بستن

پیام‌های تسلیت برای سیاستمدار انقلاب

هفت‌برکه (گریشنا): فرماندار گراش، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی از جمله مسئولان شهرستان گراش بودند که در نخستین ساعت‌های درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال پیام‌های تسلیت، این ضایعه را به رهبر انقلاب و مردم تسلیت گفتند.

hashemi-rafsanjani

امام جمعه گراش: چهره‌ای تاثیرگذار در تمامی ادوار انقلاب

بسمه تعالی

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُون

با نهایت تأسف و تأثر خبر در گذشت یار و یاور دیرین نهضت حضرت امام خمینی (ره) و همسنگر و همگام و رفیق دیرین قریب به شصت ساله مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» حضرت آیت ا… هاشمی رفسنـجانی، ملت ایران و دوستداران ایشان را در بهت و حیرت فرو برد.

مجاهدی خستگی ناپذیر که در تمام دوران مبارزه جزء مؤثرین از حلقه اول یاران امام راحل بود و در عهد جمهوری اسلامی ایران نیز چهره‌ای بسیار تأثیرگذار در تمامی ادوار انقلاب بود.

شخصیتی که همانند او تاریخ پر فراز و نشیـب انقلاب سراغ ندارد، گنـجینه‌ی اسـرار انقلاب و شخصـیتی بی‌نظیر در حل معضلات و مشکلات پس از پیروزی انقلاب بود.

هاشمی چهره تابناک بر تارک تاریخ انقلاب است که دشمنان این نظام از همراهی او با نظام و رهبـری کینه‌ها در دل داشتند. اینجانب این ضایعه جبران‌ناپذیر را به محضر مبارک بقیه ا… ارواحنا له الفداء، به مقام معظم رهـبری و ملت شریف ایران، خانواده مکرم ایشان تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعـال علو درجات برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت دارم.
غفرالله لنا و له و بجمیع المؤمنین
امام جمعه گراش
سید رضا شاهچراغ
۲۰ مرداد ۹۵

imam-jomeh

فرماندار گراش: عالی‌ترین سیاستمدار خاورمیانه

اصغر فرودی در پیام تسلیت خود

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون

ارتحال ملکوتی و غمبار حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) یار صدیق و دیرین امام (ره) و انقلاب و رهبری، ضایعه‌ای سنگین و دردی اندوهگین برای ملت انقلابی ایران و دوستداران انقلاب اسلامی در جهان است. شخصیتی فقیه و دانشمند، سیاستمداری کیاس و هوشمند و مبارزی نستوه و دردمند که در همه مراحل تاریخی انقلاب و مسوولیت‌های عالی همواره بر مبنای واقع‌بینی وعقلانیت، ژرف‌نگری و تدبیر در امور با تکیه بر اصول مترقی حکمت، عزت، مصلحت عمل می‌کرد.
عالی‌ترین سیاستمدار خاورمیانه که جهان نسبت به اندیشه‌ها و افکار سیاسی او در تنظیم و تعادل بخشی به روابط بین‌الملل بهره‌های فراوان می‌برد و نسبت به نظرات، پیشنهادها و راه‌کارهای ایشان احترام ویژه قائل بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به رهبر عزیز انقلاب، خانواده و فرزندان و همه مبارزین انقلاب و دوستداران آن سفر کرده از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و رضوان الهی و برای سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. بدون شک آن چیزی که باعث تسلی خاطر و تسکین آلام دوستداران انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در این دنیای پرتلاطم و آشوب خیز معاصر می‌گردد، سایه حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و بهره‌گیری از اندیشه‌ها، افکار و سیاست‌های حکیمانه آن مرحوم می‌باشد.

سال‌ها باید که تا یک سنگ اصلی ز آفتاب
لعل گردد در بدخشان یا عقیق اندر یمن
قرن‌ها باید که تا یک مرد حق آید پدید
بایزید اندر خراسان یا اویس اندر قرن

اصغر فرودی
فرماندار شهرستان گراش

 

دکتر جعفرپور: فراز و نشیب‌های سال‌های اخیر بین او و نظام فصله نیافکند.

دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی صبح روز ۲۰ دی‌ماه در پیام تسلیتی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را موجب تاسف و تاثر دانست.

در متن پیام ارسالی از نماینده مجلس آمده است:

بسمه تعالی

کل نفس ذائقه الموت

درگذشت ناگهانی آیت ا… هاشمی رفسنجانی موجب تأسف و تأثر گردید.

خدمات و سوابق ممتاز مبارزاتی آن مرحوم در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و تحمّل شداید دوران ستمشاهی فراموش نشدنی است. وی بعنوان یکی از ارکان نظام و از شخصیت‌های تأثیرگذار در شکل‌گیری نظام نوپای جمهوری اسلامی، از یاوران و معتمدین امام راحل محسوب می‌شد و افتخار بیش از نیم قرن همراهی و همگامی با مقام معظم رهبری را در پرونده خود داشت.

دلبستگی به نظامی که خود از نخستین روزها، از عوامل اصلی شکل‌گیری آن بود و مودت ناشی از شناخت دیرین از شخصیت مقام معظم رهبری، مانع از آن بود که در فراز و نشیب حوادث عبرت‌آموز سال‌های اخیر بین وی و آرمان‌های جمهوری اسلامی فاصله افکند.

مسلماً حضور وی می‌توانست منشأ آثار و برکاتی باشد که امروز با فقدان وی از آن محرومیم.

خدایش رحمت کند و با اولیائش محشور باد. انا للّه و انا الیه راجعون

جمشید جعفرپور

 

هیات رییسه علوم پزشکی گراش: مردم همواره مدیون از خودگذشتگی‌ها او هستند

هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش،در پی ارتحال ملکوتی یار دیرین و صدیق امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کرد. در این پیام با تاکید بر شخصیت انقلابی آیت‌الله هاشمی آمده است: مجاهدت‌های خالصانه‌ی او تا همیشه‌ی تاریخ بر تارک ایران اسلامی خواهد درخشید.

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت غم انگیز عالم مجاهد، یار دیرین و صدیق امام راحل عظیم الشان و رفیق و همراه و همدل مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) موجب تاسف و تاثر همه‌ی ملت شریف ایران گردید.

مبارزات سیاسی این بزرگ مرد تاریخ، تلاش‌های بی وقفه آن عزیز سفر کرده در مسیر انقلاب چه از دوران قبل از انقلاب و چه در شکل‌گیری و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز در مسیر پر پیچ و خم این انقلاب الهی بر هیچ کس پوشیده نیست و یقینا خدمات ارزنده و مجاهدت‌های خالصانه‌ی او تا همیشه‌ی تاریخ بر تارک ایران اسلامی خواهد درخشید و مردم ایران اسلامی همواره مدیون این وفاداری‌ها و از خودگذشتگی‌هاست.

هیات رییسه‌ی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان گراش ضمن تسلیت ارتحال این عالم مجاهد و وفادار، به رهبر معظم انقلاب، خانواده‌ی معزز هاشمی رفسنجانی و همه‌ی ملت شریف و قدرشناس ایران، برای آن عزیز سفر کرده از خداوند متعال علو درجات را مسئلت می‌نماید.

هیات رییسه دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش
۱۹ دیماه ۱۳۹۵

دانشگاه آزاد اسلامی گراش

«انا لله و انا الیه راجعون»

ضایعه رحلت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری معظم انقلاب، خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه، مقام عظمای ولایت، ملت بزرگ و شریف ایران و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گراش

 

سپاه گراش: تمام توان خود را برای به ثمر نشستن انقلال به کار بست

پیام تسلیت ناحیه مقاومت سپاه گراش در کانال تلگرامی سایت گراش نما منتشر شده است.

در پیام تسلیت سپاه گراش آمده است:

درگذشت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفیق دیرین، همسنگر و همگام دوران مبارزات امام را به محضر ولی مسلمین حضرت آیت الله حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) تسلیت عرض نموده و برای این مبارز نستوه که به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی):
نمونه کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستم شاهی و از رنج دیدگان این راه پرخطر بود. او که با تحمل سالها زندان و شکنجه های ساواک تمام توان خود را برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی به کار بست و برگ درخشان و پرافتخاری را از خود به جای گذاشت.
از خدای متعال غفران و رحمت الهی را مسألت می‌نمائیم.

4 نظر

  1. باید می نوشتید ستون انقلاب باید می نوشتید شیخ بزرگ. واقعا دچار شوکه شدم و برای هیچ شخصی از دولتمردان به اندازه فوت ایشون محزون نشدم. برای ایشون همانند شهید بهشتی و مرحوم طالقانی دیگه هیچ جایگزینی پیدا نخواهد شد

  2. ⚫ هاشمی خوب، هاشمی مرده است !

    پس از انتشار خبر فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی در فضای رسانه ای کشور ، شاهد اظهار نظرات و واکنش های شخصیت های سیاسی کشور بودیم .
    دکتر حداد عادل در گفتگو با بخش خبری ساعت ٢١ نام هاشمی را هم طراز انقلاب و یاداور مجاهدت های انقلابیون دانست.
    هم چنین آیت الله رییسی تولیت حرم امام رضا(ع) در گفتگو با شبکه دو در سابقه ولایتمداری ایت الله هاشمی سخنانی را ایراد فرمودند.
    دکتر محسن رضایی با حضور در گفتوی ویژه خبری شبکه دو اقای هاشمی را دشمن دشمنان انقلاب دانست و ایشان را در طبعیت از ولی فقیه بی مانند دانست.
    مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری نیز ایت الله هاشمی را فراجناحی و استوانه انقلاب دانست.
    حال سوال اینجاست ، اگر ایت الله هاشمی همانی است که امروز شما پس از مرگش معرفی میکنید پس چگونه است در سال های اخیر ایشان را منافق و از سران فتنه معرفی کردند ؟
    ایا این رفتار ها اثبات این ادعا نیست که برای بعضی جریانات هاشمی خوب ، هاشمی مرده است ؟
    ایا این رفتار دوگانه برخی در مواجه با ایت الله هاشمی یاداور ماجرای قطار دودی که شهید مطهری نقل کرده ، نیست ؟
    علت این همه فاصله بین هاشمی ای امروز معرفی میشود با هاشمی ای که تا دیروز نماد اشرافیت ، فتنه، ضد ولایت فقیه بود، چیست ؟
    اگر هاشمی این است که امروز از رسانه ملی معرفی میکنید تکلیف این همه تهمتی که در سال های اخیر به ایشان زده شد چه میشود ؟
    اگر هاشمی همانی است که در سال های اخیر از طریق همین رسانه ملی به عنوان سران فتنه معرفی کردید چرا امروز به مردم ادرس غلط میدهید ؟؟
    از این تاریخ به بعد مردم باید کدام روایت شما را از مخالفانتان باور کنند ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top