بستن

دانشکده علوم قرآنی گراش در آستانه تعطیلی

هفت‌برکه (گریشنا) – #دانشگاه: با تصمیم سرپرست دانشکده علوم قرآنی گراش برای انتقال بیشتر دانشجویان، این دانشکده در آستانه تعطیلی قرار دارد.

هرچند دکتر محمدجواد سلمان‌پور، سرپرست دانشکده گراش، که هم‌زمان ریاست دانشکده شیراز را هم بر عهده دارد اصرار دارد که این تعطیلی نیست بلکه تعدیل است؛ اصغر فرودی فرماندار گراش می‌گوید: «در دانشکده علوم قرآنی دانشجویان تشویق می‌شوند فرم انتقال پر کنند و منتقل شوند. با انتقال دانشجویان، دانشکده عملا تعطیل می‌شود و این برای مردم گراش سنگین است.»

زمانی که اعتراض دانشجویان، اعضای هیات علمی و اعضای هیات امنای دانشکده علوم قرآنی گراش بالا گرفت، پنجشنبه ۲۳ دی‌ماه در فرمانداری گراش جلسه‌ای تشکیل شد. جلسه‌ای که خالی از تنش نبود.

سلمان‌پور سعی می‌کند با اصطلاح «تجدید ساختار» تعطیلی دانشکده گراش را توجیه کند: «سیاست دانشگاه بر اساس تنگناهای بودجه‌ای سیاست کوچک‌سازی است. به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که برای کیفی کردن آموزش‌ها، به یک تجدید سازمان نیاز داریم. کل ۲۲ دانشکده علوم قرآنی به چهار پردیس تبدیل می‌شود. این تجدید ساختار طبیعی است ولی باعث نگرانی عده‌ای شده است.»

13951023 Qorani (1)

سرپرستی که دانشگاه را خالی می‌کند

۱۷ شهریورماه ۱۳۹۵ که سلمان‌پور جانشین حمید نجاتی در راس دانشکده گراش شد، به نظر می‌رسید که زنگ خطر به صدا در آمده است. در حالی که تا پیش از این با انتقال دانشجویان به شدت مخالفت می‌شد و حدود ۱۲۰ دانشجو در دانشکده علوم قرآنی گراش مشغول به تحصیل بودند، با حضور سلمان‌پور به تدریج انتقال دانشجویان آغاز شد و تعداد آنها به ۷۰ نفر رسید.

چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه در روزی که قرار بود جشن فارغ‌التحصیلی عده‌ای از دانشجویان برگزار شود، سرپرست دانشکده فرم‌هایی را بین دانشجویان توزیع کرد و از آنان خواست دانشکده‌ای را که می‌خواهند به آن منتقل شوند انتخاب کنند. اما توزیع این فرم‌ها به جنجال کشیده شد و پای امام جمعه، معاون فرماندار و اعضای شورا را به دانشکده کشاند.

به گزارش شیدا شرقی، خبرنگار سایت هفت‌برکه، دکتر سلمان‌پور سرپرست دانشکده علوم قرآنی گراش، صبح بیست و دوم دی‌ماه ۹۵ در جلسه‌ای با دانشجویان اعلام کرد: «دانشجویان این دانشگاه دو ترم به صورت موقت به دانشکده‌های دیگر منتقل می‌شوند تا دانشگاه برای پذیرش مجدد آمادگی پیدا کند.» این خبر خیلی سریع به بیرون منتشر شد و حساسیت موضوع باعث شد مسئولین و اصحاب رسانه در دانشگاه حاضر شوند تا علت را از زبان رییس دانشکده بشنوند.

مهوش شیبانی، عضو شورای شهر گراش، که خودش مدتی معاونت دانشکده علوم قرآنی  را به عهده داشته است، از دکتر سلمان‌پور می‌خواهد که به صورت شفاف دلیل این انتقال و تعطیلی را توضیح دهد، و می‌پرسد: «چرا در این مدتی که به گراش آمده‌اید، شورای شهر را از مشکلات دانشکده با خبر نکردید؟ مشکل دانشکده هر چه باشد دلیل بر تعطیلی آن نمی‌شود.»

photo_2017-01-14_10-07-13

دانشجویان بلاتکلیف

در جلسه خصوصی نیم‌ساعته چهارشنبه با حضور سیدرضا شاهچراغ، امام جمعه گراش؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ و دیگر مسئولین شهرستان و بدون حضور خبرنگاران، بنا بر این شد که فرم‌های توزیع شده در بین دانشجویان جمع‌آوری شود و بحث انتقال دانشجویان لغو شد تا در جلسه بعد که در فرمانداری گرفته می‌شود تصمیماتی برای حل مشکل گرفته شود.

بعد از جلسه فرمانداری، سلمان‌پور همچنان بر انتقال دانشجویان اصرار داشت: «فرم‌هایی که بین شما توزیع شده است هیچ اهمیتی ندارد که شما پر کنید یا نکنید، پیشنهاد من این است که دیدگاه‌ها و نظرات خود را که به ما عرضه کردید در پشت همین فرم یادداشت کنید و دانشجویانی که برایشان منتقل شدن به دانشگاه دیگر مقدور نیست هم در فرم یادداشت کنند و تا أخر هفته این‌ها را به دانشگاه تحویل دهند تا تدابیری برای این دانشجویان اندیشیده شود.»

13951023 Qorani (8)

زهرا داوری‌فرد، نماینده دانشجویان، تصمیم سرپرست دانشکده را عجیب می‌داند: «رییس دانشکده این تصمیم را بدون انتخاب و اختیار دانشجوها گرفته است. دانشکده گراش دانشکده پویا و زنده‌ای است و خیلی‌ها این را نمی‌بینند و با توهین‌های مختلفی که به این دانشکده شده که این دانشکده بدترین دانشکده است و شما بدترین جا را برای تحصیل انتخاب کرد‌ه‌اید، اعتبار دانشکده زیر سوال رفته است. درخواست ما از مسئولین این است که این دانشکده پا برجا بماند، اگر قرار بر نبودن بود که از اول آن را نمی‌ساختند. نفر اول کنکور ارشد امسال از دانشگاه ما بوده است و این نشان می‌دهد که دانشکده علوم قرآنی گراش در سطح خوبی است.»

دکتر سلمان‌پور در جلسه فرمانداری نیز بر انتقال دانشجویان تاکید کرد و گفت: «من زیر بار فشار شما نخواهم رفت. برای من فقط دانشجو مهم است.»

داوری‌فرد از جمله معدود دانشجویانی است که اصرار بر تحصیل دانشکده گراش دارد. سلمان‌پور در مورد این عده از دانشجویان وعده می‌دهد: «بنده موظف هستم که امکان تحصیل شما را تا اخذ مدرک فراهم کنم و مسیر تحصیل در همین گراش باشد.» اما باید دید در حالی که بیشتر دانشجویان دانشکده گراش به شیراز و شهرهای دیگر منتقل شده‌اند، سلمان‌پور چگونه به این وعده عمل می‌کند.

photo_2017-01-14_10-07-04

مساله پول است

اما وضعیت دانشجویان تنها بخشی از مشکل است. زمانی که مسئولین گراش برای ابقای دانشکده علوم قرآنی اصرار می‌کنند، سلمان‌پور تنها یک راه‌ حل دارد: «اگر می‌خواهید دانشکده ادامه حیات پیدا کند، باید هزینه صفر تا صد این دانشکده را تامین کنید. برای این کار یا باید فعالیت‌ها را گسترش دهید تا درآمدزا باشد. یا از منبع دیگری مانند خیرین تامین شود. منظور من بانی خیر نیست که ساختمان را می‌سازد. مثلا چند تا موقوفه به نام دانشکده در شیراز و گراش ثبت کنید تا هزینه دانشکده تامین شود.»

سلمان‌پور حتی در صورت تامین این هزینه هم قول نمی‌دهد که دانشجویان برگردانده شوند، بلکه راه‌ حل را در گسترش فعالیت‌ها و عدم تمرکز بر فعالیت آموزشی می‌داند: «پیشنهاد اولیه من این بود که در دانشکده علوم قرآنی چهار فعالیت داشته باشیم که یکی از آنان حفظ تخصصی قرآن کریم است، در مرحله بعد دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت قرآنی و قرائت و چهارمین فعالیت آن گرفتن دانشجو باشد. اگر این سه فعالیت اولیه باشد، هزینه قسمت چهارم هم تامین می‌شود. اگر غیر از این بشود، خود به خود دانشکده به سمت تعطیلی می‌رود.»

سلمان‌پور پیش‌نهاد تامین صفر تا صد هزینه را در حالی مطرح می‌کند که تاکنون نیز این دانشکده با هزینه خیرین به حیات ادامه داده است. حاج کریم جعفری، نماینده بانی خیر، از هزینه ۶۰۰ میلیونی برای راه‌اندازی دانشکده و هزینه شش میلیارد تومانی برای ساخت ساختمان اصلی دانشکده می‌گوید: «توافق اولیه این بود که ۵۰ درصد بودجه راه‌اندازی از گراش و ۵۰ درصد دانشگاه پرداخت شود که تاکنون همان ۵۰ درصد سهم دانشگاه نیز تامین نشده است. تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی هزینه شده است. از همان ابتدا ماهانه ۱۰ میلیون تومان برای هزینه‌های جاری اختصاص یافت که بعد به ۱۲ میلیون تومان رسید و در مجموعه بیش از ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.»

جعفری، سلمان‌پور را به عدم صداقت متهم می‌کند و می‌گوید: «در دانشگاه قرار شده است چند دانشکده تعطیل شود و آقای سلمان‌پور تعطیلی دانشکده گراش را تقبل کرده است. اما این مساله را به صراحت بیان نمی‌کند و هر بار حرف خود را عوض می‌کند.»

photo_2017-01-14_10-06-59

دانشکده در اغما

سلمان‌پور چند بار در صحبت‌های خود دکتر عبدالرضا زاهدی، معاون پیشین دانشگاه علوم قرآنی، را متهم به تحریک هیات امنا کرد: «هیچ تعهدی کتبی از طرف دانشگاه وجود ندارد. مساله کلیدی این است که جواب دانشگاه این است که آن کسانی که به شما تعهد داده‌اند فراتر از اختیارات‌شان بوده است و این فرد آقای زاهدی هستند.»

زمانی که او می‌گوید: «اقای زاهدی ذهن شما را خراب می‌کند.» جلسه به جنجال کشیده می‌شود. حبیب مهرابی، رییس شورای شهر، و حاج کریم جعفری، عضو هیات امنا دانشکده، به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند. مهوش شیبانی عضو شورای شهر و معاون آموزشی پیشین دانشکده گراش هم می‌گوید: «تحریکی از طرف دکتر زاهدی نبوده است. شما از نیروهای ارزشی استان هستید. انتظار ما از شما این نبود. حق یک نفر که در جلسه حضور ندارد زائل شده است.»

این تنها بخشی از مسائل دانشکده علوم قرآنی گراش است. گویی تصمیم مسئولان دانشگاه علوم قرآنی برای تعطیلی دانشکده گراش جدی است. اما هنوز مسائل بسیاری باقی مانده است. در گزارش تفصیلی در نشریه افسانه، وضعیت مجوز دانشکده و در نهایت ساختمان شش میلیاردی که قرار بود دانشکده علوم قرآنی گراش باشد را بررسی می‌کنیم.

فرماندار بخش دیگری از نگرانی خود را این گونه بیان می‌کند: «دانشکده سر خود به اینجا نیامده است. قطعا مجوزهایی صادر شده است. اینجا فقط بحث دانشکده نیست. بلکه این رفتار مسئولین دانشگاه علوم قرآنی باعث می‌شود خیرین به حرف هیچ مسئولی اعتماد نکنند.»

photo_2017-01-14_10-07-09    13951023 Qorani (5)

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

35 نظر

  1. وجود این داتشگاه چه خاصیتی دارد این همه هزینه برای چی اگر همین هزینه را داده بودندبرای پروژه های نیمه تمام دانشکده یا برای ساخت دانشگاه آزاد و یا تکمیل پروژه محبی و یا ساخت یک بیمارستان چقدر مردم گراش و منطقه استفاده میکردند

    1. دانشگاه آزاد تا کنون نزدیک ۱۱۰۰ نفر فارغ التحصیل داده که بیش از ۸۰ درصد از اونها ، جوانهای گراشی خودمان بودند ولی متاسفانه هیچ حمایتی نشد تا یه ساختمانی برازنده ی اون براش ساخته بشه و فعالیت هاش گسترده تر بشه . بجاش اومدن …

  2. بهتره این دانشگاه به دانشگاه “علوم صنعتی و کشاورزی قرانی” تبدیل بشه تا بتونه مثل حوزه قم خودکفا بشه از حدید تا نحل: از آهنگری و ساخت و ساز تا پرورش زنبور عسل و قارچ.

  3. سلام

    نمیدونم عزیزان چه اصراری داشتن که مجوز دانشگاههای تخصصی(علوم پزشکی و علوم قرآنی)رو برای گراش گرفتن…

    اگه به جای این دو ،مجوز دانشگاه دولتی گراش رو میگرفتن بهتر نبود؟

  4. باسلام .
    متاسفانه سلمان پور رییس بسیار دسیسه‌گر و سفسطه بازی بود که […] خیلی محکم دانشگاه گراش رابه تعطیلی می کشاند. و البته به پشت گرمی مسوولین بالادستی اش .

  5. جناب اقای علی اولا این دانشکده دولتی است وافتخارشهرستان است وخیلی هم دانشکده خوبی است وشما به جای اینکه ازاین دانشکده حمایت کنیداتش بیارمعرکه هستیدوایا سزاواراست به خاطرلجبازی شخصی به نام سلمانپور این همه دانشجو ویلان وسرگردان بشن فقط بلدن پول اختلاس کنند چقدرخیرین اخه چقدربه گراش ظلم میکنند وبودجه نمیدند فقط به خاطر این که گراش خیرزیاد داده اخه چراخیری که برای ساخت دانشکده میلیاردها هزینه کرده تعطیل بشه به جای تشویق خیرین باعث دلسردی خیرین میشین این دانشکده که این همه موفق بوده ایا بایدبراثرکوتاهی وبه عمداقایی به نام سلمانپور تعطیل بشه جناب اقای شاهچراغ امام جمعه محترم وفرودی فرماندارمحترم و اعضای محترم شورای شهردرراس ان اقای مهرابی ربیس شورای شهربرشما واجب است که ازحق مردم گراش که تعطیل نشدن دانشکده است دفاع نموده وبارایزنی بامقامات بالاتر انشاالله این دانشکده ورگراش بماندوهمچنان درسطح کشوربدرخشدشایدعده ای دراستان ودرراس اون این اقا ازپیشرفت دانشکده گراش میترسند ونمیخواهندیک دانشکده دریک شهرستان کوچک بدرخشدوباردیگرمسولیین عزیزشهرستان اصلا کوتاه نیایید چون بعدازکوتاه امدن شما نوبت دانشکده علوم پزشکی گراش میرسدومیگن باید بره زیرنظر لارستان هوشیارباشیدهرچندامام جمعه محترم فرمودند نمی‌گذاریم این اتفاق بیفتد چون اگرزیربارتعطیلی دانشکده رفتیم پشتش انتظار ات بیشتری است محکم واستواربیا ستید این همه مسول مقابل یک نفرنبایدکم بیارید برید قم تهران تااخرش برین تا خوداین اقا رابرکنارکنند واگرتعطیل کردنددانشکده جدید که میسازند راهم درش
    تخته کنین وبهشون ندین تازه گفتن برای درامدش ملک یاچیزی درشیرازوگراش براش وقف کنید این اقا گراش راچی فرض کرده اگه قراره چیزی وقف بشه برای دانشکده توگراش خودمون میشه چه به شیراز به نظربنده حقیر این صحبتهای این اقا توهین مستقیم به مردم متدین شهرستان وخیرین ومسولین گراش است ونبایداصلا کوتاه امد پس فردا میگن میخوادبه خاطرکمبودبودجه خودفرمانداری وادارات هم زیرمجموعه لارستان شوند ازمن گفتن بود وسلام

  6. به نظر میرسه تو این شرایط بی پولی ممکلت، این آقای نسبتا محترم به دنبال باج گرفتن از خیرین برای حل مشکلات مالی دانشکده شیراز باشن!!

  7. بهتره این دانشگاه به دانشگاه “علوم صنعتی و کشاورزی قرانی” تبدیل بشه تا بتونه مثل حوزه قم خودکفا بشه از حدید تا نحل: از آهنگری و ساخت و ساز تا پرورش زنبور عسل و قارچ.

    با نظر بالا موافقم.این یعنی یک ایده عالی …

  8. حالا اگه این دانشکده رو نعطیل کردن زیاد غصه نخورین یکی که دارن ابتدای جاده چک چک میسازن و سه چهار تا دیگه هم سریع شروع میکنن به ساختن زیاد ناراحت نباشین والا کارخونه که نیست که بگیم حالا دیگه کسی سرمایه گذاری نمیکنه تا دلتون بخواد مسجد و حسینیه و دانشکده قرانی میسازن هیچ ناراحت نشین

  9. با سلام؛
    مطمئنا جناب سلمان پور مردم شریف شهرستان رو غار نشین و… فرض کردند که واقعیات پیشرو رو نمیبینند و تلاش های سالهای گذشته و جنب و جوش این دانشکده رو به باد هیچ فرض کردند،جناب سلمان پور تاختن اینگونه و مغرضانه و طلبکارانه با نمایندگان و مردم یک شهرستان که همت کردند و با هزینه ی خیرخواهانه دانشکده ای رو رونق دادن ، برخورد کردن و از سر قلدری وارد شدن و به بهانه های واهی اصرار بر تعطیل کردن یک مؤسسه دولتی داشتن جز غرض ورزی شما و بالا دستی ها ی غیر محترم نیست!مطمئن باشید کسانی که همت این کار رو داشتند از پس هزینه های اون هم بر خواهند آمد ، شما لازم نیست دنبال موقوفات در شیراز و… باشید، این حرفهای دور از خرد جای بسیار تأمل دارد چرا موقوفات باید در شیراز و … باشد !؟، برای هر فرد داری ذره ای عقل سلیم کافیست که به نیت منفعت طلبانه و بهانه تراشی های کودکانه شما و دوستان هم کیشتان پی ببرد، بی درایتی و ضعف مدیریتی خود و … را چطور توجیه میکنید،اینطور که از صحبت شما پیداست صد البته تا جایی که سوء مدیریت شما نباید مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد بلکه یک دانشکده فدای شخصی چون شما شود!؟
    به عنوان یک شهروند گراشی از هوشیاری دانشجویان تشکر کرده ،و از مسئولین بخصوص هیأت آمنا و نمایندگان بانی خیر و شورای شهر همچنین فرماندار پیگیری مجدانه ی موضوع را خواهشمندم .

  10. به نظر من حالا که قرار است دانشکده تعطیل بشه در اختیار ورزش،قرار بدن بخدا ثواب اون بیشتره بار مشکلات و کم کاری های خیلی از آقایون رییس بدبخت اداره ورزش یک تنه بر عهده دارند این ساختمان دانشکده جون میده برای خوابگاه ورزشکاران و ساخت اماکن ورزشی

  11. شما که قصد کوچک سازی داشتین چرا مجوز تاسیس دادین…!!!!اخه این چه تصمیمی هستش بقولا یهویی ابلاغ ا اجرا بشه….ای مسولین اگه صبوری میکنیم بنا ب غار نشینی این خطه نکنید….ای بابا صبر میکنیم و صبر ما هم اندازیی داره….ا

  12. وقتی پاه میزارن گراش بیشتر از لیاقتشون احترامشون میزارن این میشه اخرش ..چه داند فرق بین زعفران و …رو
    متاسفانه توی گراش جز اندکی از مسئولین بیشترشون فکر خودشون هستن تا پیشرفت گراش

  13. ماشاءالله. هفت ملیارد تومان .مبلغ به آسانی نمیشه گفت .با این مبلغ میشه چند طرح مهم مثل ورزشگاه محبی و ساخت ساختمان دانشگاه آزاد و اتمام جاده چک چک انجام داد که عواید آن را علاوه بر همشهریان عزیز بلکه از شهر های همجوار هم ذینفع باشند.تا حالا دانشگاه علوم قرآنی چه نفعی واسه همشهریان عزیز داشته که ضرر آن به ملت برسه.

  14. اقای ایرج شما که ازچیزی خبرندارین میشه لطفا نظر ندین شمااصلا میدونین دانشکده علوم قرانی چیه

  15. با سلام انشااله مشکل دانشگاه علوم قرآنی هر چه سریعتر حل شود ،
    وجود دانشگاههای مختلف در گراش احساس میشه، و وجود دانشگاهها در گراش باعث پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و علمی شهر خواهد شد و همچنین باید از دانشگاه آزاد گراش بیشتر حمایت بشه چون بیشترین دانشجو رو با کمترین رشته داره، و به خاطر ساختمان و کمبود فضا بیشتر دانشجویان شهرهای همجوار رو جهت تحصیل انتخاب میکنند در حالی که دانشگاه آزاد گراش از نظر اساتید مجرب از خیلی دانشگاه های همجوار سطح بالاتری قرار دارد، وهمچنین هزینه های دانشگاه آزاد توسط خود دانشجویان تأمین خواهد شد و نیاز به هزینه های آتی بعد از احداث ساختمان نخواهد بود، در حالی که دانشگاههای دولتی بعد از احداث ساختمان نیاز مبرم به هزینه های آتی دانشگاه نیز میباشد که بسیار هزینه بر خواهد بود.، انشااله در آینده نزدیک ساختمان دانشگاه آزاد گراش احداث، مجوز دانشگاه پیام نور و فنی و حرفه ای نیز اخذ شود.

  16. مسئولین شهر و بعضی از خیرین متاسفانه یا خوابند یا خودشان را زدند به خواب. اقایان کجای کار هستید و چقدر از اوضاع اقتصادی کشور مطلع هستید چقدر از معیشیت مردم با خبر هستید. لطف کنید بروید سرمایه تان اگر هدفتان خداست برمید در زمینه تولید- صنعت و خدمات و کشاورزی هزینه کنید تا چند جوان مشغول بکار شوند نه فقط میخواهید اهداف حزبی و باندی خود را توسعه دهید. هزار کار و کارافرینی وجود دارد . خیران محترم لطفا از مشاوران خبره کمک بگیرید تا اجر دنیوی و اخروی ببرید. به نظر بنده حقیر چون حکومت اسلامی است صددرصد وظیفه خود دولت است که این کار را انجام دهد.

    1. سلام
      من هم با نظر شما موافق هستم حضرت علی ع گفتند اگر فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود . خیرین محترم باید دنبال تاسیس کارخانه باشند که عده ای در آن مشغول شوند . به نظرم اینها فقط دنبال بازی سیاسی هستند و احتمالا سال دیگه چند نفر از اینها می خواهند کاندید شورا شوند
      نکته دوم وقف مغازه در شیراز خوبه به شرطی که درآمد آن در گراش هزینه شود . مگر اجاره یک مغازه در گراش چند است در مقایسه با شیراز

  17. برخی از همشهریان چرا اینقدر کوته بین هستن!؟ هر گونه امکاناتی که وارد این شهرستان بشه باعث پیشرفت اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و… خواهد شد. همان زمانی که گراش به دنبال کسب مجوز تاسیس دانشکده علوم قرآنی بود، لار برای کسب همچین مجوزی از هر راهی وارد میشد. همینجور که همین الان از هر نوع دانشگاهی یه شعبه اش تو لار راه اندازی شده

  18. سلام
    اول تمام اینها بازی سیاسی برای انتخابات شورای شهر است و مطمئنا چند نفر از اینها که شلوغ می کنند کاندیدا هستند و دوم اگر اینها فکر مردم بودند به فکر اشتغال امثال من هم بودند نه اینکه چند میلیارد هزینه کنند برای چند تا از فامیل هایشان که بروند سر کار و همچنین چند نفر دیگه بازی انتخاباتی کنند که در شورا رای بیاورند
    تو این زمانه که فشار اقتصادی زیاده کاشکی فقط یک کمی فکر اهالی گراش بودند و کارخانه می زدند

  19. جناب اقای ایزدیان سلام علیکم بااحترام اگرازدست شما کاری ساخته است منت بگذاریدوانجام دهیدوبه قم منعکس کنیدشایدفرجی بشه منتظر چی هستید چکاربه مسولیین داریدبرای خداکارکنیدوازخداهم اجرش بخواهیدودعای خانواده دانشجویان وخوددانشجویان هم بدرقه راهتان است موفق ومویدباشید انشاالله

  20. اگر متهم به عدم درک صحیح از علوم قرانی نمی کنید چند نکته عرض کنم خدمت همشهریان.

    مشکل اصلی این شهر خارج از هرگونه زنده باد و مرده باد کسانی هستند که برای این شهر تصمیم می گیرند.
    از خیرین گرفته تا مسئولین و یا حتی پولداران و سرمایه دارانی که آزادانه در این شرایط اسفناک اقتصادی بدون مشورت و دوراندیشی لازم اقدام به عمل می کنند.

    عرایضم را در سه دسته خلاصمه می کنم

    دسته اول
    سرمایه داران و کسانی که سرمایه‌ی سرمایه‌داران را در گراش در اختیار دارند بدون توجه به کارآفرینی و ایجاد شغل و یا وارد کردن مشاغل و متدهای تجاری جدید اقدام به سرمایه‌گذاری می کنند که اکثرا به احداث پاساژ ختم می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی و بنیه ضعیف اقتصادی خانوار عملا مسیر درستی در پیش نگرفته‌اند.
    البته باید توجه داشت که پرداختن به مشاغل صنعتی با توجه به بروکراسی شلخته کشور کاری است بس طاقت فرسا که یکی از دلایل عدم جذب سرمایه در بخش خصوصی در مشاغل صنعتی همین معضل کاغذ بازی‌ها و عوارض و مالیات است.

    دسته دوم
    خیرینی که تمایل به کار خیر دارند. خوشبختانه در این چند مدت شاهد تغییر مسیر وقف از احداث بیش از اندازه مسجد و سوق به پروژه‌های عمرانی بودیم که خود قدم به جایی است.
    کارآفرینی، احداث زیرساخت‌های مورد نیاز شهر که با این اوصاف بعدها قطعا شهر به مشکل برخواهد خورد، (گسترش صنایع خرد و یا کلان که بگذارید شعاری صحبت نکنم) کاری کنیم که شهر خودش دستش به دهنش برسد. شخصا این وظیفه خیرینی می‌دانم که دلسوز شهر هستند. چوب ماهی‌گیری داشته باشیم نه فقط ماهی

    و دسته سوم
    که مسئولین شهر هستند. بحث در نحوه عملکرد هر یک از مسئولین در هر تودیع و معارفه و هر عزل و نصبی و هر تغییر شهردار و شورا و فرماندار همیشه داشته‌ایم و هیچ وقت چیزی تغییر نکرد و کما فی السابق ادامه دارد.
    در چنین بحث‌هایی مشاهده می‌شود و قابل نتیجه گیری است که وزنه‌های قدرت شهر توانایی یک رنگی و یک رای بودن را نداشته‌اند. و رقابت همیشگی ناساگ بللئز هنوز وجود دارد.

    شخصا معتقدم مشکل اصلی ما نداشتن اولویت‌بندی است و نداشتن برنامه مدون و جامع برای شهرستان با چشم‌اندازی حداقل ۵ ساله باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

    و کلام آخر رو به سوی تمامی صاحبان قدرت و ثروت شهرستان است.

    فکر نکنید آنچه که تنها شما فکر می کنید درست است. می توان کمی هم مشورت کرد و از تجمیع افکار نتیجه‌گیری و آنگاه اجرا شود.

  21. اگر خیرین از جنس مردم هستند که حتما هستند پیشنهاد میکنم یک کلینیک دهان و دندان تاسیس کنند تا مردم از این هزینه سنگین و کمر شکن رهایی یابند تا فقط ۳۰ درصد از مریض هزینه بگیرند. ایا اطلاع دارید در اثر هزینه سنگین دندان پزشکی پیری زود رس به سراغ جامعه امده؟

    1. هر کس به طریقی دل ما میشکند
      بیگانه جدا دوست جدا میشکند
      بیگانه اگر میشکند … درد دارد
      از دوست بپرسید چرا میشکند
      این دقیقا قصه بعضی از همشهریانه که از کامنت هاشون مشخصه که با تعطیلی این دانشکده موافق هستند.
      همشهریان داشتن هر چیزی ازقبیل سازمان ،دانشکده ،شرکت و… در شهر باعث رونق اقتصادی وفرهنگی و.. شهر میشه ، شمانباید با چیزی که داریم ساز مخالف بزنید بلکه باید حمایت کنید تا به مرحله پیشرفت برسه وشهرستان رو به تمام شهرهای کشور معرفی کنیم وجذب مهمان وگردشکر در هر زمینه ای کنیم

      1. جناب حیدری هیچکس با تعطیلی دانشکده علوم قرانی موافق نیست ، اما تا کی دولت میخواهد دست در جیب مردم بکند . سوال مردم این است که چرا کار بعضی از خیرین کارشناسانه نیست و این همه هزینه میکنند برای دو درصد جمعیت شهر گراش ؟ مجمع القران فاطمیون که داشتیم و دیگر نیازی به دومی نبود و هنوز هم هزینه ماهانه مجمع القران دارد شخص خیر پرداخت میکند.
        در ضمن چرا مردم از عملکرد بیمارستانن، دانشکده علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمانگاهها انتقادی نمیکنند ؟ چون خیران بزرگوار اگاهانه هزینه کرده اند و مورد استفاده صد درصد مردم است. پیشنهاد ، از این به بعد اگر خیرین میخواهند کار خیریه عام المنفعه انجام بدهند بنظر یا باید مشاور فوق العاده قوی در همین زمینه داشته باشند یا از مردم نظر خواهی کنند تا اجر خیرین بزرگوار ضایع نشود و مورد استفاده صحیح قرار گیرد و خیر هم اجر لازم ببرند.

  22. دانشکده ها قطب علمی شهر هستند. کارخانه ها قطب اقتصادی. مردم توجه داشته باشید خیرین محترم از جنس مردم هستند. از جنس نامردها نیستند. قطعا خیرین درصدد پیشرفت گراش هستند. شما فکر میکنید چرا در شهر ما کارخانه نیست؟ چرا ورزشگاه محبی نیمه تمامه؟ چرا کلینیک های تخصصی برای بیماران نیست؟ چرا دانشکده قرآن رو دارن تعطیل میکنن؟ و خیلی چراهای دیگه…
    علتش از چند طرف قابل بررسی هست.
    ۱. تا زمانی که تو سری خور باشیم از بالا اوضاع همینه که هست.
    ۲. تا زمانی که یک شهروند کمبودی احساس میکنه میزنه تو سر موفقیت دیگری که شهر کسب کرده اوضاع همینه که هست.
    ۳. تا زمانی که مردم متحد نباشن زورگویان بر ما مسلط میشن.
    ۴. اگه خیرین نتیجه زحماتشون نبینن معلومه که دست پس میکشن.
    ۵. تا زمانی که درک عمومی پایین باشه ولی خودشون رو جز خواص بدونن هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه.
    به شما قول میدم اگه نتونیم از دانشکده قرآن در برابر جبر زورگویان محافظت کنیم اطمینان خاطر داشته باشین مراکز دیگه یی که داریم رو تعطیل یا زیر نظر لار و غیره میفرستن.. اطمینان داشته باشید با درجا زدن در حمایت از یه دانشکده در ظاهر بی اهمیت کارخانه یی ساخته نخواهد شد. کلینیکی نخواهیم داشت. خوابگاه ورزشی نخواهیم داشت چون نتیجه یی نداره.
    اون موقع بشینید ببینم کی میاد دست مردم رو می گیره..

  23. سلام قولاً من رب رحیم
    درمتن مربوطه متوجه نشدم علت رفتن دکتر نجاتی مسول پیشین این دانشکده چه بوده ؟
    چرا مسئولی بومی ودلسوز ازسمت کناره گیری و فردی مبهم(سلمانپور) جایگزین شده است ؟
    تشکر

  24. سلام
    من در جریان تعطیلی یا افتتاح این دانشگاه نیستم
    ولی میدونم خیلی از دانشگاه های کشور و به طور خاص دانشگاه فرهنگیان با توجه به بودجه محدودشون دنبال محیط دانشگاهی هستن ، به خصوص دانشگاهی با این عظمت ، حتما در جریان هستید که لار امتیاز دانشگاه فرهنگیان خواهران رو گرفته، وتا چند سال دیگه افتتاح میشه، اگر مسئولین شهر و بزرگان و خیرین به فکر باشن میتونن دانشگاهو به وزارت آموزش پرورش پیشنهاد بدن و امتیاز دانشگاه فرهنگیان واحد پسران جنوب کشور رو برای گراش بگیرن ، این فقط یه پیشنهاد بود ، امیدوارم انعکاس داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

35 نظر
scroll to top