بستن

هیمه از شهر بی‌سمن می‌گوید

هفت‌برکه (گریشنا): سومین شماره فصلنامه هیمه با موضوع انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر گراش و تیتر «شهر بی‌سمن» منتشر شد.

himeh-mag-no03

نشریه هیمه در چهار فصل خبر، شهر، فکر و هنر منتشر می‌شود. پرونده این شماره هیمه با نوشته‌هایی از هادی صدیقی (پژوهشگر اوزی)، حامد عبداللهی (دبیر انجمن ایکوموس گراش)، مهدی وفایی‌فرد (خبرنگار و روابط عمومی مجمع القرآن)، امیرحسین نوبهار (دانشجوی علوم سیاسی) موضوع شکل‌گیری و فعالیت انجمن‌ها را بررسی کرده است.

طاهره فروزش کارشناس فرمانداری گراش در مصاحبه با هیمه گفته است: «سمن در حال تشکیل داریم، ولی تاکنون ثبت سمنی در فرمانداری گراش نهایی نشده است.» مقاله‌ای از حامد عبداللهی و حسین سلیمانی با موضوع «بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی محلی در حفاظت از باقت‌های تاریخی» تکمیل کننده پرونده این شماره هیمه است.

یادداشت «رویای پزشکی بر باد رفت» از محمد خواجه‌پور با بررسی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت آینده دانشکده‌های علوم پزشکی گراش، لار و دیگر دانشکده‌های شهرستانی مانند جهرم را بررسی می‌کند و راهبردهایی برای آینده دانشکده علوم پزشکی پیش‌نهاد می‌کند.

علی‌اکبر شامحمدی در یادداشت «جای خالی نمایش در صحنه آموزش» پیش‌نهاد می‌دهد از تئاتر برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود. رضا تقی‌نژاد در گزارشی به سراغ تنها عشایر کوچنده شهرستان گراش رفته است و راحله بهادر نیز با الهام سعادت درباره زندگی در فرانسه گفتگو کرده است.

گزارشی از همایش هشتمین آفتاب و گفتگو با محمدعلی شامحمدی مدیر کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب تکمیل‌کننده فصل شهر در هیمه است.

در فصل هنر، داستان «ایستادن یک پنکه آشپزخانه» از علی‌اکبر شاه‌محمدی به همراه نقد مسعود غفوری و شعر «تاریک روشنا» از سعید توکلی همراه با نقد محمد خواجه‌پور منتشر شده است. تکمیل کننده فصل هنر، نگاه علی یزدی‌زاده به فیلم «ابد و یک روز» است. صفحه‌های «سبزها، قرمزها» به همراه اینستاگرام سعید رایگان دیدنی‌های هیمه است.

مسعود غفوری سردبیر هیمه است و محمدامین نوبهار دبیری تحریریه و طراحی نشریه را بر عهده دارد. هیمه نسبت به دیگر نشریات موسسات هفت‌برکه گراش نگاهی تحلیلی‌تر به موضوعات دارد.

فصلنامه هیمه در ۴۴ صفحه تمام رنگی و با قیمت پنج هزار تومان منتشر شده است. هیمه را می‌توانید از مطبوعاتی‌های گراش تهیه کنید و یا نسخه الکترونیک آن را به قیمت دو هزار تومان از سایت جار بخرید. (+)

himeh-mag-no032

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top