بستن

انجمنی واتساپی که در کوه درخت می‌کارد و در خیابان زباله جمع می‌کند

هفت برکه (گریشنا): اعضای انجمن محیط زیست، حیات وحش و گردشگری در یکی از نخستین فعالیت‌های خود نهال‌های بادام و کُنار را در ارتفاعات منطقه تنگ آب غرس کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش، تعدادی از دوستداران طبیعت در قالب انجمن محیط زیست، حیات وحش و گردشگری در حرکتی خودجوش و در راستای توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، اقدام به غرس نهال بادام و کنار در ارتفاعات منطقه تنگ آب نمودند. کاشت نهال بادام کوهی از برنامه‌های آتی این گروه است.

شادرام، عضو انجمن محیط زیست، حیات وحش و گردشگری، با اشاره به این که استارت فعالیت این انجمن از یک گروه واتس‌آپی در دنیای مجازی زده شد، می‌گوید: «این انجمن تازه‌نفس از اوایل محرم امسال فعالیت خود را در قالب سمن (سازمان‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد) به صورت مستقل شروع کرد. همکاری با دستکش‌سفیدها از جمله فعالیت‌های اعضای انجمن در ماه محرم بود. البته فعالیت این گروه در قالب پاک‌سازی پارک، سطح شهر و صحرا و ارتفاعات قرار است بعد از این نیز ادامه داشته باشد. دیروز نیز چند نهال در تنگ آب با همکاری اعضا کاشته شد. برنامه‌ی کاشت نهال در زمستان متوقف می‌شود، اما از بهار مجدد ادامه خواهد داشت.»

او در مورد حوزه‌های فعالیت انجمن که در حال حاضر در گروه واتس‌آپ ۵۲ عضو دارد، می‌گوید: «این انجمن در حوزه‌ی محیط زیست، حیات وحش، گردشگری و منابع طبیعی فعال خواهد بود. فرهنگ‌سازی، آموزش، ترویج و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش و کاشت نهال مسائلی است که اعضای انجمن به آن توجه خواهند کرد و تصمیم ما بر آن است که از مشارکت خانم‌ها نیز در این انجمن بهره ببریم.»

حسین عباسپور از بنیان‌گذاران انجمن، پیگیری‌های لازم را برای به ثبت رساندن این انجمن از طریق سامانه وزارت کشور (سازمان‌های مردم‌نهاد) انجام می‌دهد.

angoman-mohet-zest1

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

10 نظر

  1. کارتون خوبه ولی اب کجاهه که بخواهید درختان ابیاری کنید؟تازه از بی ابی درختهای خود رو کوه هم داره خشک میشه

    1. سلام لطفا جهت عضویت در انجمن محیط زیست وحیات وحش وگردشگری با این شماره تماس حاصل نمایید.۰۹۱۷۳۸۱۱۶۴۲ جناب آقای مهندس حسین عباسپور

  2. کار بسیار پسندیده و باارزشی است.امیدوارم که کسان بیشتری به این گروه بپیوندند و خیرین هم در کمک به آنها کوتاهی نکنند

  3. خسته نباشیدانجمن وات ساپی محیط زیست کار بسیار پسندیده و با ارزشی است . از خیلی از کارهای که تو شهر ریخت و پاش میشه به عنوان کار خیر بهتر است . بیایید بروز و منطقی باشیم.
    پیشنهاد ـ به خیرین علاقه مند به طبیعت مراجعه کنید تا کمک دریافت کنید یا اینکه محلی یا دکه ای احداث کنید یا شماره حسابی به صورت هیت امنائی باز کنید تا مردم نقدی واریز کنند.

  4. ضمن خدا قوت و تشکر از این عزیزان؛
    کار بسیار پسندیده و مرضی رضای خداوند بوده و هست اما توصیه حقیر رو هم به عنوان عضوی که دوستدار طبیعت و .. پذیرا باشید.
    ١-توجه به نوع نهال ها و گیاهان و پوشش گیاهی که متناسب با اقلیم آبی ،خاکی منطقه باشد بسیار ضروری است.
    ٢-استمرار و رسیدگی در این امور باعث بهره بردن همه از این اجر و برکت است ، وگرنه به صرف اجرای لحظه ای و مقطعی و چند تصویر و عدم رسیدگی و تداوم چنین أموری، باید به قولی گفت چوب خشکی به دیگر چوب خشکها اضاف کردن و است بس.
    پرتلاش و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top