بستن

افتتاح سالن یک میلیارد تومانی و یک مدرسه خیرساز

هفت‌برکه (گریشنا): دو پروژه‌ی خیرساز سالن اجتماعات شوری و مدرسه‌ی دخترانه قمری با حضور دست‌نیان، مدیر کل تجهیزات و نوسازی مدارس استان فارس، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، امروز هجدهم شهریورماه، از دو پروژه‌ی خیرساز بهره‌برداری شد. آموزشگاه قمری، سومین مدرسه در مسکن مهر گراش است که به عنوان مدرسه ابتدایی دخترانه از مهرماه فعال خواهد شد. سالن اجلاس شوری نیز با ظرفیت ۵۰۰ نفر در بلوار شهدا و کنار اداره آموزش و پرورش گراش ساخته شده است.  فرودی، فرماندار شهرستان؛ دست نیان، مدیر کل تجهیزات و نوسازی مدارس استان فارس؛ درویشی، رییس اداره‌ی آموزش و پرورش؛ روسای ادارات، مسئولین و خیرین شهر در این مراسم حضور داشتند.

این برنامه با افتتاح مدرسه‌ی قمری و بازدید از این مدرسه آغاز شد و بعد از آن مسئولین به سمت سالن اجتماعات شوری حرکت کردند و بعد از بهره‌برداری، مراسم افتتاحیه‌ در این سالن برگزار شد. مسعود فتوحی، دانش‌آموز نوجوان، با قرائت قرآن آغازگر آیین افتتاح بود.

salon-shori-v-madreseh-ghamari6

سالن یک میلیارد تومانی

محمدهاشم درویشی، رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان گراش، بعد از خوش‌آمدگویی از حاضرین گزارشی از مشخصات فنی این طرح ارائه داد و گفت: «سالن اجتماعات شوری به همت حاج حسین شوری و فرزندانش ساخته شد. مساحت این سالن در مجموع ۸۷۰ متر است و خیر گراشی برای ساخت آن هشتصد و بیست میلیون تومان هزینه کرده است. سیصد میلیون تومان دیگر نیز برای خرید تجهیزات از طریق دولت تامین شده است. و در مجموع ساخت سالن یک میلیارد و صد و پنجاه تومان هزینه در برداشته است.»

او در ادامه درباره مدرسه قمری نیز گفت: «مدرسه‌ی دخترانه قمری در زمینی به مساحت هزار و ۸۲۰ متر مربع به همت حاج غلامحسین قمری ساخته شد. هشتصد میلیون تومان از طریق خیر و صد میلیون تومان از طریق دولت برای ساخت ساختمان این مدرسه هزینه شده است.»

حل مشکل برق برخی از مدارس، نصب تلویزون شهری و افزایش تعداد صندلی در سالن شوری، از جمله درخواست‌های درویشی از دست‌نیان بود.

۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه‌ها از خیرین تامین می‌شود

فرودی، فرماندار شهرستان، نیز بعد از تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) و سالروز فاجعه‌ی منا، به اهمیت کار خیرین و ماندن نام نیک از آن‌ها اشاره و بیان کرد: «هر جا بین مردم و مسئولین تعامل باشد، شاهد پیشرفت خواهیم بود و خیرین با انجام کار خیر از لذت معنوی در دنیا و آخرت و نامی ماندگار بهره‌مند خواهند شد.»

او ادامه داد: «این پروژه قرار بود در هفته‌ی دولت افتتاح شود که به دلایلی به تعویق افتاد. در هفته‌ی دولت ۲۵ میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی شد که ۱۱ میلیارد تومان آن افتتاح و بقیه به صورت تامین اعتبار و کلنگ‌زنی بود. بیست و پنج تا سی درصد این هزینه ازطریق خیرین تامین شد.»

فرماندار شهرستان با بیان این که توسعه محقق نمی‌شود مگر با سرمایه‌گذاری، گفت: «اساس اقتصاد مقاومتی سرمایه‌گذاری است. امروز شاهد ثبات و رشد اقتصادی در کشور هستیم و موانع بین‌المللی رفع شده و سرمایه‌گذاران خارجی وارد ایران شدند. باید همه در راستای سرمایه‌گذاری حمایت کنیم تا فرمایش امام در بخش اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.»

فرودی با بیان اهمیت سرشماری نفوس و مسکن نیز گفت: «هر پنج تا ده سال یک بار سرشماری نفوس و مسکن انجام می‌شود. از آن‌جایی که ملاک مسائلی مثل تخصیص اعتبار و سهمیه آب، جمعیت است، هر گونه اشتباه و آمار نادرست باعث ضرر و زیان طی سال‌ها می‌شود. و این مساله اهمیت موضوع برای گرفتن سرشماری دقیق را نشان می‌دهد.»

باید به سلیقه خیرین درود فرستاد

مدیر کل تجهیزات و نوسازی مدارس استان فارس بودن خیرین را انگیزه‌ی حضور در چنین برنامه‌‌هایی می‌داند و می‌گوید: «از میان کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه، مدرسه‌سازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. به همین خاطر به آقای شوری و پسرشان و همین‌طور حاج غلامحسین قمری عرض می‌کنم که شما خوب‌ترین و زیباترین کارها را انتخاب کردید و باید به نوع سلیقه شما درود فرستاد. وقتی مشکلات فضای آموزشی رفع شود، همه مشکلات خود به خود حل می‌شود. درمورد خواسته‌های آقای درویشی نیز قول مساعد می‌دهیم که هم در زمینه توسعه‌ی صندلی‌های سالن، هم خرید ویدیو پروژکتور و هم مشکل برق مدارس همکاری‌های لازم را داشته باشیم.»

در پایان از حاج حسین شوری و حاج غلامحسین قمری دو خیر گراشی با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

salon-shori-v-madreseh-ghamari13

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

17 نظر

  1. با سلام؛
    خداوند کسانی را که چنین أمور خداپسندانه ای را جهت آسایش و رفاه و خدمت رسانی بهتر به خلق انجام میدهند ، مشمول لطف و رحمت و مغفرت خویش قرار دهد.(ان شاءالله )(ضمن تشکر از خبرنگار محترم و عکاس محترم که تصاویر گویای عظمت کار مذکور است).

  2. تبریک به خیرین جهت پر کردن خلا دولت.جناب فرماندار محترم لطفا در مجموع نسبت آورده خیرین با دولت را تا کنون مقایسه بفرمایید!

  3. بیمارستان.دانشگاه.مساجد ومدارس را فقط حساب بفرمایید از کل هزینه دولت بیشتر میشه.
    آمار فراوان افاغنه در سهمیه بندی آماری، هم بایدجناب فرماندار محاسبه شود!!!

  4. کل همشریان سراسر ایران و جهان لطفا تشریف بیاورید تا آمارتان گرفته شود تا جمعیت افزایش یافته و سهمیه ها کم نشود.
    خصوصا آب
    آب است ولی کم است!!!
    پس به جیره بندی آب هم دچار خواهیم شد و دعوا خواهیم داشت با شهرهای اطراف!؟!

  5. اون خیر محترم یک عمر تو خلیج واسه روزی حلال زحمت میکشیده و زحمت ساخت چنین پروژه های عظیم کشیده اند حالا مقامات دولتی و نظامی واسه افتتاح سینه جلو میکنند.

  6. اگر بالای ۸۰۰ میلیون تومان فرد خیر داده و حدود ۳۰۰ میلیون تومان دولت داده، آنوقت فرماندار محترم چطور حساب کردن که خیرین فقط ۲۵ درصد کمک کردن و ۷۵ درصد دولت محترم!؟

    1. خدایش خودشم خبر نداره
      برای مثال بگو یکی نام ببره بسه بیخیال
      تا خیرین داریم سرمون بالاست از ساختمان اداره هامون خدماتمون گرفته تا خود فرمانداری

  7. سالن سراجی در سال بیشتر از ده بار همایش و … درش اجرا نمیشه حالا این همه هزینه واسه یک سالن هزینه بشه ؟؟
    حالا خدا کنه چند سال بعد فاکتور برق و … اینا واسه خیر نبرن همانند قضیه اب شیرین کن که فاکتوری حدود هشتاد میلیون تومن واسه بانی خیر بردن و… و الان اب شیرین هم خاموش هست و مردم از این نعمت بی نصیب هستند !!! به نظرتون کسی که کار خیری انجام میده درسته این کار ؟؟ با این سیاست های که در پیش گرفتن بعضی ها تو چند سال اینده همین چند خیری که دارند واسه شهرمون کار انجام میدن دیگه دلسرد میشن و باید منتظر باشیم که دولت کاری واسه مون بکنه ؟؟
    نکته جالب اینجاست که تو چند هفته قبل اکثر پروژه ها خیرساز بود و تو هفته دولت افتتاح شد ؟؟!!

    1. اگه برپا نمیشه دلیل نمیشه ساخته نشه این کار ها ساختمان ها پایه و اساس رشد شهرمون البته اگه درست و با برنامه استفاده کنن.
      و اما درباره فاکتو رخوب امدی حق باش ماست قدردانی که نمیشه مراقبت بعدی نمیشه برای شهرداری یا شورا یه نگهبان برای اب شیرن کن چقدر خرج داره؟
      کاربرد نگهبان: مصرف بهینه برق اب وقت خرابی دستگاه جلو گیری از تخریب ووووو
      پس میشه کاری کرد

  8. آمارهای فرماندار متاسفانه با واقعیت جور در نمیاد چرا روابط عمومیش نمیاد پاسخگو باشه این آمارهای غیر واقعی ادمو کفری میکنه

    1. اگر در مورد خاصی سوال شک دارید لطفا مطرح کنید تا از فرماندار بپرسیم.
      در متن خبر فرماندار می‌گوید که از کل پروژه‌های هفته دولت ۲۵ تا ۳۰ درصد با کمک خیرین بوده است. نه این دو پروژه‌ای که افتتاح شده بود.

      1. سوال ؟

        در این مدت چند سال شهرستانی کدوم اداره به ظرفیت شهرستان اضافه شده؟
        ایا فرماندار نمیتونه یه همه پرسی برگذار کنه مردم بدون دلهره ازش سوال کنن؟ البته جواب بده
        چرا بعضی از اداره ها تکلیفش مشخص نیست؟(البته مثلا اداره بیشترش نمایندگی.شعب)
        چرا برای بومی ساختن کارمند های اداره ها بانک ها ووووو هعیچ کاری صورت نمیگیره با این همه نیرو بومی؟
        بازم بگم ببخشی خیلی شد
        این خصوصی بپرس قول داده بودی برای تکمیل دیواره سخره نوردی هلال که دولتی هم هستش کمک کنی زود تر تموم شه چی شد؟ قول سر خرمن دادی بهتم گفتیم این ها همش قول تا به عمل بشه (دل جوانان اب گردد گوساله گاو گردد .فکر نککنم به بچه هامونم برسه)

    2. کاملا موافقم اخه هرچی به چشم میبینم میتونم باور کنم
      همش خیرین
      چند سالیه که خیرین با برنامه ساخت ساز میکنن خیلی خوبه
      از اینجا از کسانی که این چنین شخصی سراغ دارن تقاضا دارم کمی به فکر دیواره سخره نوردی هلال احمر باشن نیم بیشتر کاراش انجام شده ولی بلا استفاده اخه بوجهی برای تکمیلش و فعالیت بچه های امداد کوهستان هلال و نجات از چاه اتش نشانی دولت تقبل نمیشه و بجز اندکی از بوجه بیشترین خرجش خیرین کمک کردن. و پروژه نیمه کاره رها شده وبچه ها با هزینه شخصی خودشون و در تنگه اب بدون هیچ ایمنی دارن تمرین میکن

  9. با اجازه کپی
    با سلام؛
    خداوند کسانی را که چنین أمور خداپسندانه ای را جهت آسایش و رفاه و خدمت رسانی بهتر به خلق انجام میدهند ، مشمول لطف و رحمت و مغفرت خویش قرار دهد.(ان شاءالله )(ضمن تشکر از خبرنگار محترم و عکاس محترم که تصاویر گویای عظمت کار مذکور است).

  10. با سلام ، درمورد پروژه های عمرانی آقایان درست میگویند ،سهم خیرین همانقدر است که میگویند ، اما نکته اینجاست که سهم خیرین نقد است و سهم دولت نسیه که ممکن است تخصیص پیدا نکند ، فقط روی کاغذ است ، اگر هم بدهند مانند یخ تابستان تا پای کار برسد بیشتر از بیست درصد باقی نمی ماند، مسوولین ادارات و بیشتر دوستان خوب این مطلب را میفهمند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top