بستن

دعوت فرمانداری از مردم به سرشماری اینترنتی

هفت‌برکه (گریشنا): مرحله اول سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ که به صورت اینترنتی است سه روز دیگر تمدید شد. این فرصتی است تا شهر گراش دوباره رتبه اول سرشماری اینترنتی در استان را به دست آورد.

به گزارش هفت‌برکه، در روزهای نخست سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، شهرستان گراش در رتبه نخست قرار داشت، اما کم‌کم تعداد مراجعه‌کنندگان کاهش یافت و گراش از رتبه یک به رتبه پانزده رسیده است. تنها سه روز دیگر برای سرشماری اینترنتی فرصت مانده است و مرحله دوم سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ از بیست و هشتم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد. بدین ترتیب، تا پایان روز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۵ فرصت هست تا با مراجعه به سایت https://www.sarshomari95.ir/sdf/main.jsf به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کرد.

حمید عالمی، مسئول سرشماری نفوس و مسکن شهرستان گراش، در رابطه با کاهش این آمار می‌گوید: «در روزهای نخست، مراجعه به سایت سرشماری بیشتر بود. اما کم‌کم این مراجعه کاهش یافت و گراش به رتبه پانزده رسید. در آمارها مشاهده شد که در بیشتر روستاها سرشماری اینترنتی انجام شده است، ولی مردم خود شهر گراش اکثرا ثبت نام نکرده‌اند. شاید به این علت است که از مزایای این سرشماری بی‌اطلاع هستند.»

عالمی اعلام می‌کند: «سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سه روز دیگر تمدید شده است و از مردم تقاضا داریم تا در این روزهای پایانی به سایت مراجعه کنند و سرشماری را انجام دهند و کد رهگیری را دریافت کنند تا وقتی ماموران آمارگیر مراجعه می‌کنند، فقط کد را به آنها تحویل دهند. سرشماری اینترنتی پایان کار نیست، این فقط مرحله اول از سرشماری نفوس و مسکن است.»

حمید عالمی یکی از دلایل افت رتبه شهرستان را عدم اطلاع‌رسانی صحیح دانست و افزود: «برای سرشماری اینترنتی تبلیغات خوبی انجام نشد و در سطح شهر هم بنرهای کمی به چشم می‌خورد. شاید خیلی از مردم هنوز از این سرشماری اطلاعی ندارند. از مردم تقاضا داریم که در این روزهای باقیمانده ما را در اطلاع‌رسانی یاری کنند تا افرادی که ثبت نام نکرده‌اند هم سریع‌تر ثبت نام کنند.»

به گفته عالمی تمهیداتی نیز برای تشویق مردم به شرکت در سرشماری اندیشیده شده است. از جمله این که اگر کسی دسترسی به اینترنت یا مکان‌های ثبت نام سرشماری اینترنتی ندارد، می‌توانند با شماره ۰۷۱۵۲۴۵۲۹۲۱ مرکز ستاد سرشماری تماس بگیرد و اطلاعات خود را به ستاد بدهد تا سرشماری اینترنتی انجام شود و کد رهگیری را دریافت کند. همچنین اگر کسی کد رهگیری را دارد ولی در روزهایی که قرار است ماموران سرشماری مراجعه کنند احتمال می‌دهند در خانه نباشند، می‌توانند این کد رهگیری را از همین امروز به ستاد سرشماری که در فرمانداری مستقر است تحویل دهند تا مرحله نهایی ثبت را انجام دهند.

 sarshomari1

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

    1. مزایا که زیاد داره دوست عزیز…

      ۱۰۰۰ جایزه ۱ میلونی داره به قید قرعه.
      تا همین الان یه ۶ نفری از قسمت لارستان برنده قرعه کشی شدند.
      قرار شده به همه شرکت کنندگان در سرشماری اینترنتی ۱گیگابایت اینترنت هدیه داده شود.

      حالا گذشته از هدایا هم در وقت خودتان صرفه جویی می شود و هم در وقت مامور سرشمار…
      تصور کنید موقع مراجعه مامور شما در منزل حضور نداشته باشید
      این خود باعث به مشکل برخوردن مامور و دو چندان شدن سختی کارش میشود.

      ولی اگر از قبل ثبت نام اینترنتی کرده باشید اگر هم در منزل حضور نداشته باشید میتوانید با یک تماس و اعلام کد ثبت نام کار را به اتمام برسانید.

      در این روش چون همگی خود مشارکت میکنند کمتر خانواری از قلم می افتد

      همچنین دقت و صحت و سرعت افزایش میابد.

      در ضمن سوالات سرشماری امسال اصلا خصوصی نیست و به هیچ وجه کاری به ثروت و دارایی فرد ندارد(پس اصلا نگران قطع یارانه هاتون یا چیزای دیگه نباشید.)

      مثلا فقط میپرسه ایا در هفت روز گذشته کار کرده است؟
      و دیگه نمیپرسه چه کاری و ماهانه چقدر حقوق دارید…!!!
      پس با خیال راحت جواب دهید.

      ودر اخر جمعیت بیشتر در گراش باعث افزایش اعتبار شهرمان و همچنین اجازه برای مستقر شدن اداره های جدید و تخصیص بودجه بیشتر برای شهرستان می شود.

      با سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top