف دار خیر کنن ما قدر دان زحمت های انها
      یا حق

  4. اقا یا خانم ناشناس که میفرمایید ” چه عجب بالاخره یه خیری….”
    اونوقت میشه بفرمایید بیمارستان، درمانگاه، مدارس، کتابخانه و… رو کی درست کرده؟؟؟

  5. جناب شهردار محترم لطفا طرحى براى اسفالت کوچه ها انجام بگیره ، که زمستان دچار اب گرفتى و ایجاد کثیفى کوچه ها نشه، چند بار مراجعه کردیم شهردارى ولى هیچ نتیجه نگرفتیم میگن باید ساکنین کوچه باید مبلغ رو جمع کنند براى اسفالت ، ولى بدلیل جند خونه مسکونى همکارى نمى کنند اونا دیگه که همکارى مى کنند به مشکل برمى خورن، مگه اسفالت کوچه در قانون شهردارى نیست که وطیفه شهردارى است ، ولى اجرا نمیشه در گراش، چرا قانونى وجود ندارى که ساکنین کوچه درخواست اسفالت کوچه کردن اون ساکنین دیگر که همکارى نمى کنند قانون باشه که شهردارى خودش سهمیه اون مسکونى که سهمیه که پرداخت نمى کنه پپردازه و اسفالت کنه، ولى مثل اداره مالیات ثبت کند بعدا از اون خونه بگیره ، اگه این طرح اجرا شود دیکه کوچه کثیف نداریم لطفا پیگیرى شود این درخواست

    1. با سلام
      مطابق قوانین آسفالت کوچه ها تنها وظیفه شهرداری نیست و ۵۰ درصد هزینه ها رو باید اهالی کوچه متقبل بشن. با اینحال خیلی پیش اومده کوچه هایی که مشکلی مشابه کوچه شما داشتن و تعداد ساکنین کم بوده ولی با تخفیف کارشون انجام شده. شما لطف کنید با روابط عمومی تماس بگیرید ببینم چرا انقدر مراجعه کردید جواب نگرفتید. و آدرس کوچه شما رو هم لطفا اعلام بفرمایید.
      سپاس

  6. از شهردار محترم خواهشمندیم که یه فکری هم به حال کوچه های محله پاقلعه بکنند.واقعا وضعیت کوچه ها خیلی خرابه

    1. اگه خبرها رو دنبال کنید و یا یه چرخی توی پاقلعه بزنید می بینید که در حال بهسازی کوچه ها هستیم. کوچه های پاقلعه از سمت مسجد صاحب الزمان و سمت پاسگاه قدیم و کوچه منشعب از خیابان شهید غلامی جاهایی هستند که کار شده . آدرستون رو بفرمایید تا شرایطش رو بررسی کنیم

  7. از شهرداری محترم خواهشمندیم پارکی هم برای محله‌ی باغ شفا(بلوار پیامبر اعظم) در نظر بگیرن.
    خدا رو شکر زمین فراوونه و با تلفیق سبک های سنتی و مدرن و با احیای نخل های زیبا و سر به فلک کشیده در پارک می توان منظره‌ی چشم نوازی ایجاد کرد.

  8. سلام. اگه میشه یه سری هم به کوچه بیست و پنج خیابان محمد رسول الله بزنین. اصلا اوضاعش خوب نیس. یه جدول کشی اساسی میخواد. نصف کوچه که هیچی نداره آب بریزی میره وسط کوچه جمع میشه. لطفا رسیدگی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

27 نظر
scroll to top