بستن

به تماشای «کایه» در جشنواره‌های خارجی

هفت‌برکه (گریشنا): فیلم‌های کیوان محسنی، به‌خصوص «کایه» و «بیرون از این»، همچنان در کورس رقابت جشنواره‌های بین المللی حضور دارد.

محسنی می‌گوید این روزها منتظر جواب سفارت اسپانیا است تا اگر ویزایش را صادر کردند، برای شرکت در جشنواره جیرونا Girona Film Festival (که ظاهرا به زبان محلی خیرونا خوانده می‌شود) شرکت کند. فیلم «بیرون از این» در بخش ویژه ناتوانی جسمی این جشنواره پذیرفته شده است.

در صورتی که این ویزا صادر شود، محسنی می‌تواند برای شرکت در جشنواره کورز آلمان Kurz Film Festival هم شرکت کند. مستند «کایه» به بخش مسابقه هفتمین دوره این جشنواره معتبر راه یافته است. این جشنواره در شهر دیسن اَم اَمرسی Diessen am Ammersee در ایالت باواریای آلمان از تاریخ ۶ تا ۸ اکتبر برگزار می‌شود. مستند کایه در این جشنواره دو بار پخش می‌شود.

kurzfilmfestival

فیلم «کایه» نظر هیات داوران جشنواره رُما سینما داک Roma Cinema Doc را نیز در بخش کارگردانی جلب کرده است و جایزه‌ی ماه ژانویه ۲۰۱۶ را از آن کیوان محسنی کرده است. جشنواره رُما سینما داک هر ماه برگزیدگان را در رشته‌های مختلف انتخاب می‌کند، و از امسال تصمیم گرفته است فیلم‌های برگزیده هر ماه را نیز در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) در محل Cine Detour شهر رُم پخش کند.

roma-cinema-kayeh

 

این فیلم مستند به جشنواره دو پائو DO PÃO که در پرتغال برگزار می‌شود نیز راه یافته بود. به نوشته سایت انگلیسی تهران‌تایمز، این فیلم به همراه فیلم «خانه‌ای در مه» ساخته مختار نامدار در این جشنواره به نمایش در آمد.

فیلم کوتاه «بیرون از این» به اولین دوره جشنواره بین‌المللی مینی‌مینی آمریکا نیز راه یافته است. به نوشته پایگاه خبری فیلم کوتاه، نخستین جشنواره بین‌المللی Minne Mini آمریکا میزبان پنج فیلم ایرانی است. بیرون از این ساخته کیوان محسنی، رویای عنکبوتی و قرمز، هر دو ساخته آریو صفارزادگان، یک هیچ ساخته سامان حسین‌پور و کلاس ساخته رضا گلچین فیلم‌های ایرانی حاضر در این جشنواره هستند.

فیلم «بیرون از این» در جشنواره لیما بین آمریکا هم نامزد بهترین فیلم درام شده بود، که البته از رسیدن به جایزه اول بازماند.

فیلم کوتاه «ساعت شش» نیز در بخش سینمای ایران در دوازدهمین جشنواره «حرکت در فیلم» به روی پرده رفت. به نوشته پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، جشنواره فیلم Action On Film امریکا دوازدهمین سال خود را در حالی برگزار می‌کرد که برای نخستین مرتبه، بخشی خاص را به فیلم‌های ایرانی اختصاص داده بود. این جشنواره با هدف برقراری ارتباط حرفه‌ای و مفید میان فیلم‌سازان و صنوف مختلف در سینما به شکل جهانی برگزار می‌گردد و طبق قوانین جشنواره تنها آثاری امکان حضور داشتند که به هیچ وجه نگاه سیاسی و سیاه‌نمایی از ایران نداشته باشند. دوازدهمین دوره جشنواره ACTION ON FILM با همراهی و حمایت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل، از ۲ الی ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ در امریکا برگزار شد. در میان برندگان بخش سینمای ایران، فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» از پوران درخشنده توانست جوایز بهترین فیلم داستانی بلند و بهترین بازیگر مرد را برای شهاب حسینی کسب کند. شهاب حسینی در بخش کارگردانی نیز جایزه‌ی اول جشنواره را برای فیلم ساکن طبقه وسط کسب کرد.

actiononfilmfestival

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top