بستن

دومین شب شعر استانی اهل بیت (ع) در گراش

هفت‌برکه (گریشنا): شعرخوانی شاعران برگزیده استان فارس در دومین شب شعر استانی اهل بیت(ع)، شب سرد زمستانی گراش را گرم کرد.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، پنج‌شنبه، چهاردهم بهمن‌ماه، دومین شب شعر استانی اهل بیت (ع) در دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش برگزار شد. ده شاعری که اثرشان پذیرفته شده بود در این شب شعر پشت تریبون آمدند و شعرهای خود را خواندند. ابوالفضل دیباچی تنها شاعر گراشی بود که با پذیرفته شدن اثرش در این مراسم، شعر‌خوانی کرد.

احد ده‌بزرگی از شیراز و محمد‌زمان گلدسته از تهران، دو چهره‌ی شاخص حاضر در این شب شعر بودند؛ و مصطفی کارگر، شاعر نام‌آشنای گراشی، مجری و دبیر این شب شعر بود. محمد‌حسن عباس‌پور نیز به عنوان مداح در خلال مراسم برنامه‌های خود را اجرا کرد. خسرو حسن‌زاده استاد حوزه و دانشگاه نیز پانزده دقیقه در مورد ارتباط شعر، اهل‌ بیت(ع) و عرفان سخنرانی کرد.

این شب شعر به همت ستاد برگزاری شب شعر اهل‌ بیت (ع) برگزار شد. از نکات قابل توجه این مراسم، تعیین موضوع و زمان شب شعر آینده بود. ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) موضوع، و دوم شهریور ماه ۹۶ تاریخ برگزاری سومین شب شعر اهل‌ بیت(ع) خواهد بود.

shab sher17

 

 

 

5 نظر

  1. با تشکر فراوان از برگزارکنندگان این مراسم
    پیشنهاد می شود که شاعران گراش یکجا و یک شب شعر به این وسعت در سال برگزارکنند. استقبال مردم از شب شعری که در حسینیه برگزار می شود به نظر بیشتر است!

  2. سلام. ضمن تشکر از گریشنا بابت این گزارش و تشکر ویژه از مردم برای حضور و همراهی با شب شعر اهل بیت (ع) و همه کسانی که به هر نحوی کمک کردند و خواستار اعتلای شعر و هنر و همنشینی هنر با اهل بیت ع شدند. اهل بیتی که هنر از نگاه آنها جاری ست و هر چه داریم به برکت وجود آنهاست که خدا به بندگانش عنایت می کند.

  3. برادرم علی نقی میگفتن شعری آماده کرده بودم ولی گفتن تاریخ ارسال گذشته.به نظرم مشکلی نبود بپذیرن.تعداد شاعران گراشی به دو نفر که می رسید در شعرخوانی.

    1. برنامه ریزی امسال شب شعر از چند ماه پیش شروع شد و حدود دو ماه قبل از اجرا هم فراخوان داده شد. و فقط یک نفر از گراش شعر ارسال کرد که همان هم پذیرفته شد و در شب شعر خواندند. البته امتیاز فنی شعر هم مد نظر بود.
      هدف شب شعر اهل بیت ع بلند مدت است و آرزویمان این است که تا همیشه کیفیت آثاری که خوانده می شود را در سطح بالا حفظ کنیم. هر چند هم سال گذشته و هم امسال با شرایط، سهمیه‌ای برای آثار شاعران گراشی در نظر داشتیم. ولی چون اثری نرسیده بود، این امتیاز هم از بین رفت. یکی از این شرایط، ارسال اثر بود و دیگری دارا بودن مسایل مثبت فنی اثر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top