بستن

زایش بخش‌های جدید در بیمارستان گراش

هفت‌برکه (گریشنا): بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش در حال گسترش است. توسعه اورژانس و بخش زایمان، ۹ اتاق عمل جدید، بخش‌های جدید CCU، NICU و ICU و از همه مهمتر، کلینک تخصصی و فوق تخصصی، مهم‌ترین بخش‌های در حال ساخت است که می‌تواند وضعیت بیمارستان گراش را بهبود دهد.

این گفت‌وگو در سایت دانشکده‌ی علوم پزشکی شهرستان گراش منتشر شده است: اگر به بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش مراجعه کرده باشید و یا از خیابان‌های اطراف این مرکز آموزشی درمانی گذر کرده‌اید، شاهد ساخت و سازهای بسیار بزرگ و مستحکم در قسمت‌های مختلف بیمارستان خواهید بود که این سوال را به ذهن می‌آورد که این همه ساخت‌وساز در بیمارستان به چه منظور است؟

این سوال را وقتی که دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی گراش، در حال بازدید از این پروژه‌های عظیم بود، پرسیدیم. دکتر محقق در جواب می‌گوید: «توسعه اورژانس به منظور افزایش تخت، بلوک زایمان، NICU، تعداد ۹ اتاق عمل جدید، بخش‌های جدید CCU و  ICU  و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، در بیمارستان گراش در حال ساخت است.»

دکتر سید جواد محقق  که به منظور اطلاع از پیشرفت فیزیکی پروزه‌های در حال ساخت در مرکز درمانی مولی‌الموحدین علی (ع) در محل ساخت پروژه‌ها حضور دارد، ادامه می‌دهد: «ان‌شالله تا پایان سال ۹۵ طرح توسعه اورژانس، بلوک زایمان و NICU  به پایان و بهره‌برداری خواهد رسید و بخش‌های جدید ICU و CCU و ۹ اتاق عمل جدید به دلیل این که دیرتر از دیگر قسمت‌ها شروع شده، در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.»

دکتر محقق تصریح کرد: «اورژانس با مساحت ۶۰۰ متر مربع و مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان و گنجایش ۱۵ تخت ساخته می‌شود که بخش عمده‌ی هزینه آن را دولت پرداخت کرده است و بخش دیگر را خیّر تامین کرده است. بلوک زایمان و NICU  به مساحت ۵۵۰ متر مربع و مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان که بخش عمده‌ی آن خیرساز و بخشی نیز با همکاری دولت تامین می‌شود.»

معاون توسعه و مدیریت منابع علوم پزشکی گراش در ادامه اظهار داشت: «۹ اتاق عمل جدید هم به بیمارستان اضافه می‌شود که در مجموع این ۹ اتاق عمل در مساحت ۹۵۰ متر مربع بالغ بر یک میلیارد و نهصد میلیون تومان هزینه خواهد داشت که خیر هزینه آن را تامین خواهد کرد.»

دکتر سیدجواد محقق افزود: «بخش‌های جدید NICU و CCU  نیز به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان به همت خیّر در حال ساخت است که در سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید.»

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشکده علوم پزشکی در بازدید از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مولی الموحدین علی علیه السلام اظهار داشت: «این کلینیک در پنج طبقه و هر طبقه ۲۰۰۰ متر مربع با مبلغی بالغ بر یکصد و پنجاه میلیارد ریال در قسمتی از بیمارستان (روبه‌روی کلانتری) با همت خیّر گراشی در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسانیم.»

دکتر محقق در پایان گفت: «تمام تلاشمان این است که با ساخت بخش‌های جدید و تجهیز هر چه بیشتر مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) گراش و استفاده از پزشکان و کادر درمانی مجرب، بهترین خدمات را به مردم شریف شهرستان، منطقه و استان‌های همجوار ارائه دهیم اما معتقدیم تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم و قطعا کاستی‌هایی وجود دارد که برای رفع آن نیز در تلاش‌ایم.»

55

 

12 نظر

  1. سلام اره همش برا گراش خودتون بودجه بگیرید و کار کنید ارد هم ولش کنید به امون خدا الان چند وقته مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه ارد اومده ولی مسولیین انگار نه انگار چه کسی باید پاسخگو باشد

  2. کاش یک پلان و نقشه خوبی رو طراحی و همه جوانب رو در نظر میگرفتن .
    چیزی که من برداشت میکنم از این همه ساخت و ساز اینه که چون زمین و فضای زیادی رو در اختیار دارن پلان و نفشه ای ندارن و هر جایی که جا بشود ساخت و ساز میشود و ممکن است در آینده ۵۰ شصت سال دیگه فضا کم بیارن!

  3. اردی
    بجای این همه ناله کردن کمی به اردی ها خودتون بگید تا بجای اینکه پول خلیج رو خرج خرید ساحت ساز در شیراز کنند همانند خیرین گراش خرج شهر خودتون کنید

  4. بودجه ای که گرفته شده از دولت در مقابل همت خیرین برای این ساخت و سازها خیلی ناچیزه شما اردی ها هم خیّرتون دست به کار بشن خوبه.
    بعد ارد را با گراش که قطب درمانه مقایسه میکنید؟ بهترین تجهیزات و امکانات در گراش وجود داره.
    پلان و نقشه هم خوب طراحی میشه قطعا اگه جا کم بیاد جاهای دیگه هم ساخته میشه. الان ساخت و سازهایی که داره انجام میشه واقعا نیازه.
    کاش یه کم قدرشناس بودیم و این همه زحمت که این عزیزان میکشند را قدر میدانستیم. کافیه یه مقدار پیگیر اخبار شهرهای دیگه میشدیم که از گراش خیلی خیلی بزرگتر و جمعیت بیشتری داره ولی همچون امکاناتی ندارن. شاکر باشیم. هر چند کمبود وجود داره و این عزیزان دارن تلاش خودشون را میکنن

  5. عظمت وممتاز بودن بیمارستان گراش وقتی بهتر نمود پیدا خواهد کرد که وزیر بهداشت دیروز گفت حتی یک بیمارستان دولتی چه درتهران وچه در شیراز وامثالهم ساخته نشده است همچنین وقتی به سری به بیمارستانهی دولتی شیراز مثل شهید فقیی مراجعه بفرمایید که بیماران را در راهروهای بخش اتفاقات بستری کرده اند ودر یک اتاق ۱۰در۴ ۲۰تخت گذاشته اندانگاه عظمت وبزرگی کار مرحوم حاج شیخ بیشتر مشخص خواهد شد

  6. سلام و خسته نباشید به تمامی دکتر های ایران بلخصوص دکتر های خوب و دوست داشتنی و پر تلاش و زحمت کش شهرستان گراش .
    عرض بنده در جواب آقای محترمی که از مردمان خوب اردی این است که شما تا قبل از اینکه گراش شهرستان شود شما چه جور شهری داشتید ولی الانه هم یه خورده به دور و اطراف شهرتون نگاه کنید تا تفاوت را ببینید دیگه در جواب این همه خوبی و تلاشی و زحمتی که برای شهر شما این زحمت کشان را با تلاشگران گراشی و اردی کشیده اند نباید این همه زحمت را نادیده گرفت و چشم خود را بر روی تمام واقعیت ها را ببندید یه خورده به خودت بیا و بعد بشین حرف های خیلی محترمانه تر و با تشکر از تک تک افرادی که برای کل شهرستان گراش دارند زحمت میکشند بگو و بنویس .
    در آخر میخواستم برای اینکه تشکر خیلی خوبی کرده باشم از تمامی زحمت کشان شهرستان گراش بلخصوص زحمت کشان و دکتر های پر تلاش و خون گرم و با احساس و با محبت مجتمع دانشگاه علوم پزشکی امام جعفر صادق (ع) و بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان گراش .
    خدا قوت به تمامی دکتر های خوب شهرستان گراش

  7. با سلام خدمت کلیه برادران گراشی عزیزان کارهایی که برای ارد شده نسبتا خوب بوده ولی الان چند حدودا شش ماهه مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه ارد از طرف وزارت بهداشت صادر شده ولی متاسفانه دانشکده علوم پزشکی گراش هیچ اقدامی نکرده این کم کاری رو کی باید جواب بده

  8. سلام علیکم
    امیدوارم به افرادی که دلسوزانه در راه اعتلای نام گراش قدم برمیدارند با انصاف عمل کنیم بنده به نوبه خود از زحمات بی دریغ جناب آقای دکتر محقق ، جناب مهندس یحیایی و مهندس هادی پور تقدیر و کمال تشکر را دارم.اجر شما با پروردگار ..

  9. در جواب محسن باید بگم خیرین ارد نیز زحمت های زیادی واسه شهر کشیدن و قضاوت شما صحیح نیست . البته با دوستمون اردی هم موافق نیستم چون اگه خداییش بخواهیم بگیم از روزی که زیر نظر گراش اومدیم خیلی کارهای زیادی واسه شهر شده است ، چون بنده بیشتر در حوزه بهداشت واقفم از اینجا از آقای دکتر محمدی و آقای مهندس یحیایی که بسیار دلسوز و پرتلاش هستند به نوبه خود تشکر مینمایم

  10. با سلام و عرض ادب خدمت تمامی همشهریان عزیز
    در جواب همشهری نسبتا گراشی باید عرض کنم مفهوم پلان و نقشه رو به نظر میاد زیاد واقف نیستید . تا جایی که بنده سراغ دارم و سوال گرفتم پلان معماری و نقشه ها تمامی پروژه های در حال ساخت بیمارستان گراش از وزارتخانه تاییدیه گرفته شده است و با استاندارد های روز ساخته میشود. در پایان ازخداوند جهت دست اندرکاران و خیر بزرگوار این پروژه ها سلامتی و طول عمر خواستارم .

  11. با سلام
    با تشکر فراوان از همه ی زحمتکشان شهر ان شا الله خدا عمر با برکت همراه با عزت و سلامتی بهشون بده.
    ولی عزیزان بحثی که اینجا وجود داره ایا نباید وزارت بهداشت کمی به فکر پیشگیری بیماری ها باشه. خدا رو شکر کشور ما در حال جنگ نیست ولی در این حالت هم بیمارستان هامون جا کم داره. به نظر بنده اگه وزارت بهداشت با طب سنتی همکاری بیشتری داشته باشه و در امور پیشگیری بیماریها فعالیتشون بیشتر بشه فکر کنم نیاز به ساخت این همه بیمارستان هم نباشه. با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top