بستن

تغییرات در ثبت احوال و امور مالیاتی گراش

هفت‌برکه (گریشنا): روسای دو اداره ثبت احوال و امور مالیاتی شهرستان گراش تغییر کرد.

به گزارش مسئول دفتر فرماندار، صبح دهم شهریور ماه ۹۵ مراسم تودیع و معارفه رییس اداره ثبت احوال و رییس اداره امور مالیاتی گراش با حضور اصغر فرودی، فرماندار گراش؛ صادقی، معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل ثبت احوال استان فارس؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ معاون و حراست اداره کل سازمان مالیاتی استان فارس، و عبدالرضا هرمزی، نایب رئیس شواری اسلامی شهر گراش، برگزار شد.

علی باقری، رییس جدید ثبت‌ احوال گراش، اهل چاه‌ورز از توابع لامرد است. عبدالله روستا، رییس جدید امور دارایی گراش، نیز سال‌ها کارمند این اداره در گراش بوده است.

علی باقری، رییس جدید اداره ثبت احوال گراش

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در این جلسه با بیان این که ثبت احوال نقش موثری در توسعه و پیشرفت جامعه دارد، گفت: «سازمان ثبت احوال به عنوان سازمان‌های مهم حاکمیتی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.» اصغر فرودی با تشریح مشکلات اداره ثبت احوال گراش در زمینه تجهیزات اداری، خودرو و امکانات خدماتی، خواستار تشکیل چارت سازمانی و تامین نیروی انسانی در شهر گراش و ارد شد. وی با بررسی نحوه وضعیت صدور کارت هوشمند ملی، خواستار افزایش دفتر خدماتی در این رابطه و تسریع در صدور کارت هوشمند ملی در شهرستان گراش شد. فرماندار گراش با تاکید بر افزایش زمینه رضایت‌مندی مردم و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر و بهتر افزود: «ثبت به موقع وقایع حیاتی و ارائه آمار و ارقام درست، نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور دارد.»

صادقی، معاون پشتیبانی اداره کل ثبت احوال استان فارس، در این جلسه با اشاره به نقش و جایگاه سازمان ثبت احوال، نسبت به پیگیری خواسته‌های فرماندار گراش در حل مشکلات اداره ثبت احوال شهرستان قول مساعد داد.

فرماندار گراش در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات عدنان یزدانی، رئیس سابق اداره ثبت احوال، علی باقری را به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی کرد.  علی باقری اهل بخش چاه‌ورز از توابع شهرستان لامرد است. او دانشجوی فوق لیسانس رشته حقوق و کارمند اداره ثبت احوال لامرد بوده، و مسئول نمایندگی ثبت احوال بیرم، عمادده و علامرودشت در کارنامه او دیده می‌شود. یزدانی به عنوان رئیس جدید اداره ثبت احوال شهرستان خنج معرفی شده است.

sabt3

عبدالله روستا، رییس اداره امور مالیاتی گراش

مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان گراش با حضور فرماندار، معاون و حراست اداره کل سازمان مالیاتی استان فارس، معاون فرماندار و نایب رئیس شواری اسلامی شهر گراش در فرمانداری برگزار شد.

فرودی، فرماندار گراش، در این مراسم گفت: «راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور تبیین نقش نظام مالیاتی در جامعه است.» اصغر فرودی با بیان این که پرداخت به موقع مالیات در رونق اقتصادی و توسعه همه‌جانبه کشور اهمیت دارد، افزود: «مالیات تاثیر به‌سزایی در ثبات و پیشرفت همه جانبه کشور دارد.» او با تاکید بر این که نقش مالیات در رونق آبادانی کشور باید فرهنگ‌سازی و نهادینه شود، اظهار داشت: «در دولت تدبیر و امید، نظام مالیاتی کشور به عدالت نزدیک‌تر شده است و در واقع اصلاح نظام مالیاتی از اولویت دولت برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.»

فرماندار گراش با بیان اینکه کاهش وابستگی به نفت یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت یازدهم است، خاطرنشان ساخت: «کاهش اتکای بودجه به در آمدهای نفتی یکی از توفیقات دولت دکتر روحانی است که با برنامه‌ریزی و پیگیری شاهد آن هستیم.» فرودی با تاکید بر اینکه ریشه‌های تورم کنترل شده و ثبات و آرامش بر اقتصاد کشور مسلط است، اظهار داشت: «موفقیت‌های دولت در مهار تورم موجب رونق و توسعه کشور می‌شود.» او فرهنگ‌سازی پرداخت به موقع مالیات و نقش و جایگاه مالیات در توسعه و پیشرفت کشور، ایجاد وحدت رویه در اخذ مالیات در منطقه جنوبی فارس و تعامل سازنده با مردم را مورد تاکید قرار داد. فرودی با اشاره به این که فرصت خدمت‌گذاری در نظام اسلامی را باید قدر بدانیم افزود: «تغییر مدیریت در راستای خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد تحول و توانمندسازی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.» او از معاون اداره کل سازمان امور مالیاتی استان فارس خواست تا نسبت با افزایش امکانات و تجهیزات اداری و راه اندازی نمایندگی امور مالیاتی در بخش ارد پیگیری کند.

عبدالرضا هرمزی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گراش، در این جلسه تاکید کرد: «تعامل سازنده امور مالیاتی با مردم باعث افزایش اعتماد عمومی جامعه می‌شود.» هرمزی گفت: «اهمیت ترویج فرهنگ پرداخت مالیات باید فراگیر و عمومی شود»

قره‌قانی، معاون اداره کل امور مالیاتی استان فارس، و قزلباش، مسئول حراست این اداره کل در مورد نحوه پرداخت مالیات، اجرای طرح جامع نظام مالیاتی سخنانی ایراد کردند.

در این جلسه فرماندار گراش با تقدیر از خدمت شش‌ساله مجتبی صفرپور، رئیس سابق اداره امور مالیاتی، عبدالله روستا را به عنوان رئیس جدید اداره امور مالیاتی گراش معرفی کرد.

maliyat6

 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

12 نظر

  1. انتخاب برادر مومن و متعهد حاج عبدالله روستا بهبه ریاست اداره امور مالیاتی شهرستان دا که حاکی از شایستگی نامبرده می باشد تبریک عرض نموده امیدوارم این انتخاب زمینه ساز تعامل بیشتر بین جامعه صنفی و اداره مالیاتی باشد

  2. الحمدلله ارد و فداغ هم دارای نمایندگی ثبت احوال و مالییات میشن.
    چرا اینقدر بی سر وصدا ودر دفتر فرمانداری!؟مگر مسکلی بوده خصوصا راجع به امور مالیاتی؟!
    چرا فرماندار از مسوول مربوطه نخواسته که مجوز انجام تمام کارهای مالیاتی را به اداره گراش بدند تا نخواهیم به شهر هم جوار بربم برای بعضی از کارها!

  3. چرا از چند ماه قبل دولت و دولت مردان محترم با نامه و تلفن از ادادات مختلف خواسته بودند که برای هفته دولت پروژه کلنگ بزنن!!!(الکی با پول نیسه).ودر تابلوهای تبلیغاتی از عملکرد دولت تعربف بکنند!!! و مانور بدند!!
    بهترین تبلیغ کاره.اگر کاری صورت گرفته که مردم بینا هستند و قدر دان و چشم بصیرت دارند و میبینند وگرنه که…….
    نادنم……

  4. فرماندار محترم و دلسوز شهر یه فکری همه برای ما بکنید و ما کنکوری آموزش و پرورش اینقدر ضعیف عمل می کند و به اینده ما داره لطمه می زند. حداقل افراد دلسوزی مثل استاد ناصری و استاد فرجی را بیارید در این اداره . تاکی دیگه

  5. الحمدلله که مردم گراش از…ریس دارایی قبلی راحت شدند واقعا باید نماز شکر بجابیارند نمیدونم فرماندار چرا اززحمات ۶ساله اش تقدیر کرده چون تواین ۶سال مردم را از نظام وانقلاب و..دور کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top