بستن

تغییر مدیر آ.پ. در آغاز فصل مدرسه

هفت‌برکه (گریشنا): چند روز پس از شروع سال تحصیلی، محمدهاشم درویشی، مدیر آموزش و پرورش (آ.پ.) با ۳۰ سال سابقه‌ی خدمت بازنشست، و ذبیح‌الله رضایی با ۲۹ سال سابقه، جانشین او در این اداره شد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، مراسم تودیع و معارفه‌ی رئیس اداره‌ی آموزش و پرورش امروز دهم مهرماه با حضور ملک‌پور، معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، در سالن سراجی برگزار شد.

rezai

رییس جدید، از کازرون تا ناحیه یک شیراز

رضایی که سال ۴۷ در کازرون به دنیا آمده است، فوق لیسانس علوم سیاسی و لیسانس مدیریت صنعتی دارد. او دبیری ورزش را هم در کارنامه‌ی خود دارد.

رضایی از سال ۷۵ در کازرون و بعد از آن تا سال ۸۲ در آموزش و پرورش عشایر سیار استان فارس فعالیت داشته است. از سال ۸۲ تا ۸۵ نیز در ناحیه یک آموزش و پرورش استان مشغول خدمت بوده است. بعد از مدتی، دوباره طی دو سال در قسمت عشایر سیار فعال بوده و بعد از آن نیز به آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز برگشته و فعالیت خود را تا به حال در این اداره دنبال کرده است.

رضایی در طول این مدت، پست‌های معاونت و مدیریت مدارس راهنمایی و دبیرستان‌های عادی و نمونه دولتی و شبانه‌روزی را در شهرستان کازرون تجربه کرده است.

رضایی: اگر همکاری نباشد، کاری از پیش نمی‌بریم

رییس جدید در مورد اهدافی که در اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان گراش دنبال خواهد کرد به خبرنگار هفت برکه می‌گوید: «اهداف آموزش و پرورش تقریبا مشخص است. به هر حال ما باید بتوانیم از فضا و پتانسیل‌ها و امکانات موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و با همکاری و مشارکت همه فرهنگیان و اولیا و مردم بتوانیم خدمت خوب و قابل عرضه‌ای به فرزندانمان در شهر داشته باشیم.»

او در مراسم تودیع و معارفه‌ی خود در مورد دلیل انتخاب گراش برای خدمتش گفت: «بزرگ‌منشی، حس مشارکت با فرهنگیان و فرهیختگی و فهم بالای مردم باعث شد این‌ شهر را برای خدمت ترجیح دهم.»

رضایی همچنین از خدمات درویشی قدردانی کرد و گفت: «مطمئنا از تجارب او استفاده خواهیم کرد. اگر همکاری و همیاری نباشد، هیچ کسی نمی‌تواند ادعایی کند و من هم به این امید این جا هستم که با همکاری مردم، خیرین و فرهنگیان بتوانم فعالیت‌های آقای درویشی را ادامه دهم.»

چرا یک غیر بومی؟ ملک‌پور پاسخ می‌دهد

ملک‌پور، معاون مدیر کل آموزش و پرورش فارس، که از شیراز آمده بود نیز با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم در این مراسم گفت: «امروز که مراسم معارفه‌ی خودتان را دیدید در ذهن خودتان مراسم تودیع را هم ببینید. برای هر مدیری خدمت و مدیریت موثر شرط خواهد بود.»

او در پاسخ به سوال خبرنگار هفت‌برکه در مورد دلیل انتخاب نشدن یک فرد بومی برای انتصاب به ریاست آموزش و پرورش گفت: «بهتر است ما انتصاب‌های ظاهری را ملاک قرار ندهیم. قطعا این‌جا آدم‌های بزرگوار، آدم‌های متقی، آدم‌های مجرب زیاد هستند. اما برای مجموعه آموزش و پرورشی که ما مسئولیت گزینش را داشتیم، از بین افرادی که در بانک اطلاعاتی بود، بهترین انتخاب شد. رضایی هم در مناطق و هم برای ادارات کل دارای سابقه خدمت هستند و کاندیدای معاونت برنامه و پژوهش در اداره طرح و برنامه استان بودند. اما وقتی این بحث مطرح شد، بنا بر اهمیت این شهر و توصیه فرماندار مبنی بر انتخاب فرد لایق، رضایی برای ریاست اداره انتخاب شد.»

او به بحث سرشماری نفوس و مسکن نیز اشاره کرد و از فرهنگیان خواست در این زمینه نیز با انجام تبلیغات و فرهنگ‌سازی با دولت و کشور همکاری داشته باشند. خواندن حکم انتصاب و تودیع و اهدای لوح نقدیر و جوایزی از طرف ادارات و ارگان‌های مختلف به درویشی، رییس سابق اداره‌ی آموزش و پرورش، پایان بخش این مراسم بود.

امام جمعه گراش: به دانش‌آموزان فرصت فعالیت‌های انقلابی داده شود

حجت‌السلام شاه‌چراغ، امام جمعه‌ی گراش، نیز با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده گفت: «باید با برنامه‌ریزی سریع در کنار اهتمام به امور تحصیلی دانش‌آموزان فرصت‌هایی برای فعالیت انقلابی و ارزشی دانش‌آموزان نیز فراهم کرد تا از این طریق آن‌ها در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان بیمه شوند و در مسیر دشمن نباشند.» او در ادامه برای موفقیت آموزش و پرورش رعایت چند نکته را ضروری دانست و گفت: «پیوند خانه و مدرسه، مشارکت‌های مردمی نسبت به امکانات رفاهی مدارس، عدم تغییر سیاست‌ها، نداشتن دغدغه‌ی معیشت برای معلمان از نکاتی است که برای پیشرفت آموزش و پرورش ضروری است.»

todeh-v-moharefeh

فرماندار: وقت تقویت جایگاه پرورشی است

فرودی، فرماندار شهرستان، با بیان این که آموزش و پرورش از سه بخش آموزشی، تربیتی و سخت‌افزاری تشکیل شده است، می‌گوید: «در بخش سخت‌افزاری با کمک خیرین کارهای خیلی خوبی انجام شده و حالا با همکاری خیرین، مردم و دولت می‌بایست جایگاه پرورشی را ارتقا دهیم و زمینه ارزش‌مدار بودن دانش‌آموزان را فراهم کنیم. با توجه به زمینه‌های مناسب در شهرستان ما می‌توانیم در استان جزو مقام‌های نخست در بخش تعلیم و تربیت باشیم و باید از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استفاده کنیم.»

فرماندار شهرستان همچنین به پر و خالی شدن صندلی‌ها و آمدن و ترک کردن منصب‌ها اشاره و گفت: «مهم‌ترین مساله این است که در پایان با روسفیدی این منصب‌ها را تحویل دهیم. از درویشی که در این سی سال خدمتش در آموزش و پرورش و دو سال فعالیتش به عنوان رییس آموزش و پرورش شهرستان تمام تلاش خود را برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم حالا که بازنشست شده‌اند نیز از مشورت‌های او بی‌نصیب نمانیم.»

فرودی، سماجت، سخت‌کوشی و برنامه‌ریز بودن را به عنوان ویژگی‌های مهم رییس جدید آموزش و پرورش معرفی کرد و در بخش بیان درخواست‌هایش از رضایی گفت: «تشکیل شورای آموزش و پرورش، گزارش وضعیت موجود و دادن آماری در مورد این که از لحاظ آموزش و پرورش در چه رتبه‌ای در کل استان قرار داریم، بازدید مستمر از مدارس مثلا حداقل هفته‌ای یک روز هم در شهر و هم روستا، زمینه‌سازی برای داشتن ارتباط مستمر با خیرین، استفاده بهینه از فضای آموزشی، و توجه مساوی به بخش آموزش و تربیت، توقعات و درخواست‌هایی است که ما از رییس جدید اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان داریم.»

فرودی خطاب به معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: «نیاز به نوسازی ساختمان آموزش و پرورش شهرستان گراش، توجه به وضعیت معیشت فرهنگیان و برگزاری دایمی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، مسایلی است که برای رسیدگی و توجه به آن، انتظار داریم گزارش آن را به استان برسانید.»

darveshi

درویشی: استعفا داده بودم ولی قرار بود بمانم

درویشی صحبت‌هایش را با بغض شروع کرد و گفت بعد از سی سال خدمت خداحافظی کار سختی است. او از همکاری و پشتیبانی افرادی که در طول خدمتش او را یاری کردند، به خصوص خیرین شهرستان، قدردانی کرد و در ادامه گفت: «نگرانی من این است که ارتباط با خیرین کم‌رنگ شود. از برادرم آقای رضایی می‌خواهم با تلاشی که دارند باعث شوند این اتفاق صورت نگیرد. در حال حاضر شش پروژه در حال ساخت در بخش آموزش و پرورش داریم که چهار پروژه‌ی آن فعال و مدرسه‌ی محمدزینا و سالن محمد‌نژاد نیز رو به اتمام است. دو پروژه‌ی سالن شوری و مدرسه قمری نیز همین اوایل سال تحصیلی به مرحله بهره‌برداری رسید. راه‌یابی دو تیم ورزشی دانش‌آموزی به مرحله‌ی کشوری و همچنین راه‌یابی دو دانش‌آموز به مرحله‌ی کشوری در مسابقات قرآنی از جمله عملکرد‌هایی است که در این دو سال داشتیم.» او در پایان صحبت‌هایش گفت: «هر کجا که کاری از من ساخته باشد در خدمت هستم.»

در پایان مراسم از درویشی پرسیدیم آیا خودش به بازنشست شدن تمایل داشته یا نه؟ او در جواب به این سوال گفت: «البته با توجه به مشکلات، من حدود سه ماه قبل که در شرف بازنشستگی بودم، استعفا دادم. ولی دو سه بار که پیگیری کردم گفتند حالا هستیم خدمت شما و استعفایم را نپذیرفتند. ولی یک مرتبه تصمیمشان عوض شد. این تصمیم‌گیری اخیر مقداری برایم عجیب بود، ولی در کل خودم استعفا داده بودم. بکی از اشتباهات هم برگزاری مراسم تودیع و معارفه در اول مهر است، یعنی باید زمانی این اتفاق می‌افتاد که اسب زین شده بود. الآن قطعا مشکلاتی برای آقای رضایی وجود خواهد داشت که حل کردن آن سخت است. اما بالاخره تصمیمی بود که خود اداره کل گرفته است و من در آن دخالتی نداشتم.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

17 نظر

    1. واقعا جای تبریک داره برا مسووولین محترم شهر!

      هفته اول مهر و سیاست بازی!

      وقتی بزرگان شهر، سیاسیوون و سایر مسوولین شهر رو بر اساس زد و بند سیاسی و باند بازی انتخاب کنن، چوبش میره تو چشم بچه های خودشون و مردم

      1. حتما نظر شما این است کسی که رییس ستاد احمدی‌نژاد بوده به عنوان رییس اداره معرفی شود تا بشه گفت: شایسته سالاری
        حق دولت است که مدیران همسو با خود را برای اجرای برنامه‌های خود انتخاب کند و چه بهتر که این مدیر بومی هم باشد.
        مشکل اینجا است که ما شرایط ملی رو درک نمی‌کنیم و فقط حرف خودمان را می‌زنیم اگر فرهنگیان گراش کمی مسئولیت‌پذیری بیشتری داشتند مجبور به پذیرش گزینه غیربومی نمی‌شدیم.
        برای عملکرد این رییس جدید که آیا سیاسی است یا نیست هم باید کمی صبر کنید و سرش را پیشاپیش نبرید.

  1. ضمن تشکر و قدردانی از اقای درویشی و تبریک به اقای رضایی ؛امیدوارم ایشان در شهر ما با موفقیت کامل کار های منظور شده را به انجام برسانند و تغییراتی اساسی در وضعیت درس و تحصیل ایجاد کنند.

    چون در حال حاضر کمبود نیرو و دبیر داریم و از طرفی وضعیت درس خواندن دانش اموزان انچنان مطلوب نیست.

    و باید کارهای انگیزشی و تشویق دانش اموزان را افزایش داد.

    با ارزوی موفقیت و سربلندی.

  2. فعلا مسئولین شهر اینقدر به فکر ثبت محدوده از نیروگاه به بعد به لار هستند کل فکر و ذکرشان آنجاست.معمولا باید از طرف مقامات و مسئولین لار باید به اعضای شورای شهر و مسئولین محترم گراش تجلیل بعمل بیاید‌.

  3. ضمن خیر مقدم به ریس جدید آموزش و پرورش
    مردم شهر گراش ضمن اینکه به گفته شما بزرگمنش خیر بزرگوار هستند مهم تر از همه ولایت مدار هستند

  4. آخه تواین یکی دوسال آخر خدمتش چه برنامه ای را می خواد پیش ببره خودش اهرای خدمتشه وخسته از کار
    به نیرو وفکر جوانی کار بر آید

    آقای درویشی عزیز دنبال علت این کار اداره کل نباشید کاملا مشخصه
    زمانیکه شما استعفا داده اید چون کسی را نداشتن با استعفای شما هم موافقت نکردن وشما هم از همه جا بی خبر فکر کردین دارن به شما لطف میکنن
    اما همینکه یک نفر برای جانشینی شما پیدا کردن سریع معرفی کردن
    وچوت محیط گراش کوچیک هست برای جلو گیری از اختلافات نیروی بومی را جایگزین نکردن چون ممکن بود مردم پشت سر اون بنده خدای احتمالی انگ قدرت دوستی و….بزنن
    دقیقا به همین دلیل نیروی غیر بومی را گذاشتن تا یک سال بگذرد وبعد نیروی بومی جایگزین کنن
    تو بقیه ادارات عم که اینجوری رییس عوض میکنن همینجوریه

  5. جای تقدیر و تشکر دارد و تغییرات به نفع مردم گراش است و انشالله شاهد رشد آموزش و پرورش باشیم. سوابق کاری آقای رضایی درخشان است و در طول این دوسال مشکلات زیادی در آپ ایجاد شده که انشالله با درایت و همکاری مردم حل بشه حدود ۱۰۰ نیرو انتقال داده شده و مدارس الان بدون معلم هستند چرا؟ دلیل؟ بچه مردم در مدرسه الان بدون معلم است. این مشکلات مربوط به آقای رضایی است؟ قطعا خیر. مسوولین قبلی پاسخ دهند؟

  6. اداره ا.پ گراش مدتهاست که در اختیار طیف فکری خشکه مقدسها بوده. متاسفانه خروجی قابل قبولی نداشته اند حالا ببینیم این اقای رضایی چه کاری میخواهند انجام دهندکه هنوز برای قضاوت زود است .ان شاالله موفق باشند و بروز حرکت کنند و سیستم اموزشی به سبک ژاپن را در سر لوحه خود قرار دهند.
    پیشنهاد به رئیس اداره ا.پ گراش ،معلمان و مربیان و دبیران را اگر میخواهید بفرستید اردو به شهرستانی بفرستید که وضع فرهنگ و اموزشان از ما بالاتر باشدو الگوبردای صحیح بشه نه همه میفرستند به اماکن مذهبی و زیارتگاها. هر جا و هر چیز به جا و وقت خودش

  7. با توجه به عملکرد نه چندان خوب روئسا قبلی ا.پ به ریاست جدید پیشنهاد میشود برای جذب و دلگرم شدن دانش اموزان از مقطع ابتدای،راهنمایی و دبیرستانی سخنرانی بروز و مفصلی داشته باشند تا بیش از این دانش اموزان دختر و پسر شهرستان گراش ترک تحصیل نکنند.

  8. شنیدم پول گرفته اند معلم انتقال دادند؟ و الان مدارس گراش بدون معلم است.ظلم در حق بچه های ما داره میشه .میگن گراشی هستیم ولی در ظاهر

  9. ما دانش آموزان گراش که واقعا هیچ کس به فکر مانیست خواستار تغییر سریع معاون آموزشی اداره می باشیم. چرا که هیچ کس به فکر مانیست. پارسال هیچ همایشی و یا کلاس کنکوری برای ما اداره نداشت

  10. چرا از اقای فرجی و ناصری و حیدری و روستایی در پست معاون اداره استفاده نمیشه؟ اقای رضایی ما خواهان بازگشت این افراد قوی در پست معاون اموزشی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top