بستن

صد قاب از محرم بر دیوار نگارخانه‌ی آبشار

هفت‌برکه (گریشنا): در چهارمین سوگواره عکس عاشورایی صد عکس از عکاسان حرفه‌ای و کاربران اینستاگرام بر دیوار نگارخانه آبشار اندیشه گراش به نمایش در آمده است.

به گزارش خبرنگار هفت برکه صبح دوشنبه ۱۰ آبان ماه با حضور فرماندار گراش، رییس و نایب‌رییس شورای شهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان عکاسی، چهارمین سوگواره عکس عاشورایی گراش افتتاح شد.

نگارخانه آبشار اندیشه در فرهنگسرای آبشار اندیشه در ابتدای جاده گراش-اوز قرار دارد. این نمایشگاه از به مدت پنج روز از دهم تا چهاردهم آبان‌ماه میزبان علاقه‌مندان است. ساعت ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید اعلام شده است. اینستاگرام، آزاد و موضوع آسیب‌شناسی عزاداری بخش‌های چهارمین سوگواره عکس عاشورایی گراش است.

13950810-soogvareh-2

فرماندار گراش: موضوع نمایشگاه از ضرورت‌ها است.

اصغر فرودی فرماندار گراش با استقبال از برگزاری این سوگواره به خبرنگار هفت‌برکه گفت: « نمایشگاه عاشورایی ترویج دین از زبان هنر است. ترویج فرهنگ عاشورایی به ویژه برای نسل جوانی که در معرض تهاجمات فرهنگ بیگانه است، ترویج فرهنگی عاشورایی بسیار کارساز است.»

فرودی با اشاره به موضوع این سوگواره گفت: «بحث آسیب‌های عزاداری به خوبی نمایش داده شده بود که کار بسیار بسیار خوبی است. شناخت آسیب‌ها و آسیب‌شناسی فرهنگ عاشورا ضروری است. دشمن همواره تلاش دارد فرهنگ ناب عاشورایی را تحریف کند. با نشان دادن آسیب‌های فرهنگ عاشورا و استفاده از کارشناسان دینی و مذهبی می‌توانیم جلو این توطئه دشمن را بگیریم.»

مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برگزاری چهارمین دوره سوگواره را حاصل پیگیری انجمن فیلم و عکس گراش دانست و گفت:‌ « انجمن فیلم و عکس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، فرهنگسرای آبشار اندیشه، موسسه خیریه شباب‌البرکه گراش و چاپ پارسا برگزارکننده این دوره سوگواره است.»

آسیب‌شناسی موضوع این دوره سوگواره

علی‌اصغر امانی دبیر سوگواره عکس عاشورایی گراش در مورد روند انتخاب عکس‌های این دوره گفت: «در بخش عکسی حرفه‌ای ۲۳۰ عکس از ۲۳ عکاس ارسال شد که در نهایت ۵۳ عکس در نمایشگاه به نمایش در آمده است. در بخش اینستاگرام ۵۲۲ با هشتگ #ashoragerash منتشر شد که در نهایت ۴۷ عکس برای نمایشگاه انتخاب شد. تمامی عکس‌های انتخاب شده از عکاسان گراشی است که در گراش و شهرهای دیگر گرفته‌اند.»

امانی در مورد نحوه انتخاب و داوری عکس‌های گفت: «مصطفی رحمانیان کارشناس عکاسی، ابوالحسن حسینی عکاس و مدرس عکاسی و فرزانه نادرپور کارشناس ارشد گرافیک هیات انتخاب و داوری این دوره را تشکیل داده‌اند.در بخش اینستاگرام سه عکس برتر با رای بازدیدگان انتخاب می‌شود و در بخش حرفه‌ای در دو بخش آزاد و آسیب‌شناسی عزاداری سه عکس برتر در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.»

نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی گراش تا جمعه ۱۴ آبان از ساعت ۱۷ تا ۲۲ برپا است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top