بستن

امام جمعه برای ارد و فداغ، مهم‌ترین خواسته از تقوی

هفت‌برکه (گریشنا): معرفی امام جمعه برای ارد و فداغ و ساخت ستاد نماز جمعه گراش، مهم‌ترین درخواست‌های گراشی‌ها از رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بود.

به گزارش حجت عابدی، حجت الاسلام و المسلمین تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به همراه معاون امور استان‌ها و حجت‌اسلام و المسلمین ملک‌مکان، مسول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس، به شهرستان گراش سفر کردند.

Taghavi

حجت السلام و المسلمین تقوی در بدو ورود خود به شهرستان مورد استقبال امام جمعه، فرماندار و برخی از مسئولین و معتمدین شهر قرار گرفت. وی با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ ۱۲۶ شهید شهرستان گراش ادای احترام کرد.

مهمترین درخواست حجت‌الاسلام سید رضا شاهچراغ از رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، معرفی امام جمعه برای مرکز بخش ارد و همچنین معرفی امام جمعه و آغاز اقامه نماز جمعه در مرکز دهستان فداغ بود. شاهچراغ پیش از انتقال به گراش به عنوان امام جمعه ارد خدمت می‌کرد و بعد از پنج ماه هنوز امام جمعه جدید ارد معرفی نشده است.

اصغر فرودی، فرماندار گراش، در دیدار خود با حجت الاسلام تقوی در فرودگاه لارستان، نیز بر ضرورت اقامه نماز جمعه در دهستان فداغ از توابع بخش مرکزی شهرستان گراش تاکید کرد و افزود: «استقرار نماز جمعه امری موثر در راستای استمرار و تقویت نظام اسلامی و انقلاب است.» فرماندار نماز جمعه را سنگر مقابله با تهاجم‌ها و شبیخون فرهنگی دشمنان نظام عنوان کرد و خواستار توسعه زیرساخت‌های نماز جمعه،ساخت مصلا، تکمیل پروژه ساخت دفتر و منزل امام جمعه در شهرهای ارد و گراش شد.

13951111 Taghavi2

رئیس در جمع اعضای ستاد نماز جمعه

پیش از سخنرانی عمومی در سالن شوری، حجت‌ الاسلام و المسلمین تقوی در جمع اعضای ستاد نماز جمعه گراش حضور یافت. این جلسه ۱۱ بهمن‌ماه در دفتر امام جمعه گراش تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا شاهچراغ، امام جمعه گراش، در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت نماز جمعه در گراش ارائه داد و گفت: «ستاد جدید با همکاری معتمدین تشکیل شده و فعالیت خود را در زمینه‌های مختلف شروع کرده است و در این مدت طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی برای رونق بیشتر نماز جمعه در بخش فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.» وی افزود: «استقبال مردم از نماز جمعه به خصوص قشر جوان در شهر گراش نشانه ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری مردم است.»

سید عباس جهانبانی، رئیس ستاد نماز جمعه، در این جلسه به برخی از مشکلات اشاره کرد و خواستار رفع آن شد. ساخت دفتر امام جمعه، ساخت منزل مسکونی و مصلا از مهم‌ترین خواسته‌های رئیس ستاد نماز جمعه شهر گراش بود.

13951111 Taghavi

نماز جمعه تمرین وحدت است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در جمع اعضای ستاد نماز جمعه گراش گفت: «مردم شهرستان گراش مردم مؤمن و ولایت‌مدار و خیراندیش هستند که در همه صحنه‌ها حضور فعالانه دارند و باعث عزت و افتخار ایران اسلامی شدند.»

حجت الاسلام و المسلمین تقوی نخستین رسالت نماز جمعه را ترویج فرهنگ اسلامی و تقوا در جامعه دانست و افزود: «نماز جمعه نقش ارزشمندی در تقویت ایمان و تقوای آحاد مردم دارد و از این طریق باید کوشید با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های فرهنگی، زمینه حضور حداکثری مردم به خصوص قشر جوان را فراهم کرد.» او اجتماع نماز جمعه را نمایش اقتدار، وحدت و همبستگی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: «در نمازهای جمعه مردم وحدت را تمرین می‌کنند و باید این وحدت را از صفوف نماز جمعه به جامعه کشاند.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که در ستادهای نماز جمعه باید به مردم خدمت کرد افزود: «سی و چهار هزار نیروی ستادی در نهصد مرکز اقامه نماز جمعه با شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همکاری دارند.» وی همچنین نسبت به تامین بخشی از اعتبارات ساخت دفتر امام جمعه بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان قول مساعد داد.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. با سلام .به امام جمعه گراش بنده خواهری هستم که میخواهم درد دل اغلب خواهران را بازگو کنم .خواهران نماز گزار بیشتر تقاضا دارند که وقتی صف نماز جمعه شلوغ نیست بگزارند خواهران پایین طبقه فوفانی نماز برگزار کنند .زیرا اغلب خواهران از درد پا برای رفتن به طبقه فوق مشکل دارند.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top