بستن

اشک‌ها و لبخندها در پایان جشنواره‌ی عمار

هفت‌برکه (گریشنا): اختتامیه جشنواره عمار در گراش تلفیقی از اشک و لبخند بود. همان‌قدر که شوخی‌های رضا احسان‌پور شبی پرخنده آفرید، حضور خانواده‌های شهدا برای بسیاری از حاضرین لحظه غلیان احساسات بود.

۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ ساعت ۸ شب، اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن دانشکده علوم پزشکی گراش آغاز شد. به تدریج صندلی‌های سالن پر می‌شد تا وقتی که نوبت به صندلی‌های پلاستیکی رسید و سالن دانشکده در برابر استقبال مردم کم آورد. پنجمین اختتامیه جشنواره عمار در گراش به مناسبت برگزاری هفتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد.

مهدی وفایی‌فرد، از عوامل برگزارکننده جشنواره عمار، در گزارش خود گفت: «سال قبل ۱۲۰ نقطه در شهرستان اکران داشتیم که بیشترین اکران در کشور بود. از جمله اکران برای مهاجران افغانستانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. امسال ۸۰ اکران داشتیم که هر چند از نظر کمی از سال گذشته کمتر بود، ولی از نظر کیفی افزایش داشتیم.» گزارش اکران‌های امسال جشنواره عمار را می‌توانید از سایت جشنواره و کانال تلگرام آن ببینید.

وفایی‌فرد از شورای اسلامی شهر گراش برای حمایت از جشنواره تشکر کرد و گفت: «امسال تندیس ویژه فعال انقلابی را در نظر گرفتیم. از امسال این تندیس ویژه به صورت سالانه اهدا خواهد شد.» اما حاج مهدی جعفری، از فعالان فرهنگی و اجتماعی گراش، که قرار بود این تندیس را دریافت کند، در سالن حضور نداشت. مصطفی کارگر  مجری مراسم  گفت: «احتمالا حاج مهدی بو برده است که قرار است از او تقدیر شود و به همین دلیل به سالن نیامده است.»

مهمان ویژه اختتامیه جشنواره عمار، رضا احسان‌پور، شاعر و طنزنویس بود. احسان‌پور که در سال‌های اخیر با اجراهای تلویزیونی شناخته‌‌تر شده است، از علاقه خود برای سفر به گراش گفت: «خیلی دوست داشتم که گراش را ببینم و اگر دوباره هم دعوت کنند به گراش می‌آیم.» تشویق‌های حاضرین نشان می‌داد از شعرخوانی و خاطره‌گویی طنز احسان‌پور رضایت دارند.

در بخش تقدیرها، زنانی که مادر دو شهید هستند به روی صحته دعوت شدند. مادر شهیدان حسن‌زاده و مادر شهیدان بهمنی لوح تقدیر رضا احسان‌پور را اهدا کردند و او با بوسیدن چادر مادران شهید از آنان تشکر کرد. در این بخش به فرزند شهید نورسته خواجی که در سال ۱۳۶۶ در مکه به شهادت رسید، تندیس عمار اهدا شد. تندیس دیگری نیز به همسر شهید حسن خواجه‌پور که سال گذشته در حادثه منا به شهادت رسید اهدا شد. در بخش ویژه تقدیرها برگزارکنندگان جشنواره با اهدای چادر نماز و بریدن کیک برای دختر شهید خواجه‌پور جشن تکلیف برگزار کردند.

بعد از نمایش چندین فیلم کوتاه و کلیپ در بین برنامه‌ها، در بخش پایانی جشنواره عمار گراش، فیلم داستانی «هنگامه» به کارگردانی امیر داسارگر به عنوان نخستین فیلم داستانی مدافعان حرم نمایش داده شد.

بعد از پایان مراسم با هلیمی که چند تن از رزمندگان دفاع مقدس پخته بودند، از حاضرین پذیرایی شد. در محوطه بیرون سالن نیز مراسم نورافشانی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برپا بود.

13951121 - Ammar (10)

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

9 نظر

  1. متاسفانه این اشتباه نوشتنها همیشه وهمه جا وجود داره بعضی از تابلو نویسها هم خیلی اشتباه مینویسن مثلا بجای حلیم مینوسن هلیم بجای هریسه حریصه وخیلی چیزای دیگه همشم بخاطر تلفظ اشتباه حروفه کم کم درست میشه ان شاءالله نسلهای آینده

  2. من موندم وقتی مراسمی چیزی میشه فقط از مادر شهدای شاخص تر تجلیل میشه با وجودی که گراش این همه شهید داده من هیچ وقت ندیدم از عمه ی خودم که مادرشهیده تجلیل بشه یا جایی اسمش رو بیارن ….خداوند فرقی نمیذاره بین شهدا لطفا شماها هم نذارین ??

    1. سلام. امیدوارم خوب باشید
      با تشکر از گریشنا بابت تهیه گزارش و درج خبر
      ما در جشنواره مردمی فیلم عمار بنا بر این داریم تا بیشتر به کسانی که کمتر مورد توجه قرار گرفتند توجه کنیم و از اونها تجلیل کنیم. طی دوره های مختلف سوژه های بومی ما شامل همین امر بودن. امسال هم به شهدای حج پرداختیم که تا به حال از سوی هیچ نهادی برنامه ای برای ایشان در نظر گرفته نشده بود و به فراموشی سپرده شده بود.
      شما هم اگر مورد و سوژه ای مد نظر دارید به ما اطلاع بدید تا پیگیری کنیم و در آینده مورد توجه قرار بدیم.

  3. اجرای فعالیت هایی از این قبیل در شهرستان باعث بالا رفتن سطح فرهنگ‌ و دانش مردم می شود
    با تشکر از همه ی افراد دست اندر کار و به امید توسعه روز افزون این برنامه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top