بستن

دو جراحی خاص در یک روز پرکار

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر احمد عبداللهی متخصص سرطان و جراح بیمارستان گراش در یک روز پرکار دو جراحی خاص را همزمان انجام داد. هر چند روزهای کاری رییس دانشکده علوم پزشکی گراش پرکار است اما جراحی آپاندیس فرزند خود و یک جراحی ۹ ساعته سرطان، روز دوشنبه را یکی از روزهای سنگین کاری دکتر عبداللهی تبدیل کرد.

پسر زیر تیغ پدر

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش،صبح روز دوشنبه ۲۷ دی ماه، سینا عبدالهی ،فرزند دکتر احمد عبدالهی، توسط پدرش جراحی شد.

سینا عبدالهی که با تشخیص آپاندیسیت به بیمارستان امیرالمومنین علی علیه السلام گراش مراجعه کرده بود، در ساعت اولیه صبح توسط پدرش، دکتر احمد عبدالهی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نکته جالب اینجاست که دکتر عبدالهی امروز یک عمل جراحی سنگین و پیچیده ی سرطان نیز داشت ولی به دلیل جراحی فرزند خود، عمل دیگر را لغو نکرد و در حالی که فرزندش را در یکی از اتاقهای عمل، جراحی می‌کرد، بیمار دیگر را، در اتاقی دیگر برای انجام عمل جراحی سرطان آماده می‌کردند.

Jarrahi

جراحی سرطان ۹ ساعته

با ارجاعی بیماری از شیراز، یکی از سنگین‌ترین عمل‌های جراحی سرطان، در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی علیه السلام شهرستان گراش انجام شد.

دکتر احمد عبدالهی در گفتگو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی درباره این عمل سنگین و پیچیده گفت: «نام این عمل جراحی ، تخلیه کامل لگنی  یا (Pelvic Exentration) است و در مواردی انجام می‌شود که سرطان احشا لگنی را مبتلا کرده وشیمی درمانی واشعه درمانی موثر واقع نشده و بیمار دچار انسداد مجاری خروجی ادرار ومدفوع شده است.»

 

دکتر احمد عبدالهی درباره بیماری مبتلا به سرطان گفت:« بیمار، ساکن کویت است  که یک بار در کویت و بار دیگر در یکی از بیمارستات‌های شیراز تحت عمل جراحی قرار گرفته و به علت ناموفق بودن درمان‌های قبلی، توسط پروفسور محمد جواد ثعلبیان از شیراز جهت درمان مناسب به بیمارستان امیرالمؤمنین گراش ارجاع شده است.»

دکتر عبداللهی در توضیح این عمل به زبان ساده گفت: «در عمل پیچیده فوق تخصصی «تخلیه کامل لگنی، طی یک عمل ۹ ساعتی پس از خارج کردن سرطان مثانه ، پروستات و روده ، از قسمتی از روده برای بازسازی مثانه ومجاری ادراری استفاده شد.»

Ahamad Abdollahi

 

11 نظر

  1. با سلام خداوند سلامتی وعمر با عزت و پر برکت به همه ی واسطه ها مخصوصا دکتر عبدالهی عنایت فرماید آمین …..

  2. با سلام؛
    بزرگوار دعا میکنم همیشه در پناه الطاف الهی محفوظ باشید.

    تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد / وجود نازکت آزرده گزند مباد
    سلامت همه آفاق در سلامت توست / به هیچ عارضه شخص تو دردمند مباد
    جمال صورت و معنی ز امن صحت توست / که ظاهرت دژم و باطنت نژند مباد
    در این چمن چو درآید خزان به یغمایی / رهش به سرو سهی قامت بلند مباد
    هر آن که روی چو ماهت به چشم بد بیند / بر آتش تو بجز جان او سپند مباد .

  3. خدا قوت
    خسته نباشی دلاور . خدا قوت پهلوان
    ماشاءالله گوهر کمیباب منطقه دکتر عبداللهی عزیز
    ان شاءالله که گل پسرتون سلامتی کامل بدست بیاره . با آرزوی سلامتی برای همه بیماران . مخصوصا بیماران سرطانی ??

  4. امیدوارم همه ی ما قدر دکتر عبدالهی را بدانیم. بخدا قسم ایشون در پزشکی یک نابغه است.
    از خدا سلامتی و طول عمر با عزت برای ایشون و خانواده ی محترمشون ارزو دارم.

  5. سلام ودستمریزاد بر استاد احمدعبدالهی عزیز وپرکار که باخلوصش قلوب بیماران ازهمه جا رانده را بسوی خود جلب کرده ومظهر اسم شافی شده است

  6. اگر این عمل لگن همراه با فیلم تهیه میشد و تدوین شده اون برای دانشجویان و شاید عموم به نمایش گذاشته میشد آموزش دهی مناسبی بود. همچون پروفسور سمیعی که جراحی های آنلاین انجام میدن. و یک پیشنهاد به دانشکده پزشکی دارم: در کنار تخصصی شدن طب دهان و دندان در گراش برای جراحی اعصاب نیز از الان موارد آموزشی و تربیت دانشجو درنظر گرفته بشه یا حتی بهتر هست از پروفسور سمیعی دعوت بشه (همچون سخنران ها و مداحان زیادی که گراشی ها علاقه دارند دعوت کنند) تا از قابلیت های بالقوه گراش آگاه بشن و شاید عنایتی برای راه‌اندازی رشته کنن. دعخ

  7. دکترجان سلام عایکم و خدا قوت
    موفقیت همیشگی شما آرزی بنده، همشهریان عزیز، کل منطقه و هر که شما را میشناسد بوده و است و از ایزد منان خواهان سلامتی و توفیق روز افزون شما را خواهانیم.. همچنین آرزوی بهبودی سریع سیناجان از خداوند خواستارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top