بستن

اکو پارک گراش افتتاح شد

هفت برکه (گریشنا): مردم گراش از شهریورماه استفاده از اکوپارک و دریاچه آن را شروع کرده‌اند اما سرانجام مسئولین شهر با حضور در اکو پارک روبان افتتاحیه را بریدند و این پارک به صورت رسمی راه‌اندازی شد.

EKO PARK9

به گزارش خبرنگار هفت برکه در این مراسم که امروز، سیزدهم بهمن ماه برگزار شد، فرودی، فرماندار شهرستان، غلامعباس زارع، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر و دیگر روسای ادارات حضور داشتند. اکو پارک روبه‌روی بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) و در بخش غربی بوستان شهر قرار دارد.

اکوپارک گسترده خواهد شد

زارع با این نوید که اکو پارک همچنان در حال تکمیل است و قرار است بخش‌های دیگری به آن اضافه شود صحبت‌هایش را شروع کرد و گفت: «این مجموعه حدود پنجاه هکتار به فضای تجاری، تفریحی، ورزشی، مسکونی و پروژه‌ی آقای بخشی اختصاص دارد که از این پنجاه هکتار حدود پنج هکتار تغییر کاربری پیدا کرده است. خوشبختانه حدود هفتاد و پنج هزار متر مربع زیر بنای این سایت است که امیدواریم تا قبل از سال ۹۶  این مجموعه کلنگ زنی شود و شروع به کار کند.

در ضلع جنوبی این پارک ما خیابان دکتر شیبانی را داریم که درعرض بیست متر و طول ششصد متر با هزینه حدود سیصد میلیون تومان، تا چند روز آینده تکمیل خواهد شد. به دلیل ترافیک کمی که این محدوده دارد ما کل میوه‌فروش‌های مزاحم سطح شهر را به این قسمت انتقال دادیم و از طرفی این قسمت به عنوان پارکینگ نیز مورد استفاده است.

همچنین بازار هفتگی، جمعه بازار را داریم که پیش بینی شده بعد از آسفالت، این کار با همکاری بخش خصوصی انجام خواهد شد. در قسمت شمالی این مجموعه ما خیابان سی متری، دکتر اقتداری را داریم به طول حدود یک کیلومتر که دو پل بزرگ در این خیابان واقع می‌شود و به دلیل بحث مطالعات آب‌های سطحی این پروژه را به تاخیر انداختیم چرا که احتمال جابه جایی این دو پل است و ان شاالله بعد از مطالعات آب‌های سطحی پروژ‌ه‌ی مورد نظر هم در جهت کمک به مجموعه پارک شهر شروع می‌شود. یک انشعاب و یک خیابان سی متری نیز از قسمت اکو پارک به سمت بازار مرکزی و بلوار شهدا داریم که می‌تواند نقش کمکی برای بازار مرکزی ایفا کند.»

او ادامه می‌دهد: «پارکی که الان در آن قرار گرفتیم حدود بیست هکتار است ما پیش‌بینی‌هایی درخصوص احداث زمین‌های مختلف ورزشی از جمله زمین اسکیت، زمین بستکبال، زمین والیبال، زمین تنیس، مجموعه بازی‌های کودکان کرده‌ایم و علاوه بر این چند پیست دوچرخه نیز دور تا دور پارک در حال طراحی است که جانمایی آن را آقای دکتر افضلی، مشاور طرح تفضیلی انجام خواهد داد که ان‌شاالله تا انتهای این سال این موارد را شروع خواهیم کرد.»

EKO PARK5

دریاچه‌ اکوپارک جاذبه‌ی گردشگری

شهردار با اشاره به زمان شروع پروژه‌ی دریاچه‌ی اکو پارک، تصریح کرد: «ساخت مجموعه دریاچه اکو پارک که امروز شاهد افتتاح آن هستیم از مهر سال ۹۴ آغاز شد و خوشبختانه کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید. درواقع این دریاچه از شهریور امسال راه‌اندازی شد اما ما مراسم افتتاح رسمی آن را به دهه‌ی فجر موکول کردیم. یک هکتار مساحت دریاچه است که خود حوضچه‌ای که آب در آن ذخیره می‌شود حدود چهار هزار و پانصد متر است، عمق، عمیق‌ترین قسمت آن یک متر و هشتاد است. و این دریاچه از یک فواره وسط و دو آبنمای کنار تشکیل شده و حجم آب دریاچه حدود هزار و پانصد متر مکعب است و آب دریاچه از محل چاه شماره ۶ شهرداری  و از محل فضای سبز تامین می‌شود که ان شاالله در پیش‌بینی‌های بعدی آب این دریاچه از محل تصفیه‌خانه‌ی فاضلاب شهری در انتهای خیابان بسیج تامین خواهد شد. آبی که به دریاچه وارد می‌شود در حال چرخش است و به عنوان ذخیره آب  عمل می‌کند و از اینجا به بلوار رسالت، پارک بوستان یاران و میدان ولایت انتقال پیدا می‌کند.»

فرودی، فرماندار شهرستان یکی از سیاست‎‌های کلی دولت را توجه به بخش خدمات و به خصوص موضوع گردشگری می‌داند و می‌گوید: «امروز بخش گردشگری مملکت نسبت به گذشته قریب سیصد درصد رشد داشته است. گردشگران از تمام نقاط عالم به جمهوری اسلامی می‌آیند و آثار دیدنی، باستانی و میراث فرهنگی را مشاهده می‌کنند در شهرستان هم همین سیاست دنبال شده و زمینه‌های جذب گردشگر در حوزه‌های مختلف فراهم شده که بالحمدالله باعث رونق و شکوفایی شهر شده و خواهد شد.»

EKO PARK4

فرماندار با این خبر که فردا قرار است بزرگترین مجموعه گردشگری جنوب در گراش کلنگ‌زنی شود، گفت: «ما فردا بزرگترین مجموعه گردشگری جنوب را کلنگ‌زنی خواهیم کرد. مجموعه‌ای تفریحی که نوید خوبی است برای نوجوانان و جوانان. این مجموعه با هزینه اولیه بالغ بر پنج میلیارد تومان با همکاری سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با حضور معاون وزیر خارجه، معاون استاندار و سفیر جمهوری اسلامی در قطر و همچنین مسئولین محلی و منطقه‌ای در راستای رونق شهرستان کلنگ‌زنی خواهد شد. از همه دعوت می‌کنم که در برنامه‌ی فردا که ساعت ۴ عصر،جنب دانشکده علوم پزشکی برگزار می‌شود، حضور پیدا کنند.»

فرماندار در ادامه می‌گوید: «در شهرستان گراش زمینه برای جذب گردشگر در حوزه‌های مختلف فراهم شده است. امیدواریم با برنامه‌هایی خوبی که در حال انجام است در حوزه گردشگری نیز بتوانیم جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم.»

مهمترین پروژه‌های در دست ساخت شهرداری

با نزدیک شدن به پایان سال زارع همچنین به پروژه‌هایی که در سال ۹۵ در دستور کار شهرداری قرار دارد اشاره می‌کند و می‎‌گوید: «یکی از پروژه‌ها اکو پارک بود که خوشبختانه افتتاح شد. بحث پیاده‌رو به سمت بام کلات است که تا اردیبهشت ماه سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌ی بلوار امام حسین(ع) که مسیر حدود سه کیلومتر را طی می‌کند و به بلوار خلیج فارس و بلوار سعادت وصل می‌شود. پروژه‌ی خیابان ساحلی نیز در جنوب شهرمان به عنوان یک کمربند خیابان درمانگاه و آبیاری را به هم وصل می‌کند و ان‌شاالله در طرح توسعه آتی نهایتا به بلوار خلیح فارس متصل می‌شود، مسیر تکمیل پیاده‌رو خیابان امام خمینی(ره) را داریم که یکی از لاین آن رو به اتمام است و نهایتا تا اواخر سال ۹۵ و سال ۹۶ لاین دیگر آن نیز آغاز می‌شود.

یکسان سازی پیاده‌رو بلوار معلم را در دستور کار داریم. بهسازی، پیاده‌رو بلوار سرداران که طرح آن آماده شده و در دستور کار است و همچنین مسیر ورودی شهر بلوار خلیج فارس که هم بحث آماده‌سازی است و هم پیست دوچرخه و سعی می‌کنیم تا ایستگاه برق فشار قوی ادامه داشته باشد.»

EKO PARK6

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. شهرداری قول داده بود پارک مخروبه مسکن مهر رابازسازی کند چرا به وعده خود عمل نمی کنه.؟ لطفا روبط عمومی پاسخ دهد
    ??و

    ??????????????

  2. هر کاری که باعث اخلال در روند کاری بشه،مزاحمت به حساب میاد.تو خیابونی با ترافیک بالا و عرض کم که جای میوه فروختن نیست،پس یه نوع مزاحمت جهت ترافیک همگانی محسوب میشه.آخه در کنار هر ماشین میوه ،ده ها وسیله نقلیه مشتری ها توقف میکنه.

  3. خبر گریشنا در ۱۲ بهمن ۱۳۹۵:وضعیت آب در فارس فوق بحرانی است،جنگ آب بین شهر ها آغاز شده است.
    خبر گریشنا در ۱۴ بهمن ۱۳۹۵: اکوپارک گراش افتتاح شد.
    خودتان قضاوت کنید……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top