بستن

آسیب‌های عزاداری، موضوع چهارمین سوگواره عکس عاشورایی

هفت‌برکه (گریشنا): فراخوان چهارمین سوگواره عکس عاشورایی با موضوع «آسیب‌های عزاداری» از سوی انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش منتشر شد. مهلت ارسال عکس تا تاریخ ۲۴ مهر تعیین شده است و نمایشگاه نیز در میانه‌ی آبان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن فیلم و عکس شهرستان گراش، این انجمن در نظر دارد چهارمین سوگواره عکس عاشورایی را با موضوع «آسیب‌شناسی عزاداری» در هفته اول صفر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش برگزار نماید. این فراخوان رقابتی است، و در پایان سوگواره، در بخش عکاسی با دوربین از سوی هیات داوران به سه اثر برتر جوایز نقدی؛ و در بخش اینستاگرام نیز به ۱۰ اثر برگزیده از نگاه مردم (از طریق نظرسنجی) جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. جــوایز بخش عکس سوگواره برای نفر اول دو میلیون ریال، نفر دوم یک میلیون و نیم، و نفر سوم یک میلیون ریال است. در بخش اینستاگرام نیز به ده نفر برتر هر کدام دویست هزار ریال اهدا خواهد شد.

عکاسان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را با محوریت «آسیب‌شناسی عزاداری» حداکثر تا تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۵ به آدرس گراش، بلوار سرداران، جنب فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی تحویل دهند. نمایشگاه عکس‌های ارسال شده به سوگواره از ۱۰ الی ۱۴ آبان‌ماه سال ۹۵ برگزار خواهد شد.

از سوی برگزارکنندگان، هدف این سوگواره ترویج و تعمیق باورهای دینی و فرهنگ عاشورایی و ثبت آسیب‌های عزاداری عنوان شده است. مقررات شرکت در سوگواره نیز به شرح زیر اعلام شده است:

  • شرکت در این مسابقه صرفاً برای عکاسان شهرستان گراش امکان‌پذیر است.
  • هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس (شامل ۳ تا ۱۲ عکس) در بخش آزاد به دبیرخانه نمایشگاه و ۱۰ عکس در فضای مجازی اینستاگرام به هشتگ AshoraGerash#  ارسال نماید.
  • کلیه عکس‌ها باید با وضوح dpi 300 در ابعاد ۶۰×۴۰ با فرمت jpg و در قالب یک CD  تحویل دبیرخانه سوگواره شود و یا به پست الکترونیکی ashora.gerash@gmail.com ارسال گردد.
  • حک کردن نام عکاس بر روی عکس ممنوع است.
  • آثار می‌بایست کاملاً مستند باشد و پردازش تصاویر نباید خدشه‌ای در رویکرد اسنادی تصاویر وارد نماید. بدیهی است اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس‌ها در حدی که اصالت عکس را تغییر ندهد، قابل قبول است.
  • دبیرخانه نمایشگاه ارسال‌کننده‌ی اثر را صاحب اثر می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف این امر، مسئولیتی متوجه برگزارکننده نیست.
  • farakhan-soogvareh-ashura

8 نظر

  1. خب هر عکس متعلق به خود عکاسش هست
    دیگه نباید نام عکاس رو عکسش نباشه واقعا جالب و عجیبه
    هر اثر متعلق به صاحب اثر هست نامحسوس بمونه عجیب و غریبه?

  2. به نظر من جوایزش خیلی زیاده….
    اگه یکم مقاار جایزه ها رو کمتر کنید فک کنم بیشتر استقبال کننده داشته باشید/دی

  3. ننوشتن نام عکاس برروی عکس بدینمنظوره که داوران صاحب اثر را نشناسندکه خدایی ناکرده از روی نام ، اثر را برتر انتخاب نمایند وبه قول خودمون پارتی بازی بشه البته داوران اینگونه نیستند
    وموضوع دیگر به نمایش گذاشتن عکس در نمایشگاهی که بخواد در آن عکس برتر از دید بازدید کنندگان انتخاب بشهوجایزه بگیره وصاحب اثر مشخص باشد وباز پارتی بازی با خانواده ودوستان

  4. یعنی به نظرتون کار سختیه که هیئت هایی که اقدام به پخش نذری می‌کنن دوتا پاکت زباله دستشون باشه ؟واقعا مایه خجالته .وسط خیابون پر از لیوان های یکبار مصرفه

  5. یه دفعه بگین پولمون برا خودمونه جشنواره خوارزمی اینقد شرایط نداره که این مسابقه داره والا بخدا?

    1. اگه اینقدر برات سخته خب شرکت نکنه
      این مسابقه که شرایطش خیلی هم خوبه نه اینکه شما بیست بار توی مسابقه خوارزمی هم شرکت کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top