بستن

امام جمعه گراش: ایران به تمدید تحریم‌ها پاسخی قاطع و عبرت‌آموز خواهد داد

هفت‌برکه (گریشنا): امام جمعه گراش با انتقاد از نقض برجام توسط آمریکا اعلام کرد پاسخ جمهوری اسلامی ایران قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود.

به گزارش حجت عابدی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا شاه‌چراغ، امام جمعه گراش، در خطبه عبادی و سیاسی نماز جمعه ۱۲ آذرماه این شهر ضمن سفارش مؤمنان نمازگزار به رعایت تقوی الهی،گفت: تقوای الهی انسان را به کمال می‌رساند و راه وسوسه‌های شیاطین در قلوب مومنان را می‌بندد.

امام جمعه گراش با بیان اینکه زندگی حضرت محمد (ص) بهترین الگو و شخصیت و سیره آن بزرگوار سرتاسر درس و عبرت برای جامعه اسلامی است، اظهار داشت: دعوت به حق و گسترش دین مبین اسلام مهم‌ترین بخش رسالت پیامبر اسلام (ص) بود که در این مسیر کافران و مشرکان به شیوه‌های مختلف به مخالفت با رسول خدا پرداختند. حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا شاه‌چراغ با اشاره به شیوه تبلیغی پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: دشمنان اسلام از روش‌های مختلف خواستند جلو پیشرفت اسلام را بگیرند ولی غافل از این که شیوه رفتار و اخلاق پیامبر موثرترین عامل در گسترش اسلام بود.

وی با اشاره به حوادث تلخ شهادت زائران امام حسین (ع) و تصادف قطار گفت: انتظار مردم روشن شدن سریع‌تر نتایج پیگیری‌ها و برخورد قاطع با مقصران در این قضایا است که به تعبیر مقام معظم رهبری، دغدغه حل ریشه‌ای حوادث شهادت زائران و تصادف قطار باید اولویت مسؤولان باشد.

امام جمعه گراش با تاکید بر این که تمدید تحریم‌ها نقض آشکار برجام است، خاطرنشان ساخت: تمدید تحریم‌های ده‌ساله توسط آمریکا به اعتراف خود آمریکایی‌ها نقض برجام را در پی خواهد داشت و جمهوری اسلامی ایران پاسخی قاطع و عبرت‌آموز به این مصوبه خواهد داد. وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران برای هر حادثه محتملی آمادگی کامل دارد و با توکل به خداوند و پشتوانه ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، از هیچ ابرقدرتی هراس ندارد و برخورد سخت و قاطع خواهد داشت.

شاهچراغ ضمن تبریک روز دانشجو به دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه، جنبش دانشجویی را از جریان‌های تاثیرگذار جامعه دانست و افزود: یکی از گروه‌های تاثیرگذار و نهادهای موثر در عرصه سیاسی کشور، چه قبل از انقلاب اسلامی و چه بعد از انقلاب، دانشگاه و قشر دانشجو بوده است. او نقطه اوج جنبش دانشجویی را تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سیزدهم آبان ماه سال ۵۸ و اعتراض دانشجویان به سفر رئیس جمهور آمریکا در شانزده آذر سال ۳۲ عنوان کرد و افزود: دانشجو باید سیاسی و اهل سیاست باشد، اما سیاست‌زده نباشد و نگاه حب و بغض جناحی نداشته باشد و با حفظ ارزش‌ها و دست‌آوردها به فکر تعالی و توسعه و پیشرفت جامعه و کشور خود باشد. امام جمعه گراش تصریح کرد: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم، با روحیه و تفکر انقلابی و با هوشیاری و بصیرت جریانات سیاسی را رصد کنند تا مبادا دشمن در بین آنان رخنه و نفوذ کند.

وی با بیان این که تبدیل حشدالشعبی به نهاد قانونی عراقی در جهت تقویت تمامیت ارضی عراق است، بیان داشت: با همسویی گروه‌های عراقی در به رسمیت شناختن حشدالشعبی یک اقدام شجاعانه و در جهت منافع ملی عرق صورت گرفت که اولا نقشه دشمنان ملت عراق منتفی شد و ثانیا به عنوان یکی از بازیگران عرصه سیاسی عراق فعالیت خواهد کرد.

shaheragh

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top