بستن

آگاهی و مشارکت عمومی، بهترین راه مبارزه با مواد مخدر

هفت‌برکه (گریشنا): جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش به ریاست قاسم فرسوده، معاون فرماندار، و با حضور اعضای شورای هماهنگی در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش مسئول دفتر فرمانداری، معاون فرماندار گراش در ابتدای این جلسه گفت: «مشارکت مردمی برای مقابله با مواد مخدر در شهرستان باید در اولویت قرار گیرد. ما برای مبارزه با این پدیده شوم، نیازمند عزم ملی و مشارکت همگانی هستیم.» قاسم فرسوده با بیان این که اقدامات تخصصی در حوزه فرهنگی و هنری موثرترین راهبرد در بحث مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: «افزایش آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از مشکلات و معظلات ناشی از اعتیاد، کمک زیادی به کاهش مصرف مواد مخدر می‌کند و در این راستا شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر وظیفه دارد برنامه‌ها و پیشنهاد‌های کارشناسی و تخصصی در این زمینه را تهیه و تدوین نماید.»
معاون فرماندار با تاکید بر این که مبارزه با مواد مخدر باید دغدغه همه اقشار جامعه باشد، خاطر نشان ساخت: «کارشناسان و مسئولین عضو شورای هماهنگی باید با دغدغه بیشتری نسبت به مردم در جلسات حضور داشته باشند و با ارائه راهکارهای علمی و بومی، روند پیشگیری و برخورد با این معضل اجتماعی را سرعت ببخشند.» دبیر شورای تامین شهرستان گراش اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان را قابل تقدیر دانست و گفت: «مواد مخدر به عنوان بلای پنهان جامعه جوانان ما را تهدید می‌کند و دشمن از این ظرفیت برای از بین بردن شور و نشاط در جامعه ما بهره می‌گیرد.»
معاون فرماندار گراش برخورد با شبکه‌های توزیع‌کننده مواد مخدر در جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: «همه دستگاه‌ها باید آمادگی کامل در زمینه پیشگیری و برخورد داشته باشند.» او بر افزایش امکانات در برخورد با مواد مخدر در شهرستان تاکید کرد.

در این جلسه مصوبات جلسات قبل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز مورد بررسی قرار گرفت. مصوبات این جلسه نیز شامل موارد زیر است: ایجاد مرکز مشاوره توسط اداره بهزیستی، پیگیری اخذ مجوز برای کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان، مبارزه جدی با خرده‌فروشان مواد مخدر و شناسایی مناطق آلوده‌، اطلاع‌رسانی مرکز کلینیک ترک اعتیاد دانشکده علوم پزشکی، تشکلیل جلسه کمیته‌های تخصصی سه‌گانه و ارائه گزارش کار به شورای هماهنگی، بررسی راه‌کار‌های مبارزه با شیوع مواد مخدر در شهر و مناطق روستایی، و اطلاع‌رسانی و برگزاری همایش‌های آسیب‌شناسی در سطح شهر و روستا.

farmandari

farmandari2

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

2 نظر

  1. روز به روز مصرف دخانیات بیشتر میشه بازهم اینا جلسه گرفتن بدون هیج خروجی مفیدی واسه جوانان. به حساب خودشون جلسه مفیدی بوده و یه وعده های میدن همه چهه چهه و به به میزنن موقع که میاد عملی بشه به مشکل میخورن ،اونای تو جلسه هستن بعید میدونم کمتر از یک و نیم پایین تر حقوق میگیرن البته بدون مزایا . شما درد قشر ضعیف جامعه و جواتان نمیدونید وسلام حالا هر ماه که هیج هر روز و ساعتم جلسه بگیرین دردی دعوا نمیکنه . وسلام

  2. هیچ نمونه ای در گراش برای افزایش آگاهی ذکر نشده، مثلا جزییات انواع مواد مخدر و ضررهای جسمی و روحی مصرف آنها توسط کارشناس برای عموم یا مدارس ارایه شده؟ یا اینکه مثل ایدز باید مخفیانه صحبت کرد!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top