بستن

جشن‌های هفته وحدت از اوز آغاز شد

هفت‌برکه (گریشنا): جشن‌های هفته وحدت در جنوب استان فارس هم‌زمان با روز میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت از شهر اوز آغاز شد.

13950922-vahdat-11

شهر اوز به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تعطیل است و مردم در مسجد جامع مصلی گرد آمده‌اند. در سالن بزرگ مسجد جامع، ردیف مدل‌های مختلف عمامه روحانیون حاضر در جلسه، نشانه‌ی حضور کنار هم اهل سنت و شیعیان است.

معصوم‌نژاد، سخنگوی دفتر امام جمعه، در غیاب عبدالعزیز قاضی‌زاده که در کشور تانزانیا به سر می‌برد، پیام امام جمعه اوز را خواند: «قدمتان در این روز خجسته در این مکان مبارک بر نورانیت مجلس افزوده است. بهترین الگو برای مسلمانان اعم از سنی و شیعه رسول‌الله (ص) است.»

بخش عمده سخنان آتش‌فراز، بخشدار اوز، خوش‌آمدگویی به مهمانان مناطق مختلف از لار، گراش، خنج بود.

حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی، امام جمعه لار، در سخنان با تشریح آیاتی از قرآن گفت: «قرآن می‌فرماید اگر با یکدیگر تنازع کنید، فشل می‌شوید. امروز امت اسلام غنی‌ترین معادن جهان را دارد، ولی در یک روز ۲۰ هزار از ملت اسلام کشته می‌شوند و آب از آب تکان نمی‌خورد. امروز امت اسلام به جایی رسیده که کشورهای حوزه‌های خلیج فارس پشت خانمی به نام ترزا می پناه می‌گیرند.» موسوی با اشاره به برخی از افراد که آگاهانه یا ناآگاهانه وحدت را مخدوش می‌کنند. گفت‌: «هر حنجره‌ای که علیه وحدت اسلام صحبت می‌کند، ابزار استکبار جهانی است؛ چه شبکه کلمه و وصال باشد چه شبکه اهل‌بیت لندن‌نشین.»

شعرخوانی رضایی، رییس آموزش و پرورش اوز، سخنرانی‌های جلیل حسنی، فرماندار ویژه لارستان، عبدالرسول بینازاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس، خردمند، رییس حوزه علمیه احمدیه اوز، و مولودخوانی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

هرساله جشن‌های هفته وحدت در جنوب فارس از شهر اوز آغاز می‌شود. شب ۱۷ ربیع‌الاول در گراش و صبح روز میلاد در لار برنامه‌های دیگری برگزار می‌شود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top