بستن

آغوش آبی آبگرم بنو برای گردشگران

هفت‌برکه (گریشنا): استخرهای آب گرم بنو در بخش اَرد به عنوان نخستین طرح گردشگری شهرستان گراش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سایت ارد جوان، در تاریخ سوم مهرماه، استخر دوقلوی مجتمع آب‌گرم و ماهی‌درمانی بنو در دو بخش زنانه و مردانه با سالن‌هایی با زیربنای دویست و پنجاه و شش متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر یک ملیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در فاز اول افتتاح شد. مخزن استخر هر سالن در ابعاد ۵ در ۱۰ متر با گنجایش یکصد هزار لیتر در دو عمق ۵۰ و ۱۶۰ سانتی‌متری ساخته شده و پوشش تمامی سطوح استخر با سرامیک است.

حجت الاسلام شاهچراغ، امام جمعه گراش؛ فرودی، فرماندار شهرستان گراش؛ و جمعی از مدیران ادارات شهرستان، بخشدار و مسئولین محلی و تعدادی از مردم بخش ارد در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش مسئول دفتر فرمانداری، فرماندار گراش در این مراسم گفت: «توسعه گردشگری در شهرستان گراش و بخش ارد نیازمند تامین زیرساخت‌ها است تا بتواند زمینه رونق کسب و کار و اشتغال پایدار برای جوانان فراهم کند.» اصغر فرودی با بیان این که استفاده از ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان فرصت‌های خوبی در این زمینه به وجود خواهد آورد، افزود: «با پیگیری‌های انجام شده، از ۳۵ طرح توسعه گردشگری در استان فارس ۴ طرح شامل توسعه طرح گردشگری آب گرم بنو بخش ارد، طرح توسعه گردشگری کلات، ساخت هتل و احداث مجتمع رفاهی و گردشگری ۵ کیلومتری جاده گراش برای شهرستان گراش مصوب شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از این ظرفیت و موقعیت، زمینه رونق اقتصادی و اشتغال برای خود فراهم کنند.» وی با تاکید بر این که طرح‌های مصوب شده با هدف جذب توریسم و گردشگر پیگیری شده است افزود: «استفاده از قابلیت‌های حوزه گردشگری گام اساسی برای توسعه و آبادانی شهرستان است و فرمانداری این آمادگی را دارد تا از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت کند.»

فرودی ضمن تجلیل از خیر پروژه ساخت استخر دوقلوی آب گرم بنو بخش ارد گفت: «چشمه آب‌گرم بنو فرصتی برای فعال‌سازی و رونق بخش گردشگری سلامت و جذب توریسم‌درمانی است که مسیر توسعه زیرساخت‌های بخش ارد را هموار می‌سازد.»

حجت الاسلام و المسلمین شاه‌چراغ، امام جمعه گراش، در این مراسم خدمت خالصانه به مردم را یکی از وظایف اصلی مسئولین عنوان کرد و افزود: «آبادانی روستاها و مناطق محروم نیازمند همت و تلاش مضاعف مسئولین و مدیران است که الحمد لله در شهرستان گراش توسعه متوازن بخش‌ها و روستاها مد نظر مسئولین ارشد شهرستان است و تا حد قابل ملاحظه‌ای به این مساله دست یافتیم.»

در این مراسم، بخشدار بخش ارد و رئیس شواری اسلامی ارد ضمن تقدیر از خیر، هدف خود را توسعه بخش گردشگری بیان کردند. احداث راه دسترسی به منطقه آب گرم بنو مهم‌ترین خواسته بخشدار و رئیس شواری اسلامی ارد بود. در این مراسم با اهدا لوح تقدیر از خیر این پروژه، حاج قدرت‌الله براقی، تجلیل شد.

2

15 نظر

  1. با سلام
    از خیر محترم جناب آقای حاج قدرت الله براقی تشکر میکنیم واقعا کار خوبی کردند ممنون آقای براقی

  2. سلام.تشکر میکنم.میگم این یه استخر معمولیه که اب داخلشه.خدایش بی ادبی نباشه کجاش گردشگریه.شاید عکساتون کم است و درست نشون نمیده.نمیدونم ولی این مبهمه.خواص گوگردی ابش .بیشتر توضیح بدین.بنو کجاست.روستا است.ابش معجزه اساست

  3. دمشون گرم . اگه مینوشتن که چه ساعاتی از روز یا شب جز ساعات کاری ابگرم هسش ممنون میشدیم . لطفا اطلاع رسانی کنین

  4. مدیریت محترم سایت گریشنا شما چرا دیدگاه ها و حرفهایی که گویای حق و حقیقته رو قابل رویت نمی کنید…بیطرف باشید لطفا…انکار کردن حقیقت کمتر از دروغگویی نیست…

    1. انتشار نظراتی که ممکن است باعث ایجاد و تشدید اختلافات قومی و منطقه‌ای شود برای ما بار حقوقی دارد و از انتشار آن معذوریم.
      دیدگاه خود را همچنین می‌توانید به صورت یادداشت به ایمیل ۷berkeh@gmail.com ارسال کنید تا در صورت امکان به صورت مطلبی مستقل منتشر شود.

  5. با سلام
    در جواب واقع باید بگم بنو در ارد میباشد بیا بببن تا بفهمی چرا میگن منطقه گردشگری یکی از دلیلش طبیعت بکر و دست نخوردشه و در جواب ابو‌سارا باید بگم تمام مدت شبانه روز میشه از این نعمت خدا دادی استفاده کرد در ضمن ۲۴ ساعته نگهبان هم داره

  6. با سلام
    تقدیر و تشکر از خیر محترم جناب آقای براقی . خدا خیرشان دهد .
    در مورد بنو کجاست : چشمه ابگرم بنو در میان دره ههای کوه بنو و در فاصله ۸ کیلومتری شرق ارد قرار گرفته که ۵ کیلومتر راه ارتباطی ان آسفالت و سه کیلومتر ان شن ریزی و خاکی است .
    مسیری یک و نیم کیلومتری تا رسیدن به استخر های اصلی …نخلستانها و بیشه زار ها و رودخانه های محلی و کوهها و طبیعت بکر و دست نخورده از ویژه گیهای این مجتمع گردشکری می باشد .

  7. بنو فقط و فقط متعلق به مردم بخش ارد میباشد و روستا های کنار. مانند مز و چاطوس نه گراشی ها و لاریها و خنجی
    این بنو به همت مردم ارد میباشد اگر هم غریبه بیاید باید از اون ها پول بگیرند
    ممنون از خیر محترم جناب اقای قدرت اله براقی

  8. سلام ، بنو ارد به اطلاع میرساند از نظر مردم ارد آبگرم بنو متعلق به هر انسانی میباشد که به آنجا برود حتی غیر ایرانی ، لطفا نظر خود را به عنوان نظر مردم شریف ارد جا نزنید

  9. البته این چنین چیزایی واسه روستاها و اردی ها و بخش های کوچک تازگی داره وگرنه شاید واسه شهرهای بزرگ تازگی نداشته باشه.بعدش اگه هزینه بگیرین واسه ارتقا و نگهداریش بهتره

  10. با تشکر از خیر محترم حاج قدرت الله براقى بنو یک منطقه گردشگرى جدید نیست که براى مردم ارد تازگى داشته باشه از قدیم به عنوان یک ابگرم و منطقه گردشگرى معروف بوده وهمه مردم منطقه از شهرستانهاى لار و گراش وخنج ودیگر شهرهااز ان استفاده میکرده اند ولى الان که با همت خیر اندیش محترم استخرهاى جدید احداث شده و منطقه گردشگرى رونق تازه اى گرفته از مسئولان محترم تقاضا داریم ضمن دریافت مبلغى از همه گردشگران اقدام به گماردن نگهبانى دائمى بنمایند تاامنیت منطقه تامین گردد و پذیراى گردشگران بیشترى باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top