بستن

توپ دانشکده علوم قرآنی به زمین جعفرپور افتاد

هفت‌برکه (گریشنا): با به بن‌بست رسیدن مشکل دانشکده علوم قرآنی گراش، فرماندار گراش در جلسه شورای اداری از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که موضوع را از طریق شورای انقلاب فرهنگی پیگیری کند. پیگیری مشکلات پزشکان خانواده و ساخت مجتمع اداری شهرستان گراش دیگر درخواست‌های فرماندار گراش بود.

به نظر می‌رسد سفر امام‌ جمعه، مدیران شهرستان گراش و هیات امنای دانشکده علوم قرآنی نتوانسته‌ است روند تعدیل و در نهایت تعطیلی دانشکده علوم قرآنی را متوقف کند. در جلسه شورای اداری ششم دی‌ماه، یکی از درخواست‌های اصلی اصغر فرودی از جمشید جعفرپور پیگیری این موضوع بود. با توجه به عضویت جعفرپور در کمیسیون فرهنگی مجلس و همچنین حضور او در شورای عالی انقلاب فرهنگی که نهاد عالی نظارت بر دانشکده‌ها است، توقع پیگیری این موضوع کاملا منطقی است. هر چند جعفرپور نیز معتقد است پیگیری موضوع باید با هماهنگی بیشتری انجام شود.

نمی‌توان یک دانشکده را با یک دستور منحل کرد

فرماندار گراش در تشریح موضوع دانشکده گراش گفت: «متاسفانه اوقاف کشور و معاونین و روسای دانشکده علوم قرانی کشور که در قم ساکن هستند و رییس دانشکده علوم قرانی شیراز در صدد تعطیل کردن دانشکده گراش هستند و این یک ظلم مضاعف و یک امر غیر منطقی است.»

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی گراش از بی‌توجه بودن مسئولین کشوری به افکار عمومی شهرستان گلایه کرد: «ما قبول داریم گاهی اوقات ممکن است دانشجو کم باشد، اما روش تعطیل کردن بدین سبک خیلی نازیبا است و اثرات سویی بر جامعه و مردم ما دارد. تعهداتی از قبل بوده است. اگر قرار است تعطیل شود پس تکلیف این دانشجویان که این‌جا ثبت‌نام کردند چه می‌شود؟ تکلیف پول‌هایی که خیرین تا به امروز دادند به عنوان همیاری و کمک چه می‌شود؟ تکلیف آن پولی که جهت راه‌اندازی دانشکده دادند چه می‌شود؟ تکلیف آن ساختمانی که ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه شده و پنجاه درصد آن کار شده، چه می‌شود؟ اگر قرار است جایی تعطیل شود، باید تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی آن‌ها لحاظ شود. باید می‌آمدند و این‌جا با هم رایزنی می‌کردیم. یک راهی پیدا می‌کردیم که هم مشکل آن‌ها حل شود و هم مشکلی برای ما به وجود نیاید. هر کاری راه خاص خودش را دارد. ما به شدت گلایه‌مندیم از این مسئولین کشوری که بی‌تفاوت هستند به افکار عمومی، حاضر نیستند به افکار عمومی جواب بدهند. ولی جای نگرانی است و ما این انتظار را از شما داریم که پیگیری کنید.»

نماینده مردم در جلسه اعلام کرد موضوع را پیگیری می‌کند اما پیگیری‌ها باید هماهنگ باشد: «راجع به دانشکده‌ی علوم قرآنی، این خبر، خبر خوبی برای منطقه نیست. هر واحد آموزش عالی که چه ادغام بشود چه منحل بشود، یک نکته منفی است برای ما که اینقدر به علم و دانش در حوزه قرآنی علاقه‌مند هستیم. این تصمیمی است که گرفته شده. من پیگیری کردم. بیست و دو دانشکده علوم قرآنی در کشور وجود داشته است و ده تا دوازده تا از آن به دلیل نبود دانشجو درصدد انحلال و جمع‌آوری آن هستند. مدتی قبل دوستانی از گراش برای حل این مشکل بدون این که هماهنگ کنند آمدند تهران و آن زمانی بود که حاج آقا محمدی، مسئول سازمان در تهران نبود. اگر هفته آینده تیمی می‌خواهد بیاید و مشخص است، اطلاع دهند تا من وقت بگیرم و خودم همراهی‌شان کنم تا برای بررسی و همین نکاتی که فرماندار گفتند با حاج آقا محمدی، جلسه‌ای داشته باشیم. بحث تبعات و نحوه مدیریت این قضیه است. نمی‌شود این موضوع را با یک دستور و یک فرمان منحل کرد.»

بیمه جوابگوی پزشکان باشد

در زمان برگزاری جلسه شورای اداری، سه روز از اعتراض پزشکان طرح پزشک خانواده می‌گذشت. فرماندار این موضوع را نیز در جلسه شورای اداری مطرح کرد: «یکی از معضلاتی که در سطح شهرستان داریم بحث پزشک خانواده است. اکثریت بیمه‌های این شهرستان، بیمه‌ی تامین سلامت است. این در حالی است که شاید شهرستان‌های دیگر بیمه تامین اجتماعی داشته باشند. الان بیمه تامین اجتماعی به پزشکان و به بیمارستان و مراکز درمانی نسبت به بیمه‌ی سلامت بیشتر پاسخگو است. این مساله در شهرستان ما معضل است تا جایی که پزشکان برای یکی دو روز روش کارشان را تغییر دادند. اما با رایزنی‌هایی که شد، مسئولین در دانشکده‌ی علوم پزشکی تلاش کردند، پزشکان را تا حدودی متقاعد کنند. اما حقیقتا پزشکان حرف حساب می‌زنند و توقع دارند بیمه نسبت به تعهدات خودش پایبند باشد که تا الان به صورت نیم‌بند پایبند بوده است. امیدواریم بیمه جوابگوی پزشکان باشد تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید، آن هم در آستانه جشن‌های پیروزی اسلامی بسیار برای ما ناگوار است.»

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مساله پزشک خانواده را مساله‌ای در کل استان دانست: «در بحث پزشک خانواده ما این مشکل را در استان داریم. دو استان به عنوان پایلوت پزشک خانواده هستند، فارس و مازندران. به همین دلیل در این بحث مشکلات خاص خودشان را دارند که متفاوت با سایر استان‌هاست. این بحث بیمه تامین سلامتی که آقای فرودی فرمودند که در منطقه گراش حداکثری است و بیشتر مردم از اینگونه بیمه بهره‌مند هستند اگر بحث پزشک خانواده نبود شاید این‌گونه رخ نمی‌نمود اما ما بحث پزشک خانواده را داریم در کنار طرح‌های دیگرمان. من این مساله را منتقل می‌کنم به مسئولین وزارتخانه تا برای استان فارس و جاهایی که این مشکل ویژه را دارند علاوه بر سایر نقاط فکرهایی بکنند. البته مسئولین دانشکده هم باز مکاتبه کنند و مکاتبات یا رونوشت‌ها را به بنده بدهند که به شکل ویژه‌تری این موضوع را منتقل کنیم.»

مجتمع اداری مسکوت مانده است

فرماندار گراش از مسکوت بودن پروژه‌های مجتمع اداری گراش و جاده چک‌چک نیز گلایه کرد: «بحث مجتمع اداری است که ما از وزارت راه و شهرسازی در این خصوص گلایه‌مند هستیم. با این که پروژه ملی است، پروژه‌های دیگر کار می‌شود اما این پروژه همچنان مسکوت مانده است. هم مجتمع اداری و هم جاده چک چک. ما توقع داریم هم از اداره کل راه و شهرسازی لارستان و هم از وزارت راه و شهرسازی که این دو پروژه را برای ما هر چه زودتر اجرایی کنند.»

دکتر جمشید جعفرپور از پیگیری‌ها و نامه‌نگاری خود برای این دو پروژه گفت: «بنده با همکاری مهندس باقری‌فرد تلاش می‎‎‌‌کنیم. البته تلاش‌هایی هم در راستای اداره کل داریم که از طریق اوراق خزانه اقدام شده است. من با آقای دکتر نوبخت صحبت کردم و او هم به ما قول‌هایی داده و مکتوباتی از او در دست داریم. امیدواریم آن مبالغ به اداره کل وارد شود. در آن صورت می‌توان آن را برای حل این مساله تزریق کرد تا جانی بگیرند و بعد ادامه روند کار. جاده چک چک هم جزو مواردی است که پیمانکاران مدت‌ها است حتی یک ریال هم پول نگرفتند. همه دارند با امید کار می‌کنند نه با پول. فقط با امید این که یک روز به آن‌ها پول داده شود.»

نماینده مردم مجلس وظیفه خود را پیگیری این گونه موارد دانست: «اگر کارهایی نیاز به بررسی در سطح خارج از استان، و در سطح وزرا و معاونین وزرا است از طریق فرمانداری مکاتبات و درخواست‌ها منعکس شود و بنده هم در ردیف کارها آن‌ها را پیگیری ‌می‌کنم.»

shorayeh edari2

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. خب برادرمن.پول نیست. بودجه نیست.آن مقدارناچیزهم داره هزینه طرحهای خودلار میشه. مثلاپول واسه جاده لاربه بستک ولاربه بندرعباس ولاربه جهرم ولاربه درزوسایبان ولاربه زاهدمحمودوکمربندی لارهست ولی واسه جاده چک چک وگراش به اوز نیست.
    پول واسه ساخت دههاطرح ساختمانی منجمله ساختمان خوداداره کل و….هست ولی واسه مجتمع اداری گراش نیست.
    البته خیالی نیست چون چندوقت دیگه انتخاباته وسروکله مسوولین پیدامیشه ودوباره قولهایی میدن ولی بعدش….

  2. جاده چک چک هم جز مواردی است که پیمانکاران مدت‌ها است حتی یک ریال هم پول نگرفتند همه دارند با امید کار می‌کنند نه با پول فقط با امید این که یک روز به آن‌ها پول داده شود.

  3. چرامسولیین کشوری بادانشکده علوم قرانیگراش مخالفت میکنندکل خرجش که خیرین دادندازجمله ساخت ساختمان اون واقعا قدرخیرین رانمیدونند خیرین عزیزمیلیاردها تومان خرجش کردندحالا هم تعطیلش میکنندچرامسولیین کشوری این دانشکده ازلحاظ مالی نه تنها کمک این دانشکده نمیکنندبلکه سنگ اتدازی کرده وباعث به تعطیلی کشاندن اون شده اند ازحالا خیرین عزیزهم درساخت دیگرمراکزاموزشی تجدیدنظر کنند تاالکی پولشان هدرنره واین ساختمان رانیزازمالکیت دانشکده علوم قرانی بیرون بیاورند وبه اونها هشداربدهنددیگه روی کمک خیرین گراش حساب نکنند

  4. کاش پرسنل بیمارستان یاکارمند وبازنشسته اموزش وپرورش هم میتونستن مثل پزشکا بدلیل عدم پرداخت اضافه کاریشون اعتصاب کنن بلکه فرجى بشه واسشون.

  5. کاش نماینده مجلس مستقل داشتیم
    جناب جعفرپور که اصلا برای هیچ شهرستانی خواصی نداره یک بار شد جناب اقای جعفرپور تشریف بیاره بگه برای گراش و خنج کار مفیدی انجام دادم و پیگیر فلا مشکل شدم
    اینم شده مثل ….گفتن ادمی که خودش رو به خواب زده
    اصلا مسئولین گراش نباید ایشون رو توی گراش جاه بده چرا کارهای که با پیگیری مسئولین گراش و خیرین گراش به نتیجه رسیده ایشون بیان با نشون دادن خودشون به اسم مبارک خودشون بزنند
    شکر خدا تا امروز از نمایندهای مجلس خیری به شهرستان گراش و خنج نرسیده

  6. در جلسه ای که جناب نماینده در گراش تشکیل شده بود ،حضور داشتند . یکی از دغدغه هایی که مطرح شد مسأله محدوده شهرستان بود که جناب جعفرپور پاسخ دادند طبق قانون و مفاد قانونی انجام شده و… و مرجعی بالاتر از قانون نیست که تصمیم گیرنده باشد اما یکی از حاضرین فی المجلس جواب ایشان را داد که جناب نماینده اگر نمیدانید متوجه باشید که بالاتر از قانون هم وجود دارد و اون (عدالت)است که شما ندارید شاید قانونی اجازه تصرفات به ظاهر قانونی را داده باشد اما عدالت هرگز اجازه نمیدهد.
    سوره ۵. مائده آیه ٨

    یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ کُونُواْ قَوَّ مِینَ لِلَّهِ شُهَدَآءِ بِالْقِسْطِ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنََانُ قَوْمٍ عَلَى‏ أَلَّا تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى‏ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا تَعْمَلُونَ‏

    ترجمه
    اى کسانى که ایمان آورده‏اید! همواره براى خدا با تمام وجود قیام کنید و به انصاف و عدالت گواهى دهید و هرگز دشمنى با قومى، شما را به بى‏عدالتى وادار نکند. به عدالت رفتار کنید که به تقوا نزدیکتر است و از خداوند پروا کنید که همانا خدا به آنچه انجام مى‏دهید آگاه است.

    ۱- عدالت اجتماعى، تنها در سایه ایمان به خدا و معاد استقرار مى‏یابد. «یا أیها الّذین آمنوا… اعدلوا»
    ۲- عدالت، تنها یک ارزش اخلاقى نیست. فرمان حتمى الهى است. «کونوا»
    ۳- اگر انگیزه‏ى انسان کینه‏هاى او شد، اخلاصى در کار نیست، ولى اگر قیام براى خدا باشد، کینه‏ها در اجراى عدالت بى‏اثر مى‏شود. «قوّامین‏للّه… لایجرمنّکم»
    ۴- عدالت مستمر به صورت ملکه و عادت، ارزش است، نه عدالت لحظه‏اى. «کونوا… شهداء بالقسط…»
    ۵ – مؤمنان، هم رابطه با خدا دارند. «قوّامین للّه» و هم در رابطه با مردم گواهى به عدل مى‏دهند. «شهداء بالقسط»
    ۶- اگر باور کنیم که خدا عملکرد ما را مى‏داند، به عدل رفتار خواهیم کرد. «شهداء بالقسط… انّ اللّه خبیر بما تعملون»
    ۷- انسان‏هاى کینه‏توز و عقده‏اى نمى‏توانند عادل باشند. (براى رسیدن به عدالت باید کینه‏ها را کنترل کرد) «لا یجرمنّکم»
    ۸ – احساسات باید تحت الشعاع عدالت باشد. «لا یجرمنّکم… اعدلوا»
    ۹- کینه‏جویى، از عوامل انحراف از عدالت است. «شنآن قوم على الاّ تعدلوا»
    ۱۰- در سیاستگذارى‏ها و روابط داخلى و خارجى حتّى نسبت به دشمنان هم عادل باشیم. «شنآن قوم»
    ۱۱- انسان‏هاى عادل و منصف، به تقوا نزدیکترند. «اعدلوا هو اقرب للتّقوى»

    این آیه سفارش مى‏کند: کینه‏ها و دشمنى‏ها شما را منحرف نکند، ولى آیه سوره نساء مى‏فرماید: علاقه‏ها و وابستگى‏ها شما را از مرز عدالت خارج نکند. آرى، عوامل انحراف از عدالت یا بغض و کینه است، یا حبّ و دوستى که هر آیه به یکى از آنها اشاره دارد.

  7. ایابعد ازاوردن این ایه جناب نماینده پذیرفتند؟مشکل مدیران ومسولان شهر ماست که به قوانین کشور وارد نیستند وگرنه دیوان عدالت اداری است برایهمین امور

  8. هنوز واقف نیستمبر قدرت نماینده برای همین میخواهیم بدون ایشان بریم وهرکاری راحل کنیم بعد که به بن بست رسیدیم میریم پیش ایشان چه بخواهیم چه نخواهیم هرمشکلی باید ازراهش که یکی ازنها نماینده است حل کنیم

  9. اره طبق قانون محدوده لارتا پلیس راه است قانونش تصویب شده ومسولین گراش یادرخواب بوده اندیا بی مسولییت ازکنارش گذشته اندوبرای مردم تشریح نمیکنندکه چه کلاه گشادی سرشان رفته

  10. مسولین شهراگر چند سال قبل ازطریق شکایت به دیوان عدالت اداری قضیه محدوده را مطرح کرده بودند الان هزاران هکتار زمینهای گراش بنام لار نبود

  11. کاری به مسئله دانشگاه ندارم .
    ولی اقای نماینده حتما ادم خوب و مفیدی بوده که دوباره رای اورده ،ما هم به رای مردم احترام میزاریم ، تا سال ۹۸ ایشون نماینده مردم خوب لار و گراش و خنج هستن ، اگه شما فرد بهتری سراغ دارین انشالا انتخابات بعدی معرفی کنید تا مردم بهش رای بدن.
    خدا قوت اقای نماینده .
    در ضمن قانون بر حسب عدالت مینویسن جهت اصلاع بعضیا اینقدرم نمیخواد ایه قران بیارین ، ایه قران فقط مخصوص مسولیین نیست ،مخصوص همه ماهاست ببینم من و شما هم به ایه قران پایبندیم یا فقط حرف میزنیم واسه بگن دوتا ایه بلدیم و کلاس بزاریم . عمل ادمی مهمه نه سخن و حرف .

  12. جناب محمد؛ضمن عرض ادب و احترام
    فرمایش کردین شما کاری به دانشگاه که ندارید و نماینده محترم رو هم بی ربط به موضوع و موارد دیگه فرض کردید و همه چیز رو هم خوب میبینید!؟ خدمت شما عرض شود ؛ نه تنها در این مورد که ذکر شد ، در موارد زیادی که دوستان هم نوشتند ، و موجودهست ، توصیه میکنم بار دیگه حتما مطالعه بفرمایید ، بله بنده هم قبول دارم قانون رو بر حسب عدالت مینویسن اما مثل اینکه یا شما آگاه نیستین و یا خودتون رو به ناآگاهی زدید ، وجود همین عدالت که ذکر شد برای بعضی از همین پشت میزنشینان امری دست و پاگیرشده وهست ،(در کل کشور) اگر درک درستی از عدالت داشته باشین به طور مثال ؛ به نظر میرسه بعد گذشت چندین سال متوجه این امر شدین که چرا عدالت برای جاده های لار جهرم ، لار بستک ، لار بندر عباس،و اداراتی چون راه شهرسازی و …تمام و کمال وجود دارد اما برای پنج سانتی متر جاده مصوب دولتی چک چک عدالتی نیست !؟جناب ،به نظر میرسه حداقل جناب نماینده برای هر سال یک سانتی متر هم تلاش در جهت رضایت أفکار عمومی داشتند کفایت میکرد تا برسیم به اینکه دو دوره شده و آش همان و کاسه همان !!این قبیل خوابزدگی ها و یا به ظاهر عدالتهاست که باعث شکل گیری بی عدالتی ها شده وهمانا عدالت به معنی واقعی که برگرفته از تقواست (اجرا) نمیشه و نخواهد شد وگرنه منکر وجود قانون عدلی نیستیم.ضمنا شما بزگوار اگر از شنیدن همین عدالت که از کلام خداوند بود دلگیر شدید بجای تمسخر کردن شناخت و فهم دیگران و پیشنهاداتی بی مورد ،توصیه میکنم آستانه تحملتون رو در درک و فهم عدالت بیشتر و بالاتر ببرید.تا باعث نشه کلام خدا رو به واسطه ی پاسخ ذهنی و شخصیتون در چشم خواننده کم جوهر و کم ارزش نشون بدین.محفوظ باشید

  13. من حق رابه شما اقای سبحان میدهم به نظر میرسه ایشون یعنی جناب محمدیک فردلاری یا گراشی وابسته به لاراست چون برهمه روشن وواضع است که نماینده نه برای گراش بلکه برای خنج هم کاری نکرده وایشون سعی دارند باشیوه نویسندگی خاصی کم کاری ویا بهتربگیم عدم کارکردن برای گراش وخنج رابه نوعی لاف پوشی کنه غافل ازاینکه مردم ما اگاه هستندوکارهای اونهارا زیرنظردارندومن الله توفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top