بستن

پانصد نفر مهمان سفره غدیر مهربانی

هفت‌برکه (گریشنا): با پویش غدیر مهربانی، نزدیک به پانصد نفر در عید غدیر خم پای سفره اطعام نشستند. این پویش با همکاری هیئت هفتگی محبین اهل بیت (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) اجرا شد.

پویش غدیر مهربانی بر اساس روایاتی از ائمه (ع) مبنی بر اطعام مومنان در روز عید غدیر، از یک هفته مانده به روز غدیر آغاز به کار کرد. هزینه اطعام هر نفر هشت هزارتومان اعلام شد، و با استقبال مردمی از این پویش، طی این مدت مبلغی بالغ بر سه میلیون تومان جمع‌آوری شد. به این ترتیب، حدود ۵۰۰ نفر در روز عید غدیر اطعام شدند. این غذاها در دو روستای لب‌اشکن و بشیرآباد از توابع بخش مرکزی گراش توزیع شد.

ghadir-mehrabani-2

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد گراش، شهابی، مدیر امداد گراش، درباره این طرح توضیح داد: «طرح ضیافت علوی برای اطعام در روز عید غدیر خم است. امسال برای این طرح نام «غدیر مهربانی» و شعار «خدا را شکر که مولایم علی شد» انتخاب شد. در روز غدیر، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین بصیری و مداحی پرشور حاج احسان حسین‌شیری در روستای محروم لب‌اشکن از توابع شهرستان گراش برگزار شد. این مراسم با اجرای مسابقه غدیر در بین نوجوانان روستا، اهدای جوائز به برندگان، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و برپایی سفره ضیافت علوی به پایان رسید.»

مدیر کمیته امداد گراش افزود: «هر چند که مردم در رمضان، محرم و سایر ماه‌ها نسبت به اطعام و ارزاق اقدام می‌کنند و حاجت‌روا هم می‌شوند، ولی ثواب اطعام در روز غدیر خم چیز دیگری است. بنا بر حدیثی از امام رضا (ع)، اطعام در روز عید غدیر برابر با اطعام ائمه اطهار (ع) است، همچنین بنا بر حدیثی از امام صادق (ع) اطعام یک نفر در روز عید غدیر برابر با اطعام ۱۲۴ هزار پیامبر است.»

شهابی در پایان یادآور شد: «تمامی نذورات و کمک‌های مردمی دریافت شده، صرف اقلام غذایی برای اطعام در روز عید غدیر و دهه ولایت در قالب غذای گرم یا سبد کالای اطعام (بنا به صلاح‌دید خیرین عزیز) می‌شود.» شماره حساب جهت واریز وجوهات نقدی ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ سیبا بانک ملی است.

ghadir-mehrabani-1

عیادت از بیماران با پرچم متبرک حرم امام علی (ع)

همچنین اعضای هیئت محبین اهل بیت (ع) با همکاری هیئت حسینیه ابوالفضل (ع)  صبح روز عید غدیر با پرچم متبرک حرم حضرت امام علی (ع) به عیادت بیماران بستری در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش رفتند.

طی این برنامه، بیماران بستری در بخش‌های ICU، CCU، NICU، جراحی مردان، داخلی، کودکان، دیالیز و اورژانس مورد تفقد قرار گرفتند و از آنان با گل و شیرینی پذیرایی شد.

گفتنی است، هیئت هفتگی محبین اهل بیت (ع) در شب عید غدیر نیز برنامه‌ی جشنی را با حضور حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد در حسنیه حضرت زینب (س) تدارک دیده بود که با استقبال مردم رو‌به‌رو شد.

eiadat-parcham-8

 

 

1 نظر

  1. کار قشنگ و پسندیده ایه و از جهات مختلفی قابل ارزش …
    ان شالله که همه بیماران به سلامتی کامل برسند و بهترین روحیه رو کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top