بستن

شعار هفته سالمند: نه، علیه هر گونه تبعیض سنی

هفت‌برکه (گریشنا): دهم مهرماه روز جهانی سالمندان است. به همین مناسبت، واحد سلامت خانواده و جمعیت دانشکده علوم پزشکی گراش برنامه‌هایی با شعار «نه علیه هرگونه تبعیض سنی» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، هفته سالمند از چهارم مهرماه آغاز و تا دهم مهرماه ادامه دارد. هر روزِ این هفته به یک نام خوانده شده و به برنامه‌های خاصی اختصاص دارد. معاونت دانشکده علوم پزشکی گراش و واحد سلامت خانواده و جمعیت، فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده جهت برگزاری در هفته ملی سلامت را به شرح زیر اعلام کرده است:

یکشنبه چهارم مهرماه، روز سالمند، رفاه اجتماعی و محیط توانمندساز نام‌گذاری شده است. قرار است در این روز از سالمندان ناتوان تحت پوشش کمیته امداد عیادت شود.

دوشنبه پنجم مهرماه، روز سالمند مستقل، فعال و بانشاط است و پیاده‌روی همگانی به مناسبت هفته ملی سالمند همراه با اندازه‌گیری قند خون و فشار خون جهت سالمندان ساعت ۸ صبح در پارک شهر روبه‌روی بیمارستان برگزار می‌شود. به شرکت‌کنندگان در این پیاده‌روی جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

روز سه‌شنبه ششم مهرماه اختصاص دارد به روز سالمند و همبستگی در بستر خانواده. در این روز غرفه صنایع دستی و آثار هنری سالمندان و همچنین مسابقه نقاشی جهت کودکان با موضوعات تکریم سالمندان از ساعت ۷ الی ۱۴ در مرکز خدمات جامع سلامت بر پا می‌شود.

چهارشنبه هفتم مهرماه، روز سالمند و سبک زندگی سالم نام نهاده شده است. به همین مناسبت قرار است ساعت ۹ صبح در سالن مرکز خدمات جامع سلامت (درمانگاه محمد رسول الله) همایش روز جهانی سالمند همراه با اجرای برنامه‌های شاد و تقدیر از سالمندان فعال نمونه برگزار شود.

روز سالمند، حقوق شهروندی و قانون، نام روز پنجشنبه هشتم مهرماه است.

روز جمعه نهم مهرماه که روز سالمند، ارزش‌های فرهنگی و دینی و تکریم منزلت آنان نام‌گذاری شده است، قرار است فشار خون و قند خون سالمندان در نماز جمعه اندازه‌گیری شود.

روز شنبه دهم مهرماه، آخرین روز از هفته ملی سالمند است و روز سالمند و عدم تبعیض سنی نام دارد.

برگزاری جلسات آموزشی جهت سالمندان در هفته ملی سالمند از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در مساجد سطح شهر برگزار شود. همچنین در یکی از روزهای هفته ملی سالمند قرار است طرح بررسی سلامت سالمندان در مناطق روستایی انجام شود.

11 111 425307796_107393

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top