بستن

عملکرد ارگان‌های امدادگر در روزهای بارانی

هفت‌برکه (گریشنا): جمعیت هلال احمر، شهرداری و آتشنشانی گراش در این روزهای بارانی نیروهایشان را برای مقابله با خرابی‌ها و حوادث احتمالی بسیج کرده‌اند. فعالیت‌های این نیروهای امدادی به صورت مرتب و لحظه‌ای در کانال گراش در تلگرام منعکس می‌شود.

هلال احمر

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر، از روز دوشنبه تا عصر روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن‌ماه، نزدیک به ۲۷۰ مورد امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است.

تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵ بهمن‌ماه، آمار امدادرسانی توسط نیروهای هلال احمر به این شرح بوده است: کمک به وسایل نقلیه ۳۵ مورد؛ کمک به افراد حادثه‌دیده ۱۱۲ نفر؛ آب‌گرفتگی منزل ۳۰ مورد. از اولین ساعات روز سه‌شنبه، ۲۶ بهمن‌ماه نیز این تعداد امدادرسانی انجام شده است: کمک به وسایل نقلیه ۸ مورد؛ کمک به افراد حادثه‌دیده ۷۱ نفر؛ آب‌گرفتگی منزل ۹ مورد؛ و تصادف ۱ مورد.

Baran Helal Ahmar 03

شهرداری

در گزارش غلامعباس زارع، شهردار گراش، خطاب به فرمانداری شهرستان گراش، عملکرد ستاد مدیریت بحران شهرداری تا صبح دیروز ۲۵ بهمن‌ماه شرح داده شده است. این فعالیت‌ها بیشتر شامل موارد پیشگیری و همچنین بازرسی تجهیزات و نیروی انسانی شهرداری است. آماده‌باش نیروهای شهرداری؛ استقرار وسایل موتوری مورد نیاز؛ چکاپ کامل دستگاه‌ها و تجهیزات؛ ایجاد خاکریزهای متعدد؛ بازگشایی معابر و پل‌ها و مسیرهای آب؛ تخلیه آب از داخل منازل مسکونی؛ جمع‌آوری درختان شکسته شده بر اثر باد و طوفان؛ از مهم‌ترین این فعالیت‌هاست.

بخش‌هایی از این نامه را در ادامه بخوانید:

«حسب جلسه بیستم بهمن‌ماه مدیریت بحران شهرستان گراش در محل فرمانداری، شهرداری از ساعت ۴ عصر همان ‌روز با تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری در محل شهرداری گراش تا ساعت ۹ صبح بیست و پنجم بهمن ماه اقدامات زیر را انجام داد. عملیات تا پایان بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

آماده‌باش کلیه پرسنل اداری، خدمات شهری، فضای سبز، عمران موتوری، به طور کامل و شبانه‌روزی؛ لغو کلیه مرخصی و ماموریت غیر ضروری پرسنل؛ تهیه صبحانه و ناهار جهت کلیه  پرسنل درگیر وضعیت و حضور در صحنه؛ استقرار پنج دستگاه لودر، ۲ دستگاه بیل مکانیکی، ۵ دستگاه کمپرسی ده‌چرخ؛ و چکاپ کلیه دستگاه‌های موجود در انبار ستاد مدیریت بحران قبل از بارندگی

عملیات انجام شده توسط واحدهای مختلف شهرداری در حین بارندگی‌ها نیز به این شرح است: ایجاد خاکریز در سطح شهر ۴۰ مورد؛ خاکریزی توسط لودر در جاهای نفوذ آب بیش از ۱۰۰ مورد؛ بازگشایی معابر وپل‌ها در کلیه سطح شهر و شهرک‌ها بیش از ۱۰۰ مورد؛ تخلیه آب توسط کف‌‌کشی‌ها بیش از ۵۰ مورد؛ تهیه و استفاده از گونی‌های ماسه به تعداد ۳۰۰ عدد و چهل عدد گونی استفده شده در جلو ورودی مسکن حوزه علمیه برادران؛ احداث کانال به طور ۵۰۰ متر در مجاورت مسکن مهر بسیجیان تا دانشکده علوم قرآنی به منظور جلوگیری از ورود سیلاب به  داخل مسکن مهر بسیجیان؛ خاکریزی جهت کودکستان پیام‌آوران؛ رهاسازی خودروهای گرفتار شده در سیلاب به تعداد ۳۵ دستگاه؛ باز کردن مسیرهای تجمع آب در مناطق مختلف شهر به تعداد ۵۰ مورد؛ بازگشایی کلیه پل‌ها ومسیرهای عبور سیل در خیابان امام و خیابان بسیج؛ جمع‌آوری و تخلیه مداوم کلیه زباله‌های سطح شهر در ایام بارندگی به طور مداوم؛ هدایت مسیر سیلاب خیابان آبیاری به داخل رودخانه؛ تخلیه آب از داخل زیرزمین منازل مسکونی بیش از ۱۰ مورد؛ و شکستن درخت‌های بلوار سعادت، معلم، خیابان امام خمینی، پارک ابوریحان، بلوار جانبازان، بلوار ملاصدرا، بلوار کوثر بر اثر باد شدید در طول بارندگی به بیش از ۷۰ مورد.

Baran Shahrdari

آتشنشانی

در دو روز اول بارندگی، یعنی تا امروز ۲۶ بهمن‌ماه، آتش‌نشانی ۱۲۵ گراش نزدیک به ۱۰۰ عملیات انجام داده است.

به گزارش محسن حسن‌زاده، روابط عمومی آتش‌نشانی، تلاش ۹ نجات‌گر آتش‌نشان با همکاری ستاد بحران شهرستان گراش، نیروی انسانی هلال احمر، پایگاه‌های مقاومت، نیروهای فضای سبز شهرداری و خدمات شهری از ساعات اولیه بارندگی شروع شده است. در طی شبانه روز گذشته، ۲۱۸ مورد تماس تلفنی با ۱۲۵ برقرار شده است. آمار امدادرسانی این واحد تا ساعت ۱۲ ظهر ۲۶ بهمن‌ماه به شرح زیر است: ۴۷ مورد کمک به خودروهای گرفتار در آب و گل؛ ۱۳ مورد عملیات و حمایت جاده در سقوط درختان و اجسام؛ ۱۱ مورد تخلیه آب از منازل؛ ۸ مورد باز کردن مسیر آب در معابر و کانال‌ها؛ ۵ مورد امدادرسانی متفرقه.

حسینعلی مولایی، مسئول واحد آتش‌نشانی گراش، ضمن تشکر از همکاری ستاد بحران، نیروهای هلال احمر، پایگاه‌های بسیج، نیروهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری، از همشهریان گرامی خواست با توجه به فعالیت سامانه جدید و ادامه بارش‌ها، از حضور غیر ضروری در خیابان‌ها، معابر و نزدیک کانال‌های آب خودداری کنند و حتی‌المقدور تا مساعد شدن شرایط هوا و جاده، در صحرا و مسیرهای خارج از محدوده تردد نکنند.

Baran Atashneshani

5 نظر

  1. حقا و انصافا همه زحمت کشیدن دست مریزا.
    یه تشکر ویژه ای داریم ازپرسنل اداره برق و نیروهای غیور اتفاقات که با جان خود بازی میکنن زیر باران واب تیرهای برق رو چک و تعمییر میکردن . خسته نباشین
    مهندس فانی انصافا یکی از بهترین مدیران دلسوز و زحمتکش استان هستن.
    خداقوت مهندس.

  2. سلام
    چرا بچه های دیگر ارگانها فعالیت ندارن. و همه رو مثل توپ پاس کاری میکنن
    چرا ما فقط باید فعالیت بچه های هلال احمر ببینیم و بیشترشونم با ماشین شخصی.
    ایمنی صحنه و شهر بر عهده کیه؟؟
    ستاد بحران کجاست چرا جواب تلفن نمیدن؟
    چرا این شماره شهرداری تماس میگیریم پاس میدن؟
    چرا هلال احمر پلاستیک نمیدن ؟
    بسیج های مردمی کجا؟؟
    ؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top