بستن

روز پست: گزارشی از نامه‌ها و قبض‌هایی که می‌رود به سویش

هفت برکه (گریشنا): اگر کنجکاوید بدانید که در یک سال گذشته در اداره‌ی پست چه خبرهایی بوده است این گزارش عمکلرد را از دست ندهید. هفدهم مهر ماه روز پست بود به همین مناسبت آشفته، رییس اداره‌ی پست گراش، گزارش عملکردی را برای سایت هفت برکه ارسال کرده است. می‌توانید سرنوشت نصب کد‌های پستی و ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را در این گزارش پیگیری کنید.

پایان نصب کدپستی

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی پست شهرستان: در سال ۹۵ عملیات فهرست‌برداری، تخصیص و نصب کد پستی ده رقمی منازل شهری با همکاری شهرداری و شورای شهر به سرانجام رسیده است. آشفته به افرادی که هنوز برای گرفتن کد پستی اقدام نکرده‌اند، پیشنهاد می‌کند؛ «همشهریان برای تکمیل و ارسال اطلاعات متقاضیان جدید کدپستی ده رقمی به استان برای تخصیص کد پستی ده رقمی با اداره پست همکاری داشته باشند تا همه‌ی همشهریان بتوانند از خدمات کدپستی استفاده کنند.»

در حال حاضر دو صندوق پستی در سطح شهر وجود دارد و چهل صندوق شخصی نیز در اداره پست قرار دارد. در سال گذشته تعداد هزار و ۴۴۰ فقره خدمات کدپستی ده رقمی برای همشهریان انجام شده است.

رییس اداره‌ی پست شهرستان همچنین در مورد ثبت‌نام و نوبت‌دهی متقاضیان کارت ملی هوشمند می‌گوید: «همه‌چیز به روال سابق و با همان سهمیه سی نفر در حال انجام است هرچند تجهیزات لازم آماده است اما همچنان ما در انتظاریم که اداره‌ی ثبت احوال برای افزایش سهیمه از طریق استان اقدام کند تا روند ثبت‌نام همشهریان سرعت بیشتری بگیرد.»

۵ روستا دفتر پستی دارند

دفتر پیشخوان دولت اصغر محسنی،جعفر صحراگرد، مرضیه غلامی و جعفر اژدری چهار دفتر پیشخوان دولت فعال در گراش است. این دفاتر پیشخوان پیش از این به عنوان پست بانک مشغول به کار بودند که در حال حاضر به دفتر پیشخوان دولت تغییر کاربری دادند.

همچنین پنج روستای ارد، فداغ، خلیلی، آغصه و زینل‌آباد داراری دفتر ICT (دفتر خدماتی مخابرات و پست روستایی) هستند.

شش نامه ارسال و یک نامه دریافت

در یک سال گذشته هشتاد و چهار هزار و پنجاه و شش نامه و مرسولات پستی در سطح شهرستان توزیع شده است و تعداد چهارده هزار و چهل و پنج نامه و مرسولات پستی از گراش به شهرهای دیگر فرستاده شده، با این حساب شش برابر نامه‌های فرستاده شده از گراش، نامه و مرسولات پستی به گراش ارسال و توزیع شده است.

اداره پست همچنین در این سال با اداره ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اداره گاز و اداره آبفا شهری نیز همکاری داشته است.

انجام و ارائه خدمات آبفا روستایی، انجام و ارائه خدمات اداره امور مالیاتی، انجام و ارائه خدمات تشخیص هویت نیروی انتظامی، بازدید ماهانه از دفاتر تابعه شهرستان و ارزیابی عملکرد این دفاتر، توزیع سه روز در هفته امانات وارده به شهرستان(بسته‌های بزرگ)، راه‌اندازی باجه رهگیری مرسولات پستی، پست یافته و رهگیری مرسولات ناجا نیز جز فعالیت‌های اداره‌ی پست در این یک سال محسوب می‌شود.

از دیگر خبرهای اداره‌ی پست نیز این است که پیمانکار کد‌گذاری استان در سطح شهرستان، کار نصب صندوق پستی کنار منازل را شروع کرده است.

post

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. چندین ساله از نصب صندوقها پستی بر روی دربهای منازل میگزره اما همچنان قبضها لای درب گذاشته میشود

  2. متاسفانه تو اداره پست برای رسوندن بسته پستی کوتاهی میشه،ماه پیش به دلیل کم کاری بسته مهمی که منتظرش بودم به دستم نرسید بعد از کلی پرس و جو مشخص شد بسته به اداره پست رسیده و به علت بی توجهی و کم کاری عوامل بسته پستی برگشت خورده

  3. هنوز کسی علت ارسال نکردن پست سفارشی در اداره پست گراش که تنها اداره در کل کشور میباشد که پست سفارشی ارسال نمیکند و مردم بل الاجبار بابد پست پیشتاز و هزینه بیشتری متقبل شوند پاسخگو نبوده است.

  4. باسلام وعرض ادب واحترام:بدینوسیله ازعزیزان وبزرگوارانی که لطف ومحبت نموده ودر روزجهانی پست ازمجموعه پست گراش حمایت وباحضورگرم وصمیمی خودباعث دلگرمی همکاران پست گراش شده اندکمال وتقدیروتشکررادارم وازمسئولین شهرستان که حتی حاضربه ارسال یک پیام تبریک جهت این اداره نشده اندگلایه مندبوده وامیدوارم اداره پست شهرستان گراش که یک اداره کاملاًمستقل می باشدهمانندادارات دیگرشهرستان بعنوان یک اداره شناخته واهمیت داده شودلذا حقیربعنوان خدمتگزارکوچک اداره پست شهرستان بجای این مسئولین ازهمه دوستان وبزرگوارانیکه دراین مدت باپست شهرستان گراش همکاری ومساعدت نموده اندتقدیروتشکرمینمایم،اما درخصوص سئوالات دوستان وهمشهریان عزیزبایدعرض کنم که درب اتاق این حقیربرروی همه افرادبازبوده ودرهرزمان تاحدامکان توانسته ایم نسبت به مشکلات افرادپاسخگو ویامشکلات آنهابرطرف نمائیم:
    ۱-درخصوص نصب صندوق پستی بایدعرض نمایم که ادارات پست تنهاوظیفه نصب صندوق پستی را دارندواین امردرسالهای ۸۸و۹۰طی دومرحله شروع درسال۹۵درپی اتمام کامل شهرستان می باشیم واین اداره تنهاجهت نامه های عادی،مطبوعات،بروشورهاو…که جزءمرسولات عادی محسوب میشوندمیتوانددراین صندوق ها انداخته شودودیگرمرسولات حتماًبایدحضوری وازمتقاضی امضاءاخذگردد وبایدعرض نمایم که قریب به دوسال می باشدکه ادارات پست هیچگونه قبوضی توزیع نمی کنندو این امر بایدازطرف اداراتی که قبوض کاغذی دارندپیگیری والزام شودکه حتماًدرصندوقها انداخته شود.
    ۲-درخصوص ورود وتوزیع مرسولات پستی بایدعرض نمایم که مآمورپست بایدطی دومرحله نسبت به توزیع مرسولات اقدام نمایداما بسیاری ازبسته های وارده به شهرستان با آدرس وکدپستی متمایز وفاقدتلفن تماس واردشهرستان می شودکه قابل توزیع نبوده ودر اداره نگهداری می شودوبعضی ازمرسولات پس از دوبار مراجعه در داخل اداره بصورت معطله گذاشته می شودکه شمامیتوانستیدبامراجعه به پست ویا اخذبارکد۲۰یا۲۴رقمی مرسوله از وضعیت مرسوله خودمطلع گردیدویاچنانچه همکاران موزع این اداره(نامه رسان) کم کاری نموده نسبت به پرکردن فرم شکایت وتکریم ارباب رجوع اقدام نماییدومطمئن باشیدرسیدگی میگردد.(مراجعه به سایت پست جهت رهگیری مرسولات)
    ۳-من برای اولین باراست می شنوم درگراش سرویس سفارسی به کلیه نقاط کشورارسال نمی شودآماری که دراختیارکلیه مسئولین شهرستان وسایتهای مختلف اعلام وارسال شده گواه این حقیقت است که دریکسال گذشته اداره پست گراش ۲۵۷۲فقره مرسوله سفارشی وامانت به کلیه نقاط کشورارسال نموده است وهیچگونه الزام وفشاری بر نوع سرویس درپست وجود نداردوشمامختاریدهرنوع سرویس به دلخواه خودارسال نماییدواگرهردفتری(چه پست مرکزی وچه دفاترپیشخوان)از این امر امتناع ورزیدند شخصاًبه این حقیراطلاع نمائید.
    مجدداًحقیرازهمه دوستان وبزرگواران وهمشهریان محترم درخصوص کم وکاستی های اداره پست گراش که تنهابا۴نیرو وقبول خدمات برونسپاری شده دستگاههای اجرای ثبت احوال،امورمالیاتی،ثبت اسناد،گاز،تشخیص هویت،برق،آبفاشهری ،آبفاروستایی،بهزیستی و… که باکترین نیرو بیشترین خدمات را به همشهریان ارائه می دهندتوانسته ایم بخشی ازانتظارات مردم شهرستان برطرف نمائیم وازهمه همشهریان عذرخواهی مینمایم وامیدوارم بتوانیم خدمتگزاری امین وصدیق برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم واگر سئوال دیگری باشدحقیرمجدداًدرخدمت شماخواهم بود.ومن الله التوفیق-شکراله آشفته رئیس اداره پست شهرستان گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top