بستن

وضعیت توابع شهرستان سفید است

هفت‌برکه (گریشنا): با شدت گرفتن بارش‌ باران، مدیریت بحران شهرستان گراش وضعیت روستاها و توابع شهرستان در بخش مرکزی و بخش ارد را با انجام بازدیدها و برگزاری جلسات متعدد زیر نظر دارد. مجموع گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد وضعیت توابع شهرستان گراش طی بارش‌های امروز سفید و بدون مشکل حاد است.

در بخش مرکزی

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران بخش مرکزی، امروز بیست و پنجم بهمن‌ماه، فضلی، بخشدار و رییس کمیته مدیریت بحران بخش مرکزی؛ به همراه اعضای مدیریت بحران و با حضور نوری‌نژاد، رییس بنیاد مسکن شهرستان: سهیلی، نماینده جهاد کشاورزی؛ نماینده هلال‌احمر، ربیس شورای بخش و دهیاران روستاها و اعضا شورای روستاها از روستاهای بخش مرکزی بازدید کردند.
فضلی با ارائه گزارشی از این بازدید می‌گوید: «در روستای لب‌اشکن، با توجه به آب‌گرفتگی معابر و شکستگی دهانه پل‌ها و تخریب بندهای انحرافی خاکی، با هدایت اکیپ‌های اجرایی و تهیه لودر و ماشین‌آلات، دستورات فنی صادر و خاک‌ریزهایی جهت هدایت آب‌ها احداث و بازسازی شد. در روستای بشیرآباد، با بازدید از زمین‌های کشاورزی تحت محاصره آب، اقداماتی برای هدایت آب به مسیری جدید و به سمت رودخانه انجام شد. مدرسه ابندایی حسین‌آباد و رودخانه سطحی آن نیز مورد بازدید قرار گرفت و مشکل تهدید‌کننده‌ای مشاهده نشد.»

بخشدار مرکزی در ادامه گفت: «با تماس تلفنی به دهیاران بقیه روستاها وضعیت دیگر روستاهای شهرستان نیر بررسی شد و اقدامات و دستورات لازم برای پیشگیری و مدیریت بحران صادر شد.»

Baran Bakhshe Markazi (1)

در بخش ارد

جلسه کمیته بحران بخش ارد نیز امروز ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه با حضور سید هاشم سجادی، بخشدار ارد؛ حجت الاسلام موسوی، امام جمعه موقت ارد؛ خرم‌دل، رئیس شورای بخش ارد؛ هادی‌پور، فرمانده حوزه بسیج؛ و دهیاران روستاهای بخش تشکیل شد.

سیدهاشم سجادی، بخشدار ارد، ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران عنوان کرد: «خدا را شاکریم که یکی از بهترین نعمت‌های حیات که همان آب است با بارش باران در اختیار انسان‌ها و تمام موجودات قرار گرفت. با توجه به بارندگی‌های این هفته، باید تمهیدات لازم جهت رفاه هر چه بیشتر اهالی بخش اندیشیده شود.»

بعد از بازدیدهای صورت گرفته از بخش، تصمیماتی در این جلسه گرفته شد: مقرر شد دامداران اطراف روستاها به وسیله دهیاران و اعضای شورا شناسایی و معرفی شوند تا برای حفظ سلامتی خود و دام‌هایشان به جای مناسب منتقل شوند. با بنیاد مسکن مکاتبه شود تا رودخانه‌های فصلی ارد در صورت امکان برای عبور آب به وسیله لودرهای موجود پاکسازی شود، کلیه وسایل نقلیه موجود در بخش به حالت آماده‌باش باشند، فرمانده حوزه بسیج کلیه پایگاه‌های بسیج را جهت کمک‌های احتمالی به افراد حادثه‌دیده به حالت آماده‌باش درآورد و روحانیون و امام جماعت مساجد در تریبون‌ها از مردم بخواهند در صورت ممکن تا اتمام بارش‌ها مانع خارج شدن افراد سالمند و صغیر از خانه شوند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top