بستن

مدیرکل ارشاد: شیخ احمد هدیه‌ای الهی بود

هفت برکه (گریشنا): در میان خیل عظیم پیام‌های تسلیت به سمت گراش بهزاد مریدی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز پس از درگذشت شیخ احمد انصاری، از دست دادن این خیر بزرگ را به گراشی‌ها تسلیت گفت.

متن این پیام تسلیت را با هم می‌خوانیم:

وقف شراکت با خداست

بی‌شک زین پس وقتی از وقف و انسانیت اسمی به میان می‌آید نام این فرد بزرگوار زبان‌زد همه است. کشور مردی را از دست داده است که به جرات می‌توان گفت هدیه‌ای الهی بود، چند وقتی در میان ما حضور داشت و قرین رحمت الهی گردید.

حضور سخاوتمندانه و بی‌ریای حاج شیخ احمد انصاری تحسین‌ بسیاری از بزرگان این مرز و بوم را برانگیخته است. تاریخ چشم‌نواز این شهر پر است از بزرگانی که وقف و احسان ماندگار را سرلوحه‌ی زندگی خود قرار داده‌اند، بزرگانی همچون حاج شیخ اسدالله، حاج ابوالحسن و… اما بی‌شک بزرگی همچون شیخ احمد با برجای گذاردن آثار ماندگار دینی و پزشکی و بهداشتی، باقیات‌الصالحات برای خود برگزید. بر خود واجب دانسته ضمن تعظیم به بزرگمرد خطه‌ی جنوب، درگذشت جانگداز ایشان را به خانواده‌ی محترمشان و مردم سخاوتمند شهرستان گراش تسلیت عرض نمایم.

پیام تسلیت بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

press-expo-12

 

5 نظر

  1. چه زیبا ایشان شیخ‌احمد را در ردیف واقفین بزرگ تاریخ شهرمان، حاج اسدالله و حاج‌ابوالحسن، قرار داده‌اند. مردانی که نام نیکشان همچنان در شهر شنیده می‌شود. اما این نکته قابل توجه است که چقدر از مردم و مدیران شهرمان در گرامیداشت و شناساندن این بزرگان تاریخ گام برداشته‌اند؟

    1. حاج‌اسدالله دهباشی برادر فتحعلی‌خان بیگلربیگی است که مجموعه‌های همانند برکه کل، برکه حاج اسدالله، حمام دهباشی و مدرسه علمیه از یادگارهای اوست.
      حاج ابوالحسن نیز اجداد چند خانواده بزگر گراشی است که مهمترین اثر او برکه حاج ابوالحسن در مجموعه هفت‌برکه است.

  2. به نظر من برای اینکه اسم این بزرگان جاودانه شود باید یک خیابانی چیزی به نام ایشان نامگذاری شود انشالله راه ایشان پر رهرو باد مردم یاد و خاطراتش همیشه زبانزد خاص و عام میماند خدا بهشت برین نصیب ایشان کند که برای گراش خیلی کارها کرد

  3. همینه که توی قبرستون حاج ابوالحسن بز میکنند و اینگونه احترام حاج ابوالحسن رو نگه میدارن
    متاسفانه ما فقط در حرف این بزرگها رو میشناسیم
    با وفات شیخ احمد انصاری گراشی ها یتیم شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top